E
EJK
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Mistä moinen ylimielisyys? Pidätkö sä mua jotenkin yksinkertaisena vai miksi tunnet tarvetta mollata?
Sä kysyit että mistä luulen ansiosidonnaisen tulevan ja mä vastasin että tottakai luokittelen ansiosidonnaista nauttivan yhtälailla valinneen työttömyyden.
Aika hurjaa kyllä niputtaa valittu työttömyys ja äitiysloma samaan nippuun. Toki sulla siihen oikeus on, mutta ihan oikeesti aika kaukaa haettu.
Nythän on siis kyse valinnoista. Sinä valitset olla kotona äitiyslomalla vaikka voisit aivan mainiosti olla töissä.
ei äippälomaa ja työttömyyttä voi verrata toisiinsa ,varsinkaan jos haluaa olla työtön.
Niitähän ei suoranaisesti ole kukaan verrannutkaan. Turkilmas vaan jossain kohtaa totesi, ettei luonne anna olla muiden elättinä. Äitiyslomalainen on ihan samoin muiden elättinä, kuin työttömyyskorvaustakin saava. Siitä ei fakta muutu, vaikka kuinka intettäisiin.
Kyse siis korvauksesta, ei niinkään siitä mitä korvausta saa ja minkä vuoksi sitä saa.