Kuinka moni elää toimeentulotuella ja on tyytyväinen siihen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mine

Vieras
Olen aina ajatellut- ja se kaiketi on tarkoitus- että toimeentulotuki on väliaikainen ja viimeinen ratkaisu elantoon, mutta täällä tuntuu olevan ihmisiä, joille on jotenkin erityisen tärkeää saada asiat 'ilmaiseksi', kuten nuo joulurahat...

nyt tulee paskaa niskaan, kun tuollaisen avauksen teit. Hanki elämä, eihän se sulle kuulu miten muut elää ja muita vastaavia kommentteja tulet saamaan sivukaupalla ja lisäksi kerrotaan surkeita tarinoita tutun kummin kaimasta, joka yhtäkkiä sairastui ja joutui sossun asiakkaaksi. Ja köyhilläkin on oikeus hankkia 5 tai vaikka 10 lasta, koska yhteiskunnnan kuuluu huolehtia vähäosaisista.

Alkuperäinen kirjoittaja mine:
Olen aina ajatellut- ja se kaiketi on tarkoitus- että toimeentulotuki on väliaikainen ja viimeinen ratkaisu elantoon, mutta täällä tuntuu olevan ihmisiä, joille on jotenkin erityisen tärkeää saada asiat 'ilmaiseksi', kuten nuo joulurahat...

Näitähän riittää. Mutta minkäs teet.

Varmaan hei joku haluu oikeesti elää niin köyhästi

Alkuperäinen kirjoittaja mihinkään ei olis varaa:

Köyhästi? Isojahan ne rahat ovat kun ilmaiseksi tulevat. Joku maksaa valmiiksi vuokrat ja itselle pitää jäädä käyttöön hurja summa elämiseen. Ei monella perheellä, jossa on yksi työssäkäyvä, yksi kotiäiti/koti-isä, jää vastaavia summia.
Ja opiskelijan 250 euroa/kk on paljon pienempi, siitä piti maksaa vuokraa vielä aika iso osa itse, ja silläkin tuli opiskeluaikana hyvin toimeen.

Isoja rahoja toimeentulotuet suomessa. Joku thaimaalainen tai muu vähään tottunut olisi äkkiä varakas, kun niistä säästäisi yli puolet.

ei pidä paikkaansa, aina joutuu jättää kaiken ostamatta

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja mihinkään ei olis varaa:

Köyhästi? Isojahan ne rahat ovat kun ilmaiseksi tulevat. Joku maksaa valmiiksi vuokrat ja itselle pitää jäädä käyttöön hurja summa elämiseen. Ei monella perheellä, jossa on yksi työssäkäyvä, yksi kotiäiti/koti-isä, jää vastaavia summia.
Ja opiskelijan 250 euroa/kk on paljon pienempi, siitä piti maksaa vuokraa vielä aika iso osa itse, ja silläkin tuli opiskeluaikana hyvin toimeen.

Isoja rahoja toimeentulotuet suomessa. Joku thaimaalainen tai muu vähään tottunut olisi äkkiä varakas, kun niistä säästäisi yli puolet.

Yhteistyössä