Kuinka monennella yk:lla tulitte raskaaksi?

Haluaisin kuulla kokemuksia. Voi olla, että tälläinen ketju jo on (muistelen vähän) mutta en sitä löytänyt. :ashamed:

Itsellä nyt yk 7, ja kohta vaihtuu kasiksi, jos kuukautiset alkaa. Tätä ennen takana jo vuosi ilman ehkäisyä, mutta yritimme välttää ovulaation aikaan seksin harrastamista. Mietin vaan kuinka kauan muilla on kestänyt, että ihan luomusti tärppää. Pitäisikö tässä kohta hakeutua hoitoon, vai jatkaa vielä yrityksiä. :$

ekassa meni 4kk(kuoli kohtuun sitten rv 41),tokaa yritettiin 6kk ja sit tärppäs,kolmas tuli heti ja nyt olen varmaan taas raskaana,eli josolen ni heti ekasta ois tullu kun viime menkkojen aikana otettiin kierukka pois.
Minulla on ystävä joka edelleen yrittää ekaa,ovat yrittäneet nyt 2v4kk ja viime joulukuussa oli tuulimuna.Ainoa tärppi minkä siis saivat ja oli tuulimuna.Yleensähän sanotaan,että vuoden päästä jos ei mitään kuulu niin voi hakeutua hoitoon(tutkimuksiin). En niistä itse oikein ole perillä kun meillä on suht helposti tullut lapset. Toivotan silti plussa onnea sinulle! :hug:

Stressitason nousu vaikeuttaa raskaaksi tuloa, joten jos vaan vois olla yrittämättä =)
Me yritettiin ekaa ja 8. yk:lla tärppäs ;) Kolme seuraavaa tuli yrittämättä ihan heti kun oli mahdollista :D
Nyt yritimme taas pienen harkinnan jälkeen, ja menipäs sitten neljä kiertoa ennen kuin plussasin :heart:
Olin jo ihan varma ekaa yrittäessämme, että jotain vikaa meissä täytyy olla. (Mutta kuten huomattu, helposti sikiävää porukkaa lopulta) Kävin yksityiselläkin tarkistuttamassa asiaa, ja sanoi, että vuoden yrityksen jälkeen vasta kannattaa kääntyä lääkärin puoleen ja tutkimuksia aloitetaan vasta sen jälkeen. Rentoa rakastelua ohjeeksi :hug:

Meillä tärppäs yk 2. Oltiin iloisia ja vähän myös ihmeissään kun tärppäs niin nopeasti, kun aateltiin, että pillereiden jälkeen menisi kauemmin ennenkuin tärppää, mutta hyvä näin. Nyt tyttö 3kk.

meillä meni 2.5 vuotta ennen kuin raskaus vihdoin alkoi. kun vuosi tuli yritystä täyteen, hakeuduttiin tutkimuksiin. kaikki näytti kuitenkin olevan kunnossa, mutta kokeiltiin kuitenkin clomeilla. no eipä sitä tulosta alkanu syntyä ja tämän vuoden tammikuussa kävin tutkituttaan munatorvet ennen hedelmöityshoitojen alkua ja hupsista, tulinkin samasta kierrosta raskaaksi! mulla olikin ollu torvet tukossa ja tossa tutkimuksessa saatiin sitten toista avattua. mitään tulehusta en oo koskaan sairastanu (klamydia ym) mutta niin ne vaan olivat tukkeutuneet, ainoana merkkinä siitä olivat kivuliaat ovikset.

tympeetähän se on kun plussaa ei ala kuulumaan, toisaalta voi olla raskaus alkais jo seuraavassa kierrossa, mutta sitten taas voi olla että menee vielä pitkään eikä tulosta tule ilman hoitoja. itellä kyllä meinas uskoa loppua koko touhuun ja loppuikin kyllä välillä...

sinuna kattelisin ihan rauhassa kesän yli ja jos ei tärppiä syksyyn mennessä, niin sitten aikaa lääkärille varaamaan. kannattaa käyttää ovistestejä, multa ainakin kyseltiin tutkimuksissa niitten tulosta (plussaa näyttivät aina) ja samalla voi paremmin tutustua oman kehon toimintaan.

tsemppiä teille ja hyvää kesää! =)

t. tiipii rv22+4 :heart:

eka sai alkunsa yk 3, nyt on menossa yk 6. NYT yritän olla stressaamatta asiasta :ashamed: meinaan se, että esikoinen sai alkunsa oli jo ihme, niin vähän seksiä oli. nyt taasen on tuota painoa vähän kertynyt ja imetän, jotka molemmat voi vaikuttaa hedelmöittymiseen.

haltia, ootko kokeillut ovistestejä? mä hankin tähän kiertoon...

Kiitos vastauksista. :wave: Ihanaa oli lukea Tiipiin juttu, tuli hieman toiveikkaampi olo. Tänään alkoi kuuakutiset ihan normaalisti, ja ajattelin, että hankin nyt tässä kierrossa niitä ovistestejä, en ole aikaisemmin kokeillut. Mistä niitä saisi? Saako muualta kuin internetistä tilaamalla? Kuukautiset mulla on kyllä ihan kamalan kivuliaat - pari päivää menee melkein sängyssä makaillen.

