Kuinka moni ihan oikeasti voisi luopua lemmikistään

sen vuoksi että esim leikin tiimellyksessä koira on vahingossa puraissut lasta..??

esim vaikka tuollaisen kangas luun kanssa mekastaessa...lapsi on toisessa päässä ja koira toisessa ja leikin tiimellyksessä koira parantaa otetta ja napsauttaa kädestä kiinni ??

Kuinka moni ihan oikeasti tuossa tilanteessa vois luopua koirastaan ???

Tai sitten kissa leikkii ja raapaisee lasta naamasta kun yrittää hypätä kiinni leluun jonka lapsi on nostanut pään yläpuolelle ??

Ku lukee noita juttuja niin saa sellaisen käsityksen että lemmikit pitäis sillon lopettaa...

mä en vois lopettaa koiriani...jos se todellakin on vahinko..
ja niin on pari kertaa käynytkin..
tosin omat sormet ovat olleet kyseessä ja koira on sen jälkeen ollut todella häpeissään..

 
noksu
En tietenkään lopettais. Meillä kissat raapii lapsia ja ihan oma moka kun eivät anna eläinten olla rauhassa. Lapset siis se ikäisiä että jo ymmärtävät.
Koiria ei meillä saa lapset leikittää niin rajusti että koira ei pysty hallitsemaan itseään. Ihan siks vaan ettei tule tilanteita että hampaat osuu.
 
noksu
En tietenkään lopettais. Meillä kissat raapii lapsia ja ihan oma moka kun eivät anna eläinten olla rauhassa. Lapset siis se ikäisiä että jo ymmärtävät.
Koiria ei meillä saa lapset leikittää niin rajusti että koira ei pysty hallitsemaan itseään. Ihan siks vaan ettei tule tilanteita että hampaat osuu.
 
mää
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
sen vuoksi että esim leikin tiimellyksessä koira on vahingossa puraissut lasta..??

esim vaikka tuollaisen kangas luun kanssa mekastaessa...lapsi on toisessa päässä ja koira toisessa ja leikin tiimellyksessä koira parantaa otetta ja napsauttaa kädestä kiinni ??

Kuinka moni ihan oikeasti tuossa tilanteessa vois luopua koirastaan ???

Tai sitten kissa leikkii ja raapaisee lasta naamasta kun yrittää hypätä kiinni leluun jonka lapsi on nostanut pään yläpuolelle ??

Ku lukee noita juttuja niin saa sellaisen käsityksen että lemmikit pitäis sillon lopettaa...

mä en vois lopettaa koiriani...jos se todellakin on vahinko..
ja niin on pari kertaa käynytkin..
tosin omat sormet ovat olleet kyseessä ja koira on sen jälkeen ollut todella häpeissään..
Joo, noi tilanteet mitä esität on täysin eri kun mikä tämä täällä nyt esillä oleva on.

Siinä on kyseessä vastuuttomat ihmiset ongelma koiran ja pienen lapsen kanssa josta varmaan järkikin sanoo, ettei ole hyvä yhdistelmä.
 
maissihiiri
NO en minäkään siitä lopettais että koira näykkäsee leikin tiimellyksessä. Mutta en kyllä varmaan antais kovin pienen leikkiä tollasia leikkejä eläimen kanssa. Varsinkin koiranpentujen leikit on aika rajuja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
sen vuoksi että esim leikin tiimellyksessä koira on vahingossa puraissut lasta..??

esim vaikka tuollaisen kangas luun kanssa mekastaessa...lapsi on toisessa päässä ja koira toisessa ja leikin tiimellyksessä koira parantaa otetta ja napsauttaa kädestä kiinni ??

Kuinka moni ihan oikeasti tuossa tilanteessa vois luopua koirastaan ???

Tai sitten kissa leikkii ja raapaisee lasta naamasta kun yrittää hypätä kiinni leluun jonka lapsi on nostanut pään yläpuolelle ??

Ku lukee noita juttuja niin saa sellaisen käsityksen että lemmikit pitäis sillon lopettaa...

mä en vois lopettaa koiriani...jos se todellakin on vahinko..
ja niin on pari kertaa käynytkin..
tosin omat sormet ovat olleet kyseessä ja koira on sen jälkeen ollut todella häpeissään..
Joo, noi tilanteet mitä esität on täysin eri kun mikä tämä täällä nyt esillä oleva on.

