Kuinka monen teini/teinit olivat eilen juoneet??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
tästäkö se nyt sitte alkaa :/ Siis meidän poika 16v tuli eilen yöllä kotiin ja ekana kaatu lattialle ja sit oksensi koko yön *huoh* olin kyllä niin vihanen vaikka kyllä vähä tällasta osasin odottaaki, kavereittensa kans olivat olleet leirintä alueella... lupas ja vanno eilen meille kirkkain silmin ettei varmasti ota mitään kunhan vaan menee sinne hengaileen ku kaverit on sielä jne.. en eka meinannu päästää mut sit mieski sano että menkööt..mieti ny meitä tuossa iässä no ajttelin omaa nuoruutta ja omia touhuja ja poika kumminki 16 ajattelin että menkööt sitte........ nyt se nukkuu vielä ja tässä mietin että mikä olis sopiva rangastus... ääääh mitä mä teen.. ku jotenki tuntuu niin turhalta tuomita ja en oikeestaa silleen ole vihanen.. lähinnä huvittunut ku yöllä oksensi ja huusi että äitii tuu peitteleen..iskä tuo mulle vettä.. vaikkaki sillon meinasin räjähtää! ku ite join vielä nuorempana mutta se olin minä se!! ei tuon mun mielestä vielä tarvis tuommosia touhuilla.. onko muita joitten teinit ryyppäävät?? mitä ootte tehny ku ovat jääneet kiinni?? ajattelin vähä ettei saa rahaa kokokesänä omaan käyttöön.. jos jotain haluaa nii minä sitte ostan.. onko liian tylyä? ei mun mielestä..

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
no eipä toi ikä ole mikään paha, se tuli kotiin eikä ilmeisesti ole mitään tötöillyt.. eli kaikin puolin ok juttu..

siinäpä se.. hyvä ku tuli kotiin ja eihän se enää mikään pikkulapsi ole mutta silti jotenki tuntuu vaan niin oudolta ku oma pikku poika... juonu.. :O nyt ymmärrän omia vanhempiani kyllä taas kerran hieman paremmin :)

Samaa mieltä, että tuskin tarttee rangaistusta. Olo varmasti ihan riittäävän kamala muutenki. Onhan 16v alaikäinen, mutta ite olin aikanaan vielä nuorempi kun kokeilut alkoi..

Ja mun mielestä koko kesän rahojen pimitys ois aika raju teko. Ite en sitä kyllä tekisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no eipä toi ikä ole mikään paha, se tuli kotiin eikä ilmeisesti ole mitään tötöillyt.. eli kaikin puolin ok juttu..

siinäpä se.. hyvä ku tuli kotiin ja eihän se enää mikään pikkulapsi ole mutta silti jotenki tuntuu vaan niin oudolta ku oma pikku poika... juonu.. :O nyt ymmärrän omia vanhempiani kyllä taas kerran hieman paremmin :)

siinä se juuri on kun ei se enää ole ihan pikku poika :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kyllä mun mielestä joku muodollinen rangaistus kuitenkin pitää tulla, käyttörahan vähentäminen yms. Vaikka hieman hymyilytti toi "äiti tuu peitteleen". :)

No onkohan vähän liian tylyä, ettei saisi rahaa koko kesänä... :D
Rentoudu. Juttele hänelle vakavasti, että tuossa kunnossa ei tarvitse teille vanhemmille enää näyttäytyä, se ei ole ok. Kun 18v täyttää, se on sitten eri juttu. Kerro, ettet sä tieten tahtoen häntä halua ohjailla ja nipottaa, mutta nuoren aivot ja maksa ei vielä osaa käsitellä alkoholia niin, että tuollaisia määriä voisi ottaa. Kerro, etä tuo olo tulee, kun tulee alkoholimyrkytys. Ja että on tarkoitus ottaa niin, että tuntee omat rajansa, milloin humala alkaa mennä liian pitkälle. Kerro, että jos ottaa, saa juoda esim. pari kaljaa ja rauhallista vauhtia. Siitäkin kyllä humaltuu, mutta tuollainen krapula jää tulematta. Kerro, että jos nyt joskus vielä noin sattuu tapahtumaan, hän on kuitenkin kotiin tervetullut siinäkin kunnossa.