En mä kuitenkaan vielä ole ihan masentunut.Mies jaksaa olla todella toiveikas ja positiivinen mikä on ihanaa, ja taidetaan tässä nyt rauhoittua ja katsella syksyyn, ja sitten varata aikaa lääkärille, jos mitään ei ole tapahtunut.

minä ostin ovistestit yleensä aina cittarista, oiskohan merkki ollu Fertest. Olivat edullisia ja mulla ainakin toimivat moitteettomasti, ne on niitä perinteisiä liuskatestejä, joten välillä leikkelin niitä kahtiakin jottei ois joka kierrolle tarvinnu ostella lisää.

Rötväles en osaa tuohon varmaa sanoa et onko kivut merkki tukoksesta, mutta ite kyllä epäilin että jotain häikkää mun torvissa täytyy olla kun kivut oli aina välillä oviksen aikaan melkoset :eek: välillä piti ihan olla kontillaan lattialla kun tuntu että jotain kohta halkeaa tuolla sisällä. (yhellä tutun tutulla oli kans kovat kivut ja torvet tukossa, mutta muuten en tosin osaa mitään faktaa sanoa) mullehan vielä määrättiin nuo clomit ilman mitään tutkimuksia! sillon olin kyllä tosi kipeä...kuuri oli 8kk mutta jätin ainakin yhen syömättä koska arvasin että kaikki ei voi olla kunnossa. muutenkin musta tosi myöhään meni tuo torvien tutkiminen (mulla oli se SSG kans tosi kivulias kokemus, minkä ansiosta sitten kuitenkin raskauduin) kun sitä ennen oltiin ehitty 2.5 vuotta yrittään tuloksetta, lääkäri vaan meinas että tuskin on mitään tukoksia kun en kerran oo mitään tautia sairastanu. olihan meillä kyllä aina välissä taukoakin noista tutkimuksista kun vaihettiin asuinpaikkakuntaa.

Mutta ite olin kipujen mukaan jotain tollasta vähän epäillykin ja huojentavaahan se on kun nyt tietää missä vika oli. oon lukenu että ne torvet pysyis huuhtelun jälkeen auki vaan pari kuukautta joten jos lisää lapsia joskus halutaan, niin varmaan samat toimenpiteet sitte taas eessä. monestihan tuo huuhtelu ei ees avaa tukoksia, jolloin sitten ois eessä IVF.

niin ja se vielä että en tosin tiedä mistä tuo mun tukkeutuminen johtuu, välillä ite oon epäilly lievää endoa, mutta mitään varmaa en osaa siitäkään sanoa.

Meillä esikoiset tärppäs yk 4 ja piiitkästä kierrosta,varmaan kp 40+ :whistle: Menkat olivat tosi epäsäännölliset (pitkät kierrot).
Nyt olisi pikku-kolmonen haaveissa ja kun isäntä näyttää vihreetä valoa niin saas nähdä kuinka kauan menee?!
Menkat ovat epäsäännölliset edelleen,nyt niin että vuotelen jatkuvasti
:headwall: Ei oo helppoo ei :kieh:

Täytynee suunnata sitten city-markettiin ovistestejä ostamaan =) hassua kyllä en ole ikinä huomannut/pannut merkille marketeissa ovis- tai raskaustestejä, mutta ehkä olen etsinyt väärältä hyllyltä :LOL: Mulla ei sikäli ole mitään mistä epäilisin, että joku tietty olis vialla. Tosin mulla on välillä ollut n 50 pvn kiertoja, mutta nyt onneksi tasoittunut n 31-35, joten pystyy hyvin laskemaankin ovista. Kerran olen ollut raskana mutta se meni kesken. Siitä on nyt 5 vuotta. sen jälkeen söin e-pillereitä mutta lopetin ne jo n 2 vuotta sitten. mitään tautia en ole sairastannut. Mies on kyllä sairautensa takia joutunut syömään kortisonia ajoittain paljonkin, joten en tiedä, voisiko se vaikuttaa sperman laatuun. Mutta tosiaan en nyt enää stressaa, vaan yritän nauttia kesästä - talvemmalla sitten lääkäriin.

p.s. löysin nyt tässä kierrossa sen kohdunnapukan. Ainakin nyt kun on kuukautiset se on todella auki, alhaalla ja pehmeä. ehkäpä siitäkin on apua jatkossa. Äitipeikolle paljon onnea raskautumisyrtyksiin ja Tiipiille mahdottomasti onnea raskaudesta :heart:

Meillä eka tärppäs toisesta yk:sta, ja tää toinen kolmannesta..Kyllä täällä pyöriessään alkaa tajuumaan miten onnellinen sitä pitäis olla et näinkin helposti on tärppi tullut..ja harmittaa kyl kovasti pitkään yrittäneiden puolesta, kyllä teillekin ne plussat antaisin ja nopeesti, jos vaan voisin!
Hirmusti plussaonnea!
PikkuM rv 19+3

Meillä tärppäsi toisesta kerrasta. Kun ei ensimmäisestä tärpännyt, niin päätin ottaa kaikki keinot käyttöön: ajoittaminen oviksen aikaan, greippimehua ja jalat ylös :D Ilmeisesti auttoi ja nyt viikkoja menossa 17.

Esikoinen yk2, pikkukakkonen yk6. Tosin toista yrittäessä imetys häiritsi vielä kiertoa, ja silloin oli myös kemiallisne /varhainen km yk 2 ja yk3. Liekö sit imetys vaikuttanu niin paljon. Mutta nyt on nuo kaks kullannuppua :love:

Yhteistyössä