Kuinka moni ASKARTELEE lasensa kanssa joulukortit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
en tarkoita sis et liimataan valokuva lapsista korttiin :D Vaan ihan saksia ja liimaa käyttäen askartelee askartelee kaikki joulukortit :D

Mun viime vuonna 2,5 vuotias teki mun kanssa kaikki 37 joulukorttia :D Tänä vuonna edessä sama homma. ALoitellaan jo hyvissä ajoin näin marraskuun alussa, joten saadaan kaikki tehtyä ihan kaikessa rauhassa. Viime vuonna askarreltiin kuusikortit johon likak sai piirrellä sitte kulta ja hopea koristeita tussilla ja liimata foliopallomyttyjä koristeiksi, tänä vuonna tehään tonttukortit! Se leikkais ja liimais vaik kuinka ja kauan...jossakin vaiheessa kyllä pitää jo iahn stopata menoa ja sanoa et jatketaan vaikka illalla tai huomenna.

Musta on kiva tehä kortteja, kun moelmmat tykätään piperrellä, ja tykkään et jälkikin on sitte ihan lapsen näköstä ja samoin voi antaa laatuaikaa "se on meidän juttu jota kuopus ei vielä voi tehdä".

Okei, kumpuaa täältä sisältä kanssa se et en oo töissä ollu pian 4vuoteen askartelemassa lasten kanssa :D

Joskus askartelin, en enää. En postita yhtään ainutta joulukorttia ja ihan harmittaa kun jotkut lähettää kalliita joulukortteja ja kuitenkin meillä ne menee samantien takkaan sytykkeeksi.

Kyllä se tuossa suunnitteilla on mutta vielä ei olla kauheita sen eteen tehty ja ihan tarkkaa kuvaa ei ole et millaset kortit sit lopulta väsätään mut jotain tonttu juttua mekin tuossa mietittiin :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Ennariina:
Joskus askartelin, en enää. En postita yhtään ainutta joulukorttia ja ihan harmittaa kun jotkut lähettää kalliita joulukortteja ja kuitenkin meillä ne menee samantien takkaan sytykkeeksi.

ettekö pidä ees sitä joulunaikaa niitä missään esillä? Toivottavasti teille ei oo meiltä tulos korttia. Voisitko ilmoittaa tutuillesi ettet halua että teidän perhettä muistetaan jouluisin ku kortitki kelpaa vaan sytykkeeks-

Alkuperäinen kirjoittaja Karkkimaankaveri:
Tehdään mutta vielä ei tietoa millaisia. Niin ja meillä ainakin 2v tyttö on kova käyttään saksia. Hän osallistuu askarteluun.

Siis mä en oo ikinä antanu tolle lapselle saksia. Oon varmaan vähän liian ylivarovainen. Täytyykin heti alkaa opettaan sille saksien käyttöä. Vähän tää on kyl noloa.

:wave: Asekarreltiin viime viikolla :D

Tehtiin sellaiset, että esikoinen maalasi pohjat vesiväreillä kauniiksi ;) , siihen päälle liimattiin punaisesta huopakankaasta pieni kolmio (tonttulakki) ja sen alle pumpulipala parraksi. Tussilla vielä silmät. Joissain korteissa useampi tällainen tonttu-ukko. Kivat tuli :)

Valokuvakorteista en niin innostu, itsetehdyt lämmittää, etenkin siis lasten tekemät.

Me tehtiin viimevuonna sormiväreillä lumiukko kortit, tein vielä superloonista ( vai mikä se nyt oli) sellaisen pallon jota poika käytti värissä ja paineli korttiin lumiukon kuvan, sitten mustalla hattu,silmät ja napit. Kyllä tuli hienoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ff:
Alkuperäinen kirjoittaja Ennariina:

ettekö pidä ees sitä joulunaikaa niitä missään esillä? Toivottavasti teille ei oo meiltä tulos korttia. Voisitko ilmoittaa tutuillesi ettet halua että teidän perhettä muistetaan jouluisin ku kortitki kelpaa vaan sytykkeeks-

En säästä edes joulun aikaa niitä. Olenkin lähimmille sanonut että ei lähetetä itsekään kortteja enkä pidä tarpeellisena itsellemmekään niitä, ja ei todellakaan ole loukkaantuneet. Hyviä sytykkeitä ne kyllä on jos niitä sattuu tulemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja rr:
pitäskö tuo meänki kaksvuotiaan jo antaa käyttää saksia?

No kyllä mä oon antanu, tai annoin 2,5 vuotiaana kokeiltavaks...leikkausmeininki oli vauhilla eteenpäin ja ei mitään tolkkua viivoja edes uurinpiirtein menosta, joten sitte annoin sen vaan silputa kartonkia kun kuitenki halus saksia. nyt 3,5 vuotiaana neiti tykkäis leikata vaik kuin, ei olla pitkään aikaan mitään askarreltu, joten saas nähä miten tuo suht koht viivojapitkin leikkaus menee... Tarkotuksena olis et likka leikkais noi tontut ite...saas nähä kuin käy.

Tehdään mutta vielä ei tietoa millaisia. Niin ja meillä ainakin 2v tyttö on kova käyttään saksia. Hän osallistuu askarteluun.

Siis mä en oo ikinä antanu tolle lapselle saksia. Oon varmaan vähän liian ylivarovainen. Täytyykin heti alkaa opettaan sille saksien käyttöä. Vähän tää on kyl noloa.

Tuskin meillä esikoinen oli ton ikäisenä saksia käyttänyt, mutta tyttö matkii kaiken mitä poika tekee niin pakkohan sille on sakset antaa.

Teen. Paitis lapset saa tehdä ihan omansa ja minä teen "varsinaiset" kortit. Meillä 2-v osaa silpoa pikku saksilla jo hienosti ja liimaa tipellykset paperille :D.
Ois muuten kiva saada uusia ideoita kortteihin. Siis jos ei kovasti kehtuuta, niin laittakaa kuvia =) !

Älä yhtään noloile. Mun esikoinen leikkasi ekan kerran saksilla 3 vuotiaana kerhossa. Ja vielä nolompaa siitä tekee se, että mä kuitenkin olen ollut tarhassa töissä ja leikannut siellä saksilla pienempien kanssa :ashamed: :ashamed:

Yhteistyössä