[/quote]
Aika kauhea kokemus. Onneksi lopputulos oli ihana.
Teitkö valituksen? Ihan järkyttävää ajatella, että lääkäri noin paljon myöhässä ja että leikattiin vaikkei puudutus kunnolla vaikuttanut. Tuollaista ei saisi kerta kaikkiaan tapahtua.
[/quote]
Olin varmaan niin järkyttynyt, etten tajunnut edes että mikä kaikki meni ns. vikaan. Tiesin, että on pakko puhua leikkaavan lääkärin kanssa tai saan kauheat traumat tulevaisuutta silmällä pitäen. Lääkäri kertoi, että leikkausta jatkettiin, vaikken ollut puutunut, koska vauvan sydänäänet olivat heikot ja oli kiire saada hänet ulos. Ymmärsin sen. En tehnyt valitusta, mietin vaan neuvolan hoitajalle kotikäynnillä etten halua uutta sektiota koskaan.
Nyt lähes seitsemän vuotta myöhemmin olen menossa uudelleen. Tilasin paperit NKL:stä ja huomasin, että missään ei ole mainintaa leikkaavan lääkärin arviosta, että yli 2,5 kg en koskaan alateitse synnytä, eikä myöskään puutumattomuudesta. Eli hys hys vaiettu tämä juttu.. Keskenmenojen kokemukset NKL:stä ovat samansuuntaisia, lääkäri suuttui kun pyysin miesopiskelijaa poistumaan sisätutkimuksen ajaksi! paikalla oli jo mieheni, hoitaja ja naislääkäri. Kokemukseni opiskelijoista ja potilaan oikeuksien kunnioittamisesta ko.sairaalassa ovat todella negatiiviset ja siksi synnytän muualla tämän lapsen.
Kokemuksesta minulle on jäänyt toimenpidekammo enkä suostu mihin tahansa vain siksi että sitä ehdotetaan. Puukon alle meneminen pelottaa mutta pakko on.