Kuinka monen mies saa sanoa mielipiteensä niin ettei vaimo räjähdä kynsille...

siihen nähden että olen aamusta iltaan yksin noiden neljän kanssa ja hoidan lasten lisäksi talouden, siivoan ja teen ruoat niin ei passaa työn laadusta tulla sanomaan, saatika mun ulkonäöstä ;) jos jätän jotakin joskus tekemättä niin siitä saa jo sanoa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tättähäärä:
Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
Jos mies siis sanoisi negatiiviseen sävyyn vaimon ulkonäöstä, kodin siivosta tai ruuasta niin miten reagoisitte?
sanoisi edes joskus mitä mieltä oikeasti on niin ottaisin kaiken vastaan.
Valehteleeko hän sulle vai mielisteleekö vai mitä tarkoitit tuolla lauseella?
Hän myöntelee tai on hiljaa. miehen kotona ollut kova kuri ja siellä on pitänyt pitää omat ajatukset sisällään.
Parin oluen jälkeen voi mieheltä kysellä mielipiteitä.
mutta jos kysyn esim mennäänkö käymään kaupassa niin mies lähtee vaikka ei haluaisi.Jos se kertoisi että sori mulla nyt ei huvita yhtään niin voitais jäädä vaikka kotiin.
jos kysyn että onko hiukset hyvin niin sanoo että on vaikka ne olisi aivan kauheat.

Jos mies siis sanoisi negatiiviseen sävyyn vaimon ulkonäöstä, kodin siivosta tai ruuasta niin miten reagoisitte?
saa sanoa kunhan osaa valita sanansa oikein... Kun yhden asian voi sanoa niin monella eri tavalla. Jos sanoo nätisti ja rakentavasti vihjaillen niin voisin jopa ottaa opikseni. Sit taas jos sanoo aivan toisella lailla vaik sisältö on sama niin voi olla et siinä muutama päivä menee möksätessä....

Khimaira
Mies ei ikinä sano ruuasta mitään negaa, mutta jos jättää santsin ottamatta se tarkoittaa ettei osunut ihan nappiin :whistle:

Myöskään kodin järjestyksestä ei ole ikinä sanonut mitään. Ja jos sanoisi sanoisin et senkun alkaa heiluttamaan rättiä itse :)

Mun ulkonäköön on tarttunut monestikin, mutta positiivisesti. Ainoaa negaa on jos harvakseltaan lähdetään yhdessä jonnekin ja mä aion laittaa päälle liian paljastavia vaatteita..Silloin vihjaa et vaihtasitkos vaatteet ;)

Meillä käytetään paljon huumoria näissä jutuissa, onneksi =)

miero
riippuu tilanteesta. kerran vuosisadassa voi sanoa, mutta jos tulee tavaksi niin sitten räjähtää homma ukon käsiin.

Anis
Hassu kysymys. Mies voi ihan vapaasti arvostella ruokaa tai kodin siivoa, en minä hikihatussa tee kotitöitä palvellakseni miestäni. Jos häntä ärsyttää sotku, hän siivoaa, jos olen tehnyt ruokaa niin yleensä hän on tarpeeksi kohtelias syödäkseen vaikkei olisikaan lempiruokaa.

Ulkonäön arvostelemista en ymmärrä, onko se kyykyttämistä jos ei sellaista hyväksy (elämässä yleensäkään)? :) Eikö se ole enemmän kyykyttämistä jos arvostelee toisen ulkonäköä?

Nibblerin sisko
Sanoo se. Mun ukko ei koskaan valehtele mulle!!! Ei millään. Sanoo kyl suoraan jos kysyn mielipidettä. Kyllä se joskus sapettaa. Varsinki ku kysyy et onks tolla nätimpi peppu ku mulla.... Yleensä jätän kysymättä jos arvaan vastauksen :D

Mutta arvostan tätä rehellisyyttä yli kaiken!

Yhteistyössä