Kuinka moni 1v saa iltamaidon pullosta?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Mun pian 1 vuotta täyttävä tyttöni saa iltamaidon rinnasta mutta kyllä ystävä- ja tuttavapiiriin kuuluu useita lapsia, jotka saavat maidon pullosta vielä 1-vuotispäivän tienoilla, osa pitkään sen jälkeenkin. Iltapullo on ilmeisesti monilla viimeinen pulloateria ennen pullosta kokonaan vieroittamista.
 
-ap-
Mun pian 1 vuotta täyttävä tyttöni saa iltamaidon rinnasta mutta kyllä ystävä- ja tuttavapiiriin kuuluu useita lapsia, jotka saavat maidon pullosta vielä 1-vuotispäivän tienoilla, osa pitkään sen jälkeenkin. Iltapullo on ilmeisesti monilla viimeinen pulloateria ennen pullosta kokonaan vieroittamista.
Meillä tuttipullo ei muuten enään ole käytössä, muuten juodaan tavallisesta kupista.
 
chorizo harmaana
Meillä kuopus sai iltamaidon pullosta lähes 2-vuotiaaksi asti. Vaikka muuten ei pullo enää ollutkaan aikoihin käytössä päiväaikaan. Musta se oli ihana hetki lapsen kanssa <3
 
KotKot
Meillä otettiin 1v:nä pois. Miksi sitä antamaan, kun puuroakin voi syödä ja maitoa saa lasistaki? Kaveri piirissä on muutama melkeen 2-vuotias, jotka saa yömaidonkin ja sitten ihmetellään, kun lapsi ei nuku koko yötä.
 
"mikä on"
iltamaidon määritelmä. Sekö että sen jälkeen ei pestä hampaita?

Meidän 1 v ja 3 viikkoa vanha juo sylissä ison maitopullon; sen jälkeen pesen vielä sylissä hampaat (vesilasi ja hammasharja vieressä valmiina) ja sitten nukahtaa syliin.
 
joo, meillä saa 1v 4kk iltapullon, vaikka pullosta muuten juonti jäi ehkä about 8kk iässä.... oli siis rintavauva kokonaan, joskus vaan sai pulloa jos olin poissa. mutta imetyksen ja läheisyyden korvikkeeksi tuli sit toi unipulloo, kun ei alkuun niin paljoo nokkamukista juonu. ja joo, se ois hyvä jättää pois jo paljon aiemmin, eihän se enää sitä maitoo ravinnon takia tarvii! ja mitä isommaks kasvaa, sen vaikeempi vierottaa, mut ei oo vielä saatu aikaseksi.... meillä kuopuksen lisäksi 2v8kk kaksoset, joten välillä mennään jossain asioissa sieltä missä aitamatalin.... mut ap:lle vinkiksi, jättäkää pois mahd, pian, on helpompaa....
 
"Kinkku"
Meillä kuopus sai iltamaidon pullosta lähes 2-vuotiaaksi asti. Vaikka muuten ei pullo enää ollutkaan aikoihin käytössä päiväaikaan. Musta se oli ihana hetki lapsen kanssa <3
Näin myös meillä. Tai siis pulloa ei käyetty 1-vuotissynttäreiden jälkeen enää muuten kuin juurikin iltamaidon sai pullosta. Rauhoittui ihanasti. Pojan ollessa n. 1,5 v lopetti itse tuon iltamaidon juomisen. Ei siis tarvinnut vierottaa.

Toisella lapsella toimitaan samoin. Ja jos ei itse tajua lopettaa iltamaidon juomista niin sitten täytyy vierottaa.
 
-ap-
joo, meillä saa 1v 4kk iltapullon, vaikka pullosta muuten juonti jäi ehkä about 8kk iässä.... oli siis rintavauva kokonaan, joskus vaan sai pulloa jos olin poissa. mutta imetyksen ja läheisyyden korvikkeeksi tuli sit toi unipulloo, kun ei alkuun niin paljoo nokkamukista juonu. ja joo, se ois hyvä jättää pois jo paljon aiemmin, eihän se enää sitä maitoo ravinnon takia tarvii! ja mitä isommaks kasvaa, sen vaikeempi vierottaa, mut ei oo vielä saatu aikaseksi.... meillä kuopuksen lisäksi 2v8kk kaksoset, joten välillä mennään jossain asioissa sieltä missä aitamatalin.... mut ap:lle vinkiksi, jättäkää pois mahd, pian, on helpompaa....
Pois jättäminen arveluttaa myös sen takia, että saako sitten nestettä muuten tarpeeksi. Juo tosi vähän.
 
Meillä sai unimaitoa (päikkäreille ja illalla) n. 1,5 vuotiaaks, kunnes tarhassa ottivat päiväpullon pois (oli vaan leikkinyt lakanat maidolla märäks ja samaa leikkimistä oli jo kotonakin). Ajattelin, että kun onnistuu siellä pitää päivällä onnistua kotonakin ja pikku hiljaa tuon jälkeen jätin myös iltapullon pois. Isä antaa vieläkin, jos mun silmä välttää just silloin kun sille tulee se mieleen.
 
"vieras"
Ei ole meillä ollut iltamaitoa sen jälkeen kun kiinteisiin siirtyi. Eli 1 v 2 kk syö iltapalan ja juo siinä yhteydessä maitoa mukista jonka jälkeen ilta pesut ja nukkumaan.

Jotenkin tuntuu turhalta iltamaito kun kuitenkin syö iltapalan...
 
"vieras"
Hampaiden takia pitäisi vieroittaa pullosta 1-vuotiaana. Voivat mennä pahasti vinoon kun iso lapsi imee.

Meillä ei kuopus koskaan juonut tuttipullosta, esikoisen vieroitimme siitä 1v iässä.
 
"kerttuli"
[QUOTE="vieras";27881996]Hampaiden takia pitäisi vieroittaa pullosta 1-vuotiaana. Voivat mennä pahasti vinoon kun iso lapsi imee.

Meillä ei kuopus koskaan juonut tuttipullosta, esikoisen vieroitimme siitä 1v iässä.[/QUOTE]

Ihan paskapuhetta tuo hampaisen vinoon meneminen. Kuule, mieti nyt järjellä. Jos lapsi juo kerran päivässä tuttipullosta maidon, aikaa menee 5 min ja sekö vinouttaa hampaat? Huoh.

Meillä on molemmat lapset saaneet iltamaidon pullosta vielä yli vuosikkaanakin. Esikoisella jäi pois noin 1 v 4 kk iässä ja kuopus nyt 1v 6 kk ja iltamaidon saa. Just eilen käytiin neuvolalääkärissä ja lääkärin kans tästä puhuttiin. Hänenkin mielestä ihan ok tapa, kuulemma hänen samanikäinenkin vielä saa iltamaidon pullosta ;) Ja hän on sentään neuvolan lastenlääkäri ;)
 
-ap-
[QUOTE="kerttuli";27882036]Ihan paskapuhetta tuo hampaisen vinoon meneminen. Kuule, mieti nyt järjellä. Jos lapsi juo kerran päivässä tuttipullosta maidon, aikaa menee 5 min ja sekö vinouttaa hampaat? Huoh.
[/QUOTE]

Joo en mäkää usko et tolla iltapullolla hampaita vinoon saa.
 

Yhteistyössä