Siinä on kyseessä vastuuttomat ihmiset ongelma koiran ja pienen lapsen kanssa josta varmaan järkikin sanoo, ettei ole hyvä yhdistelmä.
niin onkin..tuli vaan mieleen tämmöinen kysymys ku luin ketjua
 
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
NO en minäkään siitä lopettais että koira näykkäsee leikin tiimellyksessä. Mutta en kyllä varmaan antais kovin pienen leikkiä tollasia leikkejä eläimen kanssa. Varsinkin koiranpentujen leikit on aika rajuja.[/quote

meillä lapset leikkii tuon pennun kanssa
leikit on rajuja ja jälkiä ihossa on meillä kaikilla
 
No mä en ottaisi edes koiraa koska ne voi olla niin arvaamattomia. Eli ennaltaehkäisisin tilanteen.
Omasta lapsuudestani muistan koiran joka oli meillä välillä hoidossa. Se puri perheen taaperoa nenään. Koirasta eivät kuitenkaan halunneet luopua. Seuraavaksi koira puri samaa lasta otsaan. Sitten alkoivat jo miettiä jospa kuitenkin luopuisivat koirasta. Lopuksi koira alkoi ärhentelemään ihmisille ja lopulta päätyi piikille.
Lapsena myös iso koira hyökkäsi arvaamatta päälleni. Käteen jäi jäljet, joko kynsistä tai hampaista. Itse olin melko järkyttyneessä tilassa. Sekin koira lopulta päättyi LOPULTA piikille.
 
Mainitsemistasi syistä en todellakaan.

Ensinnäkin mä opetan lapset kunnioittamaan eläintä ja hyväksymään sen tosiasian että riehumalla leikkiessä saattaa tulla vahinkoja, kissan kynnet jne.

Toisekseenkin jokaikisen koirani olen koulinut niin, että hammas kun osuu leikkiessä niin leikki loppuu siihen paikkaan ja otetaan aikalisä.

Ponin kanssa tavallaan, lapsille teroitetaan että se säikähtää helposti ja jos niin käy niin voi tulla isokin vahinko kaviosta tai siitä että jää alle.

Koira on lauman alin jäsen eikä se ole jäänyt vielä epäselväksi yhdelläkään niistä. Mutta lapset opetetaan myös kohtelemaan eläintä hyvin.
Yhteiselo on ollu meillä mutkatonta.

Tiedä sitten johtuuko mistä, mutta koirat ovat meillä kohdelleen lapsia 'ymmärtäväisemmin' kuin meitä aikuisia, esikoinenkin kampes itsensä kerran pystyyn koiran karvoista roikkuen ja piski vaan silmät selällään odotti että tulin pelastamaan tilanteen. Isompi lapsi jos olisi ollut kyseessä niin koira varmaankin olis lähtenyt liukkaasti paikalta yhtään välittämättä että kaatuuko mukula vai ei.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
NO en minäkään siitä lopettais että koira näykkäsee leikin tiimellyksessä. Mutta en kyllä varmaan antais kovin pienen leikkiä tollasia leikkejä eläimen kanssa. Varsinkin koiranpentujen leikit on aika rajuja.[/quote

meillä lapset leikkii tuon pennun kanssa
leikit on rajuja ja jälkiä ihossa on meillä kaikilla
Mikä järki on opettaa pentu sellaiseen leikkiin jossa se saa napata ihmistä kiinni hampaillaan?
 
tuosssa joka kirjoitti siitä kun koira oli purrut vauvaa, niin ei ollut kyse mistään vahingosta. vaan siitä, että koiralla ei ole kuria eikä sääntöjä, ja sit laitetaan samaan sänkyyn vauva ja koira ja koira puree. ja tuollaisen tapauksen jälkeen, mä en enää pystyis luottamaan koiraan, ja mulle on ihminen oli se lapsi tai aikuinen tärkeempi kuin eläin. eli piikille joutuisi. yksi mahldollisuus on tietty laittaa eläin ulos tarhaaln, jossa se on sitten aina. mutta musta se ei taas ole oikein sitä koiraakaan kohtaan. mieluummin viimeiselle piikille.
 
ihmiset inhimillistää lemmikkejään liikaa ja unohtaa lajikohtaiset asiat tai eivät tiedä niistä ollenkaan.

Koiria otetaan ulkonäkösyistä eikä taaskaan muisteta rotukohtaisia ominaisuuksia.

Koulutus laiminlyödään.

Tässä yleisemmät syyt.....
 
Millipidetär
Meillä opetetaan pienestä pitäen lasta kohtelemaan eläimiä hyvin, välillä kuitenkin 2,5-vuotias ehtii kissan kimppuun kun silmä välttää, kissa huutaa apua ja joskus voi puraista lasta. Entinen koiramme näykkäsi kun lapsi kiusasi ja sen hyväksyin mutta sellainen puruvoima mistä jää jälki....samantien lähtisi eläin eläintentaivaaseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
NO en minäkään siitä lopettais että koira näykkäsee leikin tiimellyksessä. Mutta en kyllä varmaan antais kovin pienen leikkiä tollasia leikkejä eläimen kanssa. Varsinkin koiranpentujen leikit on aika rajuja.[/quote

meillä lapset leikkii tuon pennun kanssa
leikit on rajuja ja jälkiä ihossa on meillä kaikilla
Mikä järki on opettaa pentu sellaiseen leikkiin jossa se saa napata ihmistä kiinni hampaillaan?
siis tuota lelua vetävät ja kun pentu parantaa otetta niin vangossa saattaa napata kiinni kädestäkin....
 
shihtzu
Ei todellakaan mene heti koira meillä piikille. Lapselle tulee teroittaa pienestä pitäen, että koira ei ole lelu ja sitä ei häiritä kun se syö tai nukkuu. Vaikka koira on lauman alin jäsen, niin se ei tarkoita sitä, että sen tulee sietää ihan mitä vaan.

