Kuinka monen mies on lähteny jo hirvimetälle??

vieras
Siis ärsyttääkö teitä koskaan se et sinne metsään on mentävä vaikka mikä olisi? Jopa ennen ristiäisiä olis ollu aamulla pakko lähteä muutamaks tunniks. Ei sitte lähteny ku sanoin et voi sitte olla iltaan asti

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis ärsyttääkö teitä koskaan se et sinne metsään on mentävä vaikka mikä olisi? Jopa ennen ristiäisiä olis ollu aamulla pakko lähteä muutamaks tunniks. Ei sitte lähteny ku sanoin et voi sitte olla iltaan asti
ÄRSYTTÄÄ TODELLA LUJAAA!!!! mutta alan pikkuhiljaa jo tottuun siihen että kun uutta lunta sataa niin isäntä häipyy jälkien perään, yritän ajatella positiivisesti, että parempi, niin että siellä onk uin lähikuppilassa juomassa olutta....
terveellinen harrastus metsästys on :D
juu mä tulin tytön kanssa laitokselta niin isäntä kävi nopsaa meidät viemässä kotia ja lähti samantien mettälle,oli kuulemma kova ajopäällä :whistle: että näin :/

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
ÄRSYTTÄÄ TODELLA LUJAAA!!!! mutta alan pikkuhiljaa jo tottuun siihen että kun uutta lunta sataa niin isäntä häipyy jälkien perään, yritän ajatella positiivisesti, että parempi, niin että siellä onk uin lähikuppilassa juomassa olutta....
juu mä tulin tytön kanssa laitokselta niin isäntä kävi nopsaa meidät viemässä kotia ja lähti samantien mettälle,oli kuulemma kova ajopäällä :whistle: että näin :/
Mua ärsyttää eniten se että minäkin tykkäisin käydä. On mullakin metsästyskortti, haulikko ja kivääri. Sitten kun siitä sanon ni vastaus on et no vie lapset hoitoon ja lähde. Toki niin voi välillä tehdäkin mut....

vieras
yksi yh lisää! Ja ottaa niin pattiin koko metsästys. Ei siinä, hyvä harrastus se on, mutta SE MENEE KAIKEN MUUN JÄRKEVÄN EDELLE!!!

Järkipuhekaan ei mene perille jos olis jotain muuta menoa koko perheelle, salassa sit soitellaan ulkona metsästyskavereille ja sit häivytään... AAAARGH!

Mies lähti jo aamusta enen kuin kukaan meistä muista oli herännytkää.

Täällä kanssa Peijaiset tänään,mutta hirvenmetsästys jatkuua tuonne 24.12. klo.12.00 asti..
Uhanneet ovat vielä aatoaamusta viimisen kerran metälle rynnätä :whistle:

täällä kans yks jonka ukko viihtyy viikonloput mettällä,kohteet vaan vaihtuu,mut täl hetkel viel hirviä jahtaavat.Ei mua muuten ketuttais,mut ku viikonloput ois ainoota aikaa,ku ehittäis käymää yhes vaik kaupoil tai kyläs yms. mut eipä nyt sit tehä sitäkään ku kaikki päivät menee mettäs,mut säästyyhän rahat :D
Mä ja laitoin ton ukon mettällä ku ton neidin kanssa kotiuduttii perjantaina ni tais olla lauauntai ku meil oli vieraita ja toinen vaa kyttäs radiopuhelinta,ni totesin et ala painuu jo sinne,eipä tarttenu montaa kertaa kehottaa :whistle:

yksi yh lisää! Ja ottaa niin pattiin koko metsästys. Ei siinä, hyvä harrastus se on, mutta SE MENEE KAIKEN MUUN JÄRKEVÄN EDELLE!!!

Järkipuhekaan ei mene perille jos olis jotain muuta menoa koko perheelle, salassa sit soitellaan ulkona metsästyskavereille ja sit häivytään... AAAARGH!
Meillä kanssa menee harrastus muitten edelle,mutta koskaan ei seläntakaa "karkaa".

Toki olen jo kasvanut tähän ja nielen sammakot takaisin mahaan. Ja jos satun olemaan hereillä niin toivotan hyvät reissut vaikka ei tekisimieli.
Miksi sitä tappelemaan "turhasta" koska menee kumminkin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:

Meillä kanssa menee harrastus muitten edelle,mutta koskaan ei seläntakaa "karkaa".

Toki olen jo kasvanut tähän ja nielen sammakot takaisin mahaan. Ja jos satun olemaan hereillä niin toivotan hyvät reissut vaikka ei tekisimieli.
Miksi sitä tappelemaan "turhasta" koska menee kumminkin.
mutta kun ei jaksais yrittää niellä, millon on mun viikonloppu? sitä tuskin koskaan ehtii tulla kun sillä on aina noita juttuja... mut jospa sitä joskus tähän tottuis..
kun se menee joko hyvällä tai sitte pahalla (useimmiten jälkimmäisellä)

Onhan se noinkin ja samaa olen miettinytkin.. Toki metsästys kausi ei kestä ikuisesti niin sitten ehkä tuurilla pääsen paitsi nyt,kun sitten vauva on niin pieni
että en lähde minnekkään. (la 1.2.08 jos siis pysyy matkassa mukana ;) )
Mutta johan se puhui,että lähtee maaliskuussa pohjoseen riekkoja katsomaan viikoksi.

Niin ja harrastaa myös kalastusta/uistelua/perhoa jne.. Joten koko vuosi on jokin harrastus ajankohta...

