minä ostin ovistestit yleensä aina cittarista, oiskohan merkki ollu Fertest. Olivat edullisia ja mulla ainakin toimivat moitteettomasti, ne on niitä perinteisiä liuskatestejä, joten välillä leikkelin niitä kahtiakin jottei ois joka kierrolle tarvinnu ostella lisää.
Rötväles en osaa tuohon varmaa sanoa et onko kivut merkki tukoksesta, mutta ite kyllä epäilin että jotain häikkää mun torvissa täytyy olla kun kivut oli aina välillä oviksen aikaan melkoset
välillä piti ihan olla kontillaan lattialla kun tuntu että jotain kohta halkeaa tuolla sisällä. (yhellä tutun tutulla oli kans kovat kivut ja torvet tukossa, mutta muuten en tosin osaa mitään faktaa sanoa) mullehan vielä määrättiin nuo clomit ilman mitään tutkimuksia! sillon olin kyllä tosi kipeä...kuuri oli 8kk mutta jätin ainakin yhen syömättä koska arvasin että kaikki ei voi olla kunnossa. muutenkin musta tosi myöhään meni tuo torvien tutkiminen (mulla oli se SSG kans tosi kivulias kokemus, minkä ansiosta sitten kuitenkin raskauduin) kun sitä ennen oltiin ehitty 2.5 vuotta yrittään tuloksetta, lääkäri vaan meinas että tuskin on mitään tukoksia kun en kerran oo mitään tautia sairastanu. olihan meillä kyllä aina välissä taukoakin noista tutkimuksista kun vaihettiin asuinpaikkakuntaa.
Mutta ite olin kipujen mukaan jotain tollasta vähän epäillykin ja huojentavaahan se on kun nyt tietää missä vika oli. oon lukenu että ne torvet pysyis huuhtelun jälkeen auki vaan pari kuukautta joten jos lisää lapsia joskus halutaan, niin varmaan samat toimenpiteet sitte taas eessä. monestihan tuo huuhtelu ei ees avaa tukoksia, jolloin sitten ois eessä IVF.
niin ja se vielä että en tosin tiedä mistä tuo mun tukkeutuminen johtuu, välillä ite oon epäilly lievää endoa, mutta mitään varmaa en osaa siitäkään sanoa.