Kuinka monen perheessä biolog.isällä eri nimi kuin muilla?

Tuli tosta toisesta ketjusta mieleen, että kuinka monessa perheessä äidillä ja lapsilla on sama sukunimi mutta isällä eri? Tarkotan siis sitä, että mies on lasten biologinen isä ja lapsille valittu äidin sukunimi.
Mistä syystä ootte päätyneet tähän ratkaisuun? Onko ollut ongelmia(sukulaisten tms.puolelta)?
Meillä lapsilla on mun sukunimi. Halusin ite näin. Mies olis halunnu lapsille tietty oman sukunimensä mutta kun lain mukaan riitatapuksissa lapsi saa aina äidin sukunimen niin ei alkanut riitelemään... :)
 
Meillä oli siskon kanssa äidin sukunimi, vaikka isä on meidän biol.isä ja samassa osoitteessa asuttiin.
Siksi niin, että äidillä on harvinainen sukunimi (sukunsa viimeisiä) ja isällä sukunimi, joita 13 tusinassa. Sukulaiset eivät ratkaisua ihmetelleet, mutta muutama vanhoillinen opettaja kyllä.
 
Naimisiin kun mentiin niin mä halusin pitää oman nimeni ja mies ei myöskään viittiny nähdä vaivaa nimen muuttamisesta (uusia kortteja, ilmotella joka paikkaan ja lisäks kaikki ongelmat esim patenttihakemusten kanssa eli hakijalla eri nimi kuin saajalla yms).

Hurrikaani kun syntyi niin mulle olis ollu ihan sama kummalle nimelle olis laitettu, mutta mies halus mun nimelle.

Mun nimisiä kun on vain 12 kpl ja miehellä taas on yksi Suomen yleisimpiä sukunimiä.

Lisäys: Ei mitään ongelmia ole ollut, jos tulee niin sit mies vaihtaa nimeä.<br><br>
 
Meillä myös. Sukunimeni on todella harvinainen, halusin jatkaa sitä. Lisäksi en todellakaan halunnut lapselle (enkä itsellenikään) miehen sukunimeä koska on sen verran "sairas" suku emmekä ole heidän kanssaan edes missään tekemisissä. Vaikkeihän se nimi kuulemma miestä pahenna... :whistle:
 
Siksi vaan kysyn kun meillä miehen suku otti niin nokkiinsa, ettei osa edes enää puhu meille. Ei ole kuulemma "normaalia" että lapsellä äidin nimi jos isäkin on tiedossa :whistle: Eivätkä kuulemma tunne ketään joka olisi näin tehnyt.
 
Meillä on lapset mun nimellä.
Syy, koska olin vanhimman tytön kanssa omalla sukunimelläni, kun tapasin nykyisen mieheni ja oli jotenkin luonnollista, että tulevatkin lapset olivat sitten isonsiskon kanssa saman nimisiä, niin ei tule niin esille se, että "sun-ja-mun-lapset."
Eli meillä siis vain mies oman sukunimensä omaava. =)
 
Minulla on aiemmasta suhteestani lapsi, joka on minun nimelläni. Nykyiseni kanssa meillä on 2 yhteistä lasta, emmekä halunneet mitään nimierotteluja (emme ole naimisissa, joten vanhinta mies ei voi vielä adoptoida) joten siksi kaikki lapset minun nimelläni ja mies omallaan =)

Ja ei ole mitään ongelmia ollut, paljon "yhtenäisempi" olo näin, eikä kenenkään lapsen tarvi olla ns. "yksin", kun samaa rakastavaa perhettä tässä kuitenkin ollaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 18:09 Mira kirjoitti:
Minulla on aiemmasta suhteestani lapsi, joka on minun nimelläni. Nykyiseni kanssa meillä on 2 yhteistä lasta, emmekä halunneet mitään nimierotteluja (emme ole naimisissa, joten vanhinta mies ei voi vielä adoptoida) joten siksi kaikki lapset minun nimelläni ja mies omallaan =)

Ja ei ole mitään ongelmia ollut, paljon "yhtenäisempi" olo näin, eikä kenenkään lapsen tarvi olla ns. "yksin", kun samaa rakastavaa perhettä tässä kuitenkin ollaan.
Meillä näköjään ihan sama tilanne, olen siis tuo, joka ennen sinua kirjoitti. =) :wave:
 

Yhteistyössä