Kuinka moni katunut töihin paluuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tellu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tellu

Jäsen
13.06.2004
62
0
6
Kuuluisin oikeasti tuonne vauvapuolelle (tyttö 8 kk), mutta ajattelin kysellä täältä, kun tällä puolella todennäköisesti on enemmän työssä käyviä äitejä. Siksipä kysyisinkin teiltä, kuinka moni on katunut työelämään palaamista? Vai onko suurimmalle osalle työkuvioihin palaaminen ollut ok juttu?

Mulle olisi nyt tarjolla työpaikka parin kuukauden päästä, mutta olin alun perin ajatellut olla kotona vauvan kanssa jopa useamman vuoden ja tehdä mahdollisesti toisen vaavin heti perään. Nyt mietin pää sauhuten, tarttuako tarjoukseen vai jäädäkö kotiin... Asiasta tekee monimutkaisen se, että työ on kotipaikkakunnallani, jossa ei todellakaan ole usein alan töitä auki ja jonne olen haaveillut muuttavani jo monta vuotta. :o

Eli jos valitsen kotona vauvailun, saan todennäköisesti heittää haaveet kotipaikkakunnalle muutosta. Jos taas valitsen työn, menetän lapseni ensimmäisen taaperovuoden ja kaikki sen ihanuudet sekä mahdollisesti lykkään toisen lapsen hankintaa. Jos palaan töihin, mies jää vuodeksi hoitamaan vauvaa kotiin, eli vauvalla sinänsä olisi hyvä hoitaja, mutta mietinkin nyt vähän itsekkäästi, olenko itse valmis luopumaan kotiäitiydestä. Tiedostan kipeän selvästi, ettei vauvani koskaan enää ole yhtä pieni kuin nyt. :/

Minulla hieman samantyyppisiä mietteitä -tosin mulla on vakituinen työpaikka, johon olen ilmoittanut palaavani 1.6.06 lukien. Lisäksi mulla ehkä olisi mahdollista vaihtaa mukavampaan tehtävään töissä jos palaan kesällä kuten olen ilmoittanut. Nyt kuitenkin mietityttää, jos olisikin vielä kotona. En millään malttaisi viedä tyttöämme hoitoon. Olisi päivähoidon alkaessa 1 v. 8 kk. Lisäksi olen niin kovasti nauttinut kotona olosta. Mutta toisaalta työnkuvan muuttuminen kiinnostaisi, koska se olisi jatkoakin ajatellen hieno asia.
En siis osannut vastata sulle oikein mitään. Kunhan kerroin omasta tilanteestani eli meitä "miettijöitä" on muitakin.

Itse palasin vuoden äitiyslomalla oltua takaisin töihin, vauvelin isä jäi tosin sitten vielä puoleksivuodeksi kotiin. Enkä ole katunut päätöstä! Viihdyn hyvin uudessa työpaikassa ja huomasin, että olin kaivannut sitä työelämän sosiaalista puolta. Mutta toisaalta, en ikinä ollutkaan yksi niistä, jotka rakastivat kotona olemista. Huono puoli on tietysti se, ettei iltaisin jää paljoa aikaa, mutta toisaalta ne iltatunnit ja viikonloput ovat oikeaa "laatuaikaa". Nyt kun olen töissä ollut jo lähes vuoden, niin olen tosin alkanut ajattelemaan, että olisi kiva olla puolipäivätöissä, se olisi sopiva määrä. Ens viikolla onkin pomon kanssa keskustelu siitä.. Eli tässä luettelin omia ajatuksia hyvistä ja huonoista puolista.

Itse palasin vuoden äitiyslomalla oltua takaisin töihin, vauvelin isä jäi tosin sitten vielä puoleksivuodeksi kotiin. Enkä ole katunut päätöstä! Viihdyn hyvin uudessa työpaikassa ja huomasin, että olin kaivannut sitä työelämän sosiaalista puolta. Mutta toisaalta, en ikinä ollutkaan yksi niistä, jotka rakastivat kotona olemista. Huono puoli on tietysti se, ettei iltaisin jää paljoa aikaa, mutta toisaalta ne iltatunnit ja viikonloput ovat oikeaa "laatuaikaa". Nyt kun olen töissä ollut jo lähes vuoden, niin olen tosin alkanut ajattelemaan, että olisi kiva olla puolipäivätöissä, se olisi sopiva määrä. Ens viikolla onkin pomon kanssa keskustelu siitä.. Eli tässä luettelin omia ajatuksia hyvistä ja huonoista puolista.

Menin töihin kun neiti oli 10kk, ainoat hetket jolloin on ottanut pattiin, on sillon kun on yö valvottu hampaita tms ja aamulla töihin 7. Teen tosin 4 pv viikko, en usko että jaksaisin 5pv, eli olen osahoidontuella 70 e kuukaudessa.

Neiti on hoidossa ja viihtyy valtavan hyvin, ainut ongelma on lomat ja hoitajan sairastumiset, eli varahoitopaikka ei ole niin tuttu, se on suurin ongelma tossa hoitojutussa.

Yhteistyössä