Tuskin mitään rangaistusta tarvitsee... Ja kun omaa nuoruutta muistelee, niin eipä ne ryyppäillyt millään rahojen pimityksellä tai kotiaresteilla loppunut. Osasi vaan seuraavilla kerroilla pitää paremmna huolen ettei jää kiinni ;) Musta on kaiken a ja o se että tulee edes kotiin. Tietty 16-vuotias on alaikäinen jne. mutta ei tuossa mun mielestä mitään pahaa ole. Koulun päättärithän ne oli, kyllä sitä ihan joka sukupuolessa ollaan silloin juhlittu ja juotu. Ja eikös nuo 16-vuotiaat nyt päättäneet peruskoulunsakin. On varmaan kuitenkin hyvä keskustella pojan kanssa ettei kuitenkaan oteta tavaksi tällästä käytöstä, muuten sinuna antaisin asian vain olla..

Muistan muuten, kun kerran olin ollut teininä juomassa ja tulin sitten kotiin - tosin selvänä jo ja seuraavana aamuna vasta, mutta huomasihan sen että juotu oli. Äiti totesi silloin, että omapahan on ruumiisi mutta ei sulle koskaan ole tehty kunnon perusteellista lääkärin tarkastusta, että ei kukaan tiedä miten sun kroppa ton alkoholin ja tupakan kestää.

En tosiaan tiedä oliko siinä mitään perää ja mistä se sen heitti, tais äiti keksiä koko jutun, mutta pisti se mut ajatteleen ja rauhotti menoa kummasti. Aina kun sen jälkee meni juomaa niin mietti, että kestääkö kroppa..

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Samaa mieltä, että tuskin tarttee rangaistusta. Olo varmasti ihan riittäävän kamala muutenki. Onhan 16v alaikäinen, mutta ite olin aikanaan vielä nuorempi kun kokeilut alkoi..

Ja mun mielestä koko kesän rahojen pimitys ois aika raju teko. Ite en sitä kyllä tekisi.

no onhan se joo.. :/ mäki olin 14 ku alotin ja aika useesti sitä tuli otettua kavereitten kans ja vielä mikä pahinta pöllin aina porukoilta viinaa ja karkailin ym.. että jotenki tuntuu julmalta rankasta ku ollu aina kumminki tosi kiltti ja sai tosi hyvän todistuksen ja ku ite olin 16 asuin opiskelia asuntolassa ja elin sitä villiä opiskelia elämää... juu jos vaan startaan tuon imurin.... :) ja sit voisin soittaa siskon + sen 2 erittäin hiljaista lasta toinen 5 ja toinen 3 käymään :D

Oma kokeili jotain joskus vähän nuorempana ja rangaistus oli tiukat tiukat juttelut meidän vanhempien kanssa, sekä joksikin aikaa kielto olla niiden kavereiden kanssa jotka joivat.

Kun kuitenkin olemme luottaneet, kokeilut jäivät. Tietysti teimme selväksi, että niin kauan kuin asuu kotona, alkoholia ei sallita.

Alkuperäinen kirjoittaja vanhempi:
Oma kokeili jotain joskus vähän nuorempana ja rangaistus oli tiukat tiukat juttelut meidän vanhempien kanssa, sekä joksikin aikaa kielto olla niiden kavereiden kanssa jotka joivat.

Kun kuitenkin olemme luottaneet, kokeilut jäivät. Tietysti teimme selväksi, että niin kauan kuin asuu kotona, alkoholia ei sallita.

Se ei vaan enää jää kiinni. ;)

Ihmettelen sitä, jos vasta kuusitoistavuotiaskaallekaan ei tehdä selväksi, että ryyppääminen alaikäisenä on rikos?

Saa siinä yhteiskunta ja poliisi sitten tehdä kaikkensa että teinit eivät alkoholisoidu.

Ikä on sellanen että osaa odottaa että jotain on saatettu nauttia. Meilläkin lopetti peruskoulun eilen ja kylille meni, ilman mopoa. Varmasti nauttinnu jotain. Kuulin kun tuli kotiin, en menny edes kyttäämään vaan kuuntelin että ihan ok liikuskelee. Jos rangaista haluaa niin suosittelen lämpimästi sekahedelmäkiisseliä aamupalaksi, hieman lämpöisenä. Julmimpia tuntemiani rangaistuksia ;) krapulassa.

Oma 13 vuotiaani oli kotona mun kanssa. Mutta muistan hyvin erään kevättalvi-illan kun hänen silloin 14 v. isoveljensä tuli kännissä kotiin: käsi oli kipsattu koska oli loukannut sählyottelussa, tämä tuli liukkaalla kelillä pyöräillen kotiin ja sammui vessanpöntöllä istuen.

Aamulla kysyin haluaako oluen, pelkkä ajatus sai aikaan "böörp"-reaktion, ja sitten keskusteltiin toimintansa järkevyydestä. En usko että kokeilut jäi siihen, mutta vastaavaa ei enää tapahtunut.

Yhteistyössä