Kuinka monen ylipainoisen äidin lapsi on lihava / pullukka?

• Viestiketjun aloittaja normaalipainoinen
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Oma äitini on ylipainoinen ja itse olin lapsena pullukka. Omilleen muuttamisen jälkeen muutin tosi paljon ruokatottumuksia ja aloin liikkumaan säännöllisesti ja siten olenkin nyt normaalipainoinen. Lapsuuden kodissani tavallaan halveksittiin niitä, jotka elivät terveellistä elämää..

Ei aina. Mun äiti on ylipainoinen ja me molemmat tytöt olemme normaalipainoisia elllei hoikkiakin.

Joskus näkee niitä hoikkia (erittäin hoikkia) äitejä pullukka miehen ja pullukka lasten kanssa liikenteessä, että niinkin.

vieras
Joskus näkee niitä hoikkia (erittäin hoikkia) äitejä pullukka miehen ja pullukka lasten kanssa liikenteessä, että niinkin.[/quote]

Itse kiinnitän myös usein tähän huomion... Ja usein mies on jotenkin törkyisen näköinen ja nainen viimeisen päälle laittautunut. Jotenkin nii silmiinpistävää..

onnexoonlaiha
Varmaan suurimman osan. :( Ylipaino eli väärä ruokavalio ja liikkumattomuus tapoina periytyy valitettavasti äidiltä lapselle.
Ällöttää ne pullamössö läskimooses äitit ja niitten plösöt pennut joilla on joka päivä karkkipäivä :(

Lasten läsnäollessa näytän hyvää esimerkkiä ruokailutavoista ja teen terveellistä kotiruokaa. Läskini johtuva iltamässyttelystä, kun lapset ovat jo nukkumassa. Eli lapseni ovat hoikkia.

vieras
Täytyy myöntää, että lapseni on ihan hirveä herkkuperse. Ei tulisi stoppia herkkujen syömiseen jos minä en laittaisi. Taitaa olla ihan riippuvainen jopa, niinkuin minäkin. Lapseni kuitenkin liikkuu tosi paljon ja tosi hoikka on. Ehkä vähän liiankin. Mutta olinpa itsekin hoikka 25-vuotiaaksi ja sitten alkoi paino nousemaan jotenkin salakalavasti. Koska sitä ennen olin saanut syödä mitä vaan lihomatta. Sitten en näköjään vanhemmiten saanutkaan. Ja jopa liikuin enemmän, mutta se ei auttanut. 8 kiloa pitäisi saada pois, niin olisin normaalipainoinen. Kai näin käy lapsellenikin. Aion kyllä varoittaa lastani, mutta en vielä, sitten kun on vanhempi.

En tiedä, mutta mun lapset on ihan normipainoisia, vaikka mä en ole.

Meillä kun se on tosiaan vain äiti joka possuttaa, ei lapset. Pienin ei ole koskaan edes maistanut pullaa/jätskiä/mehua/nannaa ja isompikin maistelee makeisia aniharvoin. Tästä syystä meillä ei ole edes karkkipäivää kerran viikossa, kun hän ei niin usein mitään edes puputa.

Vieras
MINÄ OLEN TODELLA PAKSU, MUTTA KAIKKI LAPSEMME OVAT TOSI LAIHOJA, EN TIEDÄ MIKSI?
Varmaan suurimman osan. Ylipaino eli väärä ruokavalio ja liikkumattomuus tapoina periytyy valitettavasti äidiltä lapselle.
Ällöttää ne pullamössö läskimooses äitit ja niitten plösöt pennut joilla on joka päivä karkkipäivä
Vastaa Plösö

Alkuperäinen kirjoittaja onnexoonlaiha:
Varmaan suurimman osan. :( Ylipaino eli väärä ruokavalio ja liikkumattomuus tapoina periytyy valitettavasti äidiltä lapselle.
Ällöttää ne pullamössö läskimooses äitit ja niitten plösöt pennut joilla on joka päivä karkkipäivä :(
Älä nyt tuo tuolla tavoin tyhmyyttäsi esille. Mä tunnen monia ylipainoisia ja lähes kaikki näiden lapsista on normaaleja. Joillakin saattaa yksi lapsi olla ylipainoinen, mutta muut normaaleja.

mössönsössönpöö ;)
Alkuperäinen kirjoittaja onnexoonlaiha:
Pölöhö kustu... hohoi..
Minoon lihava ja meidän lapset on ihan normaalimitoissa, käyrillä just kulkevat, keskimmäinen hieman - käyrillä!
Elä siis yleistä. Laihan äidin lapsi voi olla nääs lihava, nih.

Minä olin pitkään sairaalloisen ylipainoinen.
Kaikki lapsista, niin omista kuin lainatuistakin, kuitenkin pysyivät kaikki ne vuodet normaalipainon rajoissa - osa yläkäyrällä, suurin osa keskimitoissa ja osa alakäyrää hipoen ja yksi lainalapsi sen rankasti alittaenkin.

Ymmärrän kuitenkin huolen. Jos jonkun lihavuus johtuu selkeästi epäterveistä ruokatottumuksista niin ON riski että ne siirtyvät lapsillekin. Syyllistäminen ei kuitenkaan ole mielestäni oikea tapa puuttua asiaan vaan asiallinen tiedon ja avun levittäminen.

Yhteistyössä