Kuinka moni antaa vauvalle purkkiruokaa, entä kotiruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sekä että. Lihakastikkeita en tee vaan keitän lihan ja hienonnan, pakastan pusseihin tai sitten suoraan pari teelusikkaa sosepurkkin. Millaisia kastikkeita oikein teette vauvalle?

Alkuperäinen kirjoittaja Solina:
Ei noista kumpikaan ole enää vauva. Mutta itse olen tehnyt hedelmäsoseita myöten kaiken ruuan vauvasta asti molemmille. Esikoinen söi reissussa purkkia, mutta kuopus ei ollenkaan.

Kolmas jos tulee niin itsetehtyä tulee täysin saamaan.

Mä en henk, koht ymmärrä sitä että jos isoille lapsille annetaan valmisruokaa niin sitä kauhistellaan. Mutta pienille lapsille se tuntuu olevan täysin suotavaa.

Eihän nyt vauvanruokia ja valmisruokia voi verrata!

Kyllä vauvanruoissa on tarkat määrät vitamiineja ja lihaa juuri oikeassa suhteessa, ne ovat todella tarkkaan tehtyjä, eivät mitään eineksiä.

Meillä annetaan molempia. On hyvä antaa välillä niitä kaupankin soseita. En voisi kuvitellakaan kuljettavani mukana vauvalel reissussa itsetehtyä sosetta, herkästi pilaantuvat.

Hedelmä- ja marjasoeet kannatta kyllä aloittaa ihan vauvanpurkeista. Tuoreet marjat ja hedelmät ovat liian voimakkaita vauvan vatsalle, jos on siis 100% marjaa tai hedelmää, kiisselit on eriasia. Sama myös noiden puurohiutaleiden kanssa. Vauvapuurot ovat tarpeeksi mietoja vauvalle, vauva ei saa saada liikaa kuitua. Hiutalepuuroja suositellaan esim. Ruotsissa vasta10kk iässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä maksaa 15snt/purkki hedelmä ja kasvissoseet. Ei kovin kallista mun mielestä.

Vähän ot, mutta siis mitkä soseet ja missä kaupoissa??? Tarkoitan lähinnä että minkä valmistajan?

Bona, piltti ja semper. Citymarketissa.

Ohoh, onpa halpaa, täällä halvin Semper 29snt. Täytyypä kaupungissa käydessä hakea Cittarista.

Täällä maksaa 15snt/purkki hedelmä ja kasvissoseet. Ei kovin kallista mun mielestä.

Vähän ot, mutta siis mitkä soseet ja missä kaupoissa??? Tarkoitan lähinnä että minkä valmistajan?

Kuulostaa kyllä uskomattomalta mutta uskottava kai se on on.

Mutta katos vaan niin lihapöperöiden hintoja, sairaan kallista kun suurin osa vettä. Lihaa joku 10 % tai vähän päälle ja hintaa 0,8 eurosta ylös päin. Meillä pääsääntöisesti omatekoista, reissussa yleensä valmista. Hedelmä- ja marjasoseet valmiina mutta sitten teen ite marjapuuroja-, kiisseleitä sun muita.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Sekäettä. kotona pääasiassa itsetehtyä ja reissussa purkkeja. Joskus kotonakin saa valmisruokaa.

Sama ja ihan vaihdellen sikaa, kanaa, kalkkunaa, vähärasvaista kalaa ja rasvaista kalaa. Kalaa kaksi kertaa viikossa. Ja lihat on fileitä.

Ohoh, onpa halpaa, täällä halvin Semper 29snt. Täytyypä kaupungissa käydessä hakea Cittarista.

Juu, tuo siis Joensuussa keskustan citymarketissa. Ei muualla.

Yhteistyössä