Kuinka moni EI aio avata ovea virpojille?

  • Viestiketjun aloittaja Ovi pysyy kiinni
  • Ensimmäinen viesti
Ovi pysyy kiinni
Mä en ainakaan avaa. Tällä seudulla jopa mamut ovat ovella virpomassa ja heillä ei todellakaan ole mitään käsitystä suomalaisesta pääsiäisperinteestä. ihan pelkkä kerjuu mielessä. ihan naurettavaa muutenkin kun esiteinitkin vielä noidiksi pukeutuneina oven takana.
 
ov
Alkuperäinen kirjoittaja Ovi pysyy kiinni:
Mä en ainakaan avaa. Tällä seudulla jopa mamut ovat ovella virpomassa ja heillä ei todellakaan ole mitään käsitystä suomalaisesta pääsiäisperinteestä. ihan pelkkä kerjuu mielessä. ihan naurettavaa muutenkin kun esiteinitkin vielä noidiksi pukeutuneina oven takana.
 
Varmaan avaan ja sanon että sori, menkää muualle kerjuulle.

Mun mielestä virvotaan sukulaisille ja tutuille, ja jos jollekin erityiselle naapurille haluaa virpoa, niin ensin kysytään että voisikohan lapset tulla teille virpomaan.
 
en avaa
En ole avannut moneen vuoteen, enkä avaa nytkään. Ei huvita hommailla mitään antamista kerjääjille. Eikä meidän lapsetkaan koskaan halunneet kiertelemään ja kerjäämään.
 
n
En avaa, meillä on silloin perinteisesti patterit pois ovikellosta.. ;-) Meillä käy niin paljon naapuruston mukuloita että mulla menis omaisuus siihen karkkimäärään. Ja tosiaan ihan kerjäämiseksi on mennyt...
 
Marilii
Alkuperäinen kirjoittaja Ovi pysyy kiinni:
Mä en ainakaan avaa. Tällä seudulla jopa mamut ovat ovella virpomassa ja heillä ei todellakaan ole mitään käsitystä suomalaisesta pääsiäisperinteestä. ihan pelkkä kerjuu mielessä. ihan naurettavaa muutenkin kun esiteinitkin vielä noidiksi pukeutuneina oven takana.
Minunkin ovellani on käynyt pari noitaa, joilla oli alkavaa parrankasvua. Olisin antanut keskaripullon, jos joisin kaljaa.

 
ccc
Alkuperäinen kirjoittaja Eva:
Alkuperäinen kirjoittaja Allu-:
En aio avata.
Mä haluan tietää, että miksi et? Sun lapsetkaan ei isompana saa mennä virpomaan?
miksi pitäisi kai saa valita kenelle oven avaa? meillä ei ainakaan kakarat mene kerjäämään, en kyllä tunne yhtäkään perhettä missä sitä harrastettaisiin.
 
iines
Ootteko ikinä saaneet virpoa lapsena? Sehän oli aivan yli kivaa ja oli hauskaa ku sai karkkia/muuta. Haluatteko viedä tämän ilon lapsilta? Ja miksi hemmetissä pitää soittaa ensin, saako tulla virpomaan? Ennen ei tod edes soiteltu, voidaanko tulla kyläilemään. Nykyään kaikki pitää hoitaa puhelimella. Miksi lapsilta pitää ilo viedä? Tuskin nyt kukaan vararikkoon menee, jos pitää ostaa karkkia. Jättää sitten vaikka pari bisseä ottamatta. Voi harrekyyd!
 
nanna
tiiättekö musta mikään ei oo ollu niin hassua ku avasin oven nuorille pojanklopeille jotka lähempänä täysi ikää. He siinä pienessä hiprakassa kaulakkain virpoivat ja kikattivat ja oli asut ja kaikki. Olivat siis panostaneet asianmukaisesti juttuun ja sain vitsankin =) Sain kyllä nauraa vatsa kippuralla silloin!
 
Noita-akka
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Avaisin, jos joku tulisi virpomaan. Ollaan asuttu tässä kerrostalossa jo 4 vuotta, eikä virpojia ole näkynyt..
Mulla on sama. Jotenkin toivon joka vuosi, että virpojia tulis, mutta joka vuosi joudun pettymään. On ne vaan niin söpöjä :)
 
ccc
Alkuperäinen kirjoittaja iines:
Ootteko ikinä saaneet virpoa lapsena? Sehän oli aivan yli kivaa ja oli hauskaa ku sai karkkia/muuta. Haluatteko viedä tämän ilon lapsilta? Ja miksi hemmetissä pitää soittaa ensin, saako tulla virpomaan? Ennen ei tod edes soiteltu, voidaanko tulla kyläilemään. Nykyään kaikki pitää hoitaa puhelimella. Miksi lapsilta pitää ilo viedä? Tuskin nyt kukaan vararikkoon menee, jos pitää ostaa karkkia. Jättää sitten vaikka pari bisseä ottamatta. Voi harrekyyd!
Kävin itse ja voi että sitä traumaa minkä sain siitä että piti pukeutua naiseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja iines:
Ootteko ikinä saaneet virpoa lapsena? Sehän oli aivan yli kivaa ja oli hauskaa ku sai karkkia/muuta. Haluatteko viedä tämän ilon lapsilta? Ja miksi hemmetissä pitää soittaa ensin, saako tulla virpomaan? Ennen ei tod edes soiteltu, voidaanko tulla kyläilemään. Nykyään kaikki pitää hoitaa puhelimella. Miksi lapsilta pitää ilo viedä? Tuskin nyt kukaan vararikkoon menee, jos pitää ostaa karkkia. Jättää sitten vaikka pari bisseä ottamatta. Voi harrekyyd!
Ei mun lapselta iloa viedä jos hän ei saa virpoa :D On niitä muitakin iloja maailmassa kuin kerjääminen ja muiden häiritseminen. Ja juu, olen ollut virpomassa lapsena, ei siinä ollut mitään järisyttävää. Tylsää lähinnä.
 
iines
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja iines:
Ootteko ikinä saaneet virpoa lapsena? Sehän oli aivan yli kivaa ja oli hauskaa ku sai karkkia/muuta. Haluatteko viedä tämän ilon lapsilta? Ja miksi hemmetissä pitää soittaa ensin, saako tulla virpomaan? Ennen ei tod edes soiteltu, voidaanko tulla kyläilemään. Nykyään kaikki pitää hoitaa puhelimella. Miksi lapsilta pitää ilo viedä? Tuskin nyt kukaan vararikkoon menee, jos pitää ostaa karkkia. Jättää sitten vaikka pari bisseä ottamatta. Voi harrekyyd!
Ei mun lapselta iloa viedä jos hän ei saa virpoa :D On niitä muitakin iloja maailmassa kuin kerjääminen ja muiden häiritseminen. Ja juu, olen ollut virpomassa lapsena, ei siinä ollut mitään järisyttävää. Tylsää lähinnä.
No olen pahoillani, jos se sinun mielestäsi oli tylsää... jäit jostain kyllä mielestäni paitsi ja näköjään lapsesikin jää...
 

Yhteistyössä