Meillä koirat sietää lapselta aika paljon ottaen huomioon, että eivät olleet lapsiin aiemmin tottuneet ja joutuivat yht´äkkiä sellaiseen tilanteeseen, että lapsi tuli taloon. Toisaalta meillä on kämppä rajattu aidoin, niin että koirillakin on oma rauhansa.

On minua jokunen koira pienenä purrut, mutta en ole siitä mitään traumoja saanut, koska olen aina tajunnut sen, että ei se ollut sen koiran vika, vaan yleensä mun oma. Ja ei ne koirat yleensä syyttä pure, aina löytyy syy, joko koirasta tai lapsesta.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
NO en minäkään siitä lopettais että koira näykkäsee leikin tiimellyksessä. Mutta en kyllä varmaan antais kovin pienen leikkiä tollasia leikkejä eläimen kanssa. Varsinkin koiranpentujen leikit on aika rajuja.[/quote

meillä lapset leikkii tuon pennun kanssa
leikit on rajuja ja jälkiä ihossa on meillä kaikilla
Mikä järki on opettaa pentu sellaiseen leikkiin jossa se saa napata ihmistä kiinni hampaillaan?
siis tuota lelua vetävät ja kun pentu parantaa otetta niin vangossa saattaa napata kiinni kädestäkin....


Jatkuuko leikki tuosta huolimatta?

Meillä ei jatkuis, syystä että koirapa saattaa tuosta oppia ettei sillä ole väliä vaikka ne hampaat käsiin osuuki ja saattaa oppia käyttämään niitä ihmistä kohtaan muissakin tapauksissa ku jotain haluaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
ihmiset inhimillistää lemmikkejään liikaa ja unohtaa lajikohtaiset asiat tai eivät tiedä niistä ollenkaan.

Koiria otetaan ulkonäkösyistä eikä taaskaan muisteta rotukohtaisia ominaisuuksia.

Koulutus laiminlyödään.

Tässä yleisemmät syyt.....
Mun mielestä pitäis olla pakollinen koulutus kun koiran ottaa. Valitettavasti moni kouluttaa itse koiransa kirjaston kirjojen avulla tms... Eikä yhtään perehdy siihen minkälaisen koiran on ottamassa, sopiiko ollenkaan kyseiseen talouteen :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
ihmiset inhimillistää lemmikkejään liikaa ja unohtaa lajikohtaiset asiat tai eivät tiedä niistä ollenkaan.

Koiria otetaan ulkonäkösyistä eikä taaskaan muisteta rotukohtaisia ominaisuuksia.

Koulutus laiminlyödään.

Tässä yleisemmät syyt.....
Mun mielestä pitäis olla pakollinen koulutus kun koiran ottaa. Valitettavasti moni kouluttaa itse koiransa kirjaston kirjojen avulla tms... Eikä yhtään perehdy siihen minkälaisen koiran on ottamassa, sopiiko ollenkaan kyseiseen talouteen :/
Pari 'tiettyjen' rotujen kasvattajaa tiedän jotka ei suostu myymään pentua kelle tahansa ostajalle ennekuin hällä on todistaa tietonsa taitonsa koiran suhteen.
Yleensäkin kun ottaa lemmikin, niin todellakin PITÄÄ tietää miten sitä hoidetaan ja sen kanssa toimitaan.

Vastuunsa tuntevia ihmisiä on paljon, mutta sitten on tämä toinen ääripää joka sitten pääsee otsikoihinkin asti...

 
No jos se on silkka vahinko, niin en. Tietysti riippuu siitä, jos oikein veret tirskuaa.

Me luovuttiin koirastamme kun se kävi kakkosen syntymän jälkeen aggressiiviseksi minua kohtaan.
Viettelee mukavia eläkepäiviä, saa sängyllä ja sohvalla lojua.
 
En noista syistä, eri juttu jos koira oikeasti osoittaisi aggressiivisuutta lasta kohtaan.

Ap:lle muuten, suloinen pentu teillä! :heart: Muuten tuontyylinen riehuminen ja kuumeneminen kuulostaa niin shelttimäiseltä, ja olikin yksi syy miksi en shelttiä (joka muuten ikuinen :heart: -koirani) halunnut ottaa nyt kun lapset ovat pieniä. Joskun on tämän collien kanssa meinanneet leikit myös mennä tuohon suuntaan mutta silloin ne on helposti saatu lopetettua.

 
jalmir harmaana
Lapselle tulee teroittaa pienestä pitäen, että koira ei ole lelu ja sitä ei häiritä kun se syö tai nukkuu. Vaikka koira on lauman alin jäsen, niin se ei tarkoita sitä, että sen tulee sietää ihan mitä vaan.

100% peesi tähän!
 

Yhteistyössä