Kuinka monen vuoden välein PAPA kokeessa?

• Viestiketjun aloittaja "Verna"
  • Ensimmäinen viesti
"martta"
[QUOTE="äiti x2";30692165]Käyn vuoden välein ihan omasta tahdosta neuvolan kautta. Ei hormonaalista ehkäisyä, sama kumppani kohta kymmenen vuotta ja lapset tehty. Ikää kohta 30v. Aina on ollut puhdas tulos. Kahden vuoden välein on ilmeisesti suositus, mutta ei ole kukaan kieltäytynyt ottamasta vaikka kerta vuoteen käyn. Ei ole toimenpiteenä paha, joten älkää naiset sen takia ainakaan arastelko mennä "ronkittavaksi". :)[/QUOTE]

Ei meidän neuvolassa ainakaan rampata papan takia vuoden välein, jos ei ole aihetta. Varmistelu ei ole sellainen syy.

Kysymys kaikille: missä iässä viimeistään menisit gynekologille/papa-kokeeseen, jos seksielämää ei olisi aloitettu? Menisitkö ollenkaan? Olen miettinyt, kuinka todennäköistä on saada kohdunkaulansyöpää ilman seksikokemuksia?

Viimeksi muokattu:
....
Kysymys kaikille: missä iässä viimeistään menisit gynekologille/Papa-kokeeseen, jos seksielämää ei olisi aloitettu? Menisitkö ollenkaan? Olen miettinyt, kuinka todennäköistä on saada kohdunkaulansyöpää ilman seksikokemuksia?
Suositushan on papaan pari vuotta seksielämän aloituksesta. Gynekologilla noin muuten kyllä ehkä kannattaa käydä ennen 30 ikävuotta, katsotaanhan siellä muitakin juttuja kuin papaa ja kohdunkaulansyöpää.

Suositushan on papaan pari vuotta seksielämän aloituksesta. Gynekologilla noin muuten kyllä ehkä kannattaa käydä ennen 30 ikävuotta, katsotaanhan siellä muitakin juttuja kuin papaa ja kohdunkaulansyöpää.
Mitä "oikeasti" tarpeellista siellä katsotaan? Syöpiä toki voi tulla esim. munasarjoihinkin ja kaikkea, mutta onko se sen todennäköisempää kuin syöpä missä tahansa muualla?

"..."
Mitä "oikeasti" tarpeellista siellä katsotaan? Syöpiä toki voi tulla esim. munasarjoihinkin ja kaikkea, mutta onko se sen todennäköisempää kuin syöpä missä tahansa muualla?
No jos sä olet päättänyt ettei ole sulle tarpeellista, niin älä mene. Muuten mene ja anna lääkärin tutkia ja päättää mikä on tarpeellista ja mikä ei.

Esim. rinnat tavallisesti tutkitaan noilla käynneillä ja lääkäri kertoo miten ne oikeaoppisesti itse tutkitaan.

"Jenis"
[QUOTE="...";30692452]No jos sä olet päättänyt ettei ole sulle tarpeellista, niin älä mene. Muuten mene ja anna lääkärin tutkia ja päättää mikä on tarpeellista ja mikä ei.

Esim. rinnat tavallisesti tutkitaan noilla käynneillä ja lääkäri kertoo miten ne oikeaoppisesti itse tutkitaan.[/QUOTE]

Näin. Lisäksi katsotaan esim. tulehduksen merkkejä.

Yhteistyössä