Kuinka moni kristitty lukee muuta kuin raamattua?

  • Viestiketjun aloittaja kysymys?
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä, ihan kaikkea. Kirjoja, lehtiä (myös Seiskaa :xmas: ), dekkareita, runoja, nettipalstoja... Mä en nyt ihan hahmota miksi kristityt ei lukisi kaikkea muutakin? Päinvastoin mun tuntemat kristityt on aika sivistynyttä porukkaa ja pitävät itsestäänselvänä, että kaikenlainen kirjalline tuotos kuuluu asiaan.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta jos se vie harhapoluille?
Eikös naistenlehdissä ym ole houkutuksia, kaikenlaisia meikkejä, hajuja ym?
Njää. Ei muille kirjoille anneta niin suurta painoarvoa, eikä niitä lueta sillä mielellä että tämä on nyt Jumalaltani minulle... Tai minä en ainakaan niin tee.

Sitäpaitsi C.S. Lewis oli uskovainen mies. :xmas:
 
jopas
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta jos se vie harhapoluille?
Eikös naistenlehdissä ym ole houkutuksia, kaikenlaisia meikkejä, hajuja ym?
Njää. Ei muille kirjoille anneta niin suurta painoarvoa, eikä niitä lueta sillä mielellä että tämä on nyt Jumalaltani minulle... Tai minä en ainakaan niin tee.

Sitäpaitsi C.S. Lewis oli uskovainen mies. :xmas:
niin koska nää ajaa sun omia tarkotusperiä, ei sen niin väliä?
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja jopas:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta jos se vie harhapoluille?
Eikös naistenlehdissä ym ole houkutuksia, kaikenlaisia meikkejä, hajuja ym?
Njää. Ei muille kirjoille anneta niin suurta painoarvoa, eikä niitä lueta sillä mielellä että tämä on nyt Jumalaltani minulle... Tai minä en ainakaan niin tee.

Sitäpaitsi C.S. Lewis oli uskovainen mies. :xmas:
niin koska nää ajaa sun omia tarkotusperiä, ei sen niin väliä?
No ei, kyllä mä muutakin voin lukea, mutta ei mitään muuta kirjaa lueta samalla tavalla kuin raamattua, tietenkään. Muut kirjat on viihdettä, raamattu on pyhä. :)

Ja siis ei mun kirjanluku aja muuta tarkoitusperää, kuin että viihdyn.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta jos se vie harhapoluille?
Eikös naistenlehdissä ym ole houkutuksia, kaikenlaisia meikkejä, hajuja ym?
Ei niistä meikeistä ja hajuista ole mitään haittaa, vai onko? Onhan maailma hajuja täynnä...
 
nopo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta jos se vie harhapoluille?
Eikös naistenlehdissä ym ole houkutuksia, kaikenlaisia meikkejä, hajuja ym?
Meinaatko, ettei uskovat laita hajuvettä ja meikkaa ;)! C´moon! Ihmisiä mekin ollaan :D. Tällä palstalla kyllä saa sellaisen kuvan, kuin me oltais jotain aivan ihme sakki ;).
 
vierailija
Viittaan yhteen ketjuun, jossa väitetään ettei kristitty saa kyseenalaistaa eikä lukea muuta kuin raamattua.

Naistenlehdet, romaanit, runot jne on pahasta?
Eilen illalla nukkumaan mennessä, vastaani tuli kuva, jossa oli kuvia puhelimen näytöltä. Näytöllä oli viestejä vanhalta mieheltä pienelle tytölle, mm dikpikkejä. Tuo mieslähettäjä oli kuvan mukaan maksetut viulut yhtyeen jäsen. Pikaisella googlettamisella, tuo on hengellinen yhtye. Mikä juttu? What kase?
 

Yhteistyössä