Joo ja viimisen "vakavan" keskustelun jälkein joka oli maalis/huhtikuussa lupasi minulle vapaata toukokuulle..arvata saattaa olenko ollut missään..

Mutta mä olen vaan niin lopen kyllästynyt samasta asiasta tappeluun mikä ei johda tulosta..

Mutta sen oon päätänyt,että jos joskus satumme eroamaan niin en ota itselle miestä joka harrastaa metsästystä/kalastusta.. :kieh:

Miehen olen itse valinnut ja "joudun valintani kestämään" :whistle:
Ei sitä viitsi kiertookaan laittaa.
Toki mies jo suhteen alussa kertoi,että metsästys/kalastus on hälle elämä ja mikään/kukkaan ei tule sitä hältä estämään..Saman muisti mainita kun lapsesta alettiin puhumaan..
Mutta minä olin niiiiin tyhmä kun uskoin,että perhe tulee muuttamaan tilannetta,muta ei niin ei..Syyttää vaan saan itseäni :snotty:

Mutta hienoa,että jaksat pitää puolesi nostan hattua,itse en enään jaksa yksinkertaisesti jaksa.

Olen uhannut,että kun lapset ovat isompia ja lähellä esimurkkua/murkkua niin tää mamma ottaa ja lähtee palmurannalle pariksi viikoksi YKSIN rinksuja/manikyyristä/pedikyyritä/hieronnasta paradiisiin nautiskelemaan.. :LOL:

Ai ei kestä ikuisesti. Kestääpäs se kestää yli 6kk vuodessa ja vuodesta toiseen. Kun nuo kakarat kasvaa ni saa isi seuraa retkilleen
No yli puoli vuotta ei ole ikuisesti ;) Niin pääseekin,mutta esim.hirvimetälle kestää ikuisuus ennenkuin meidän elohiiret mukaan pääsee..
Sorsalla ovat olleet jo,mutta ei noi "pienet" pitkää tovia jaksa kerrallaa.. :D

Ja olen miettinyt,että jospas nuita meidän lapsukaisia ei vanhempana kiinnosta metsästys niin eipä nuo lähde mukaan edes repunkantajaksi. =)

Alkuperäinen kirjoittaja se vieras:
onneks on kohtalotovereita, mähän olen miehen mielestä ainoa nainen joka junnaa näissä vähän vastaan :)
Et ole ainoa pitää varmaan miekkoselle ketjunäyttää,kun kotiutuu :LOL:

Mies huomasi eilen,että meillä on pakastimessa yli 500e arvosta lihaa :eek:
Käytiin kaupassa ja kauriin liha maksoi 700g n.27e :eek:
Ja jotkut tohon hintaan sitä kärryynsä nosti :$

vieras
meidän neitiä onneks kiinnostaa. 2 vuotiaana oli jo joskus sorsalla mukana ja jänisjahdissa ekankerran 5viikkosena. Hirvijahtiin pääsee sitte kun osaa olla hiljaa tai jaksaa kävellä pitempiä matkoja.

meidän neitiä onneks kiinnostaa. 2 vuotiaana oli jo joskus sorsalla mukana ja jänisjahdissa ekankerran 5viikkosena. Hirvijahtiin pääsee sitte kun osaa olla hiljaa tai jaksaa kävellä pitempiä matkoja.
5 viikosena? Liinassako/rintarepussa?

Kyselen tyhmiä tiedän,mutta kun itse en harasta metsästystä niin ei välttämättä asian yksinkertasuus tule luonnostaa mieleen :D :ashamed:

Siis meilläkin kummatkin tyttö ja poika ovat vielä innostuneita tai työllä alkaa pikku hiljaa innostus hiipumaan..Lähtee kyllä mukaan,mutta ei niin innokkaasti kuin ennen..Poika nyt 3v niinmainitset ampumradan/metälle lähdön niin onjo vetämässä metsästys kamppeitaan päälle..(omin sanoin laittaa pyssy housut ja pyssy liivin päälle :D )

Mutta eihän sitä tulevaisuudesta tiedä,mikä noita lapsia vetää jos sitten vaikka shakkikerho viekin voiton :LOL: ..nobody know´s..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:

Mua ärsyttää eniten se että minäkin tykkäisin käydä. On mullakin metsästyskortti, haulikko ja kivääri. Sitten kun siitä sanon ni vastaus on et no vie lapset hoitoon ja lähde. Toki niin voi välillä tehdäkin mut....
Tottakai menet. Sovitte vaan vuorot.

:wave: Minun mies on nyt yövuoroissa töissä.Lähti eilen illan edellä katsomaan hirvenjälkiä mihin aamulla suuntaa.Tuli pikaiseen kotoa hakemaan työeväät ja äkkiä töihin.Tuli aamulla puoli6 töistä. Vaihtoi vaatteet ja mars hirvimetsälle ja sielä vielä on.Kun tulee niin nukkuu kunnes klo20.45 on lähdettävä töihin.. Ja aamulla taas hirveen..
Ja viikolla sitten jänistä pumpum ko ei hirveä.
Meidän perheen pienin sanookin (vajaa 2vee ikää) aina aamulla kun herää että "Isi pumpum?" :LOL:
Tyttö-reppana luulee että isi tekee pumpum myös työkseen..

Ihme kyllä,minua ei ole vielä ärsy yhtään tuo metsästys varsinkaan kun saadaan lihaa! ;)

Lisään vielä että meillä kun on kolmivuorotyö,eli 4aamua,vapaa,4iltaa,vapaa,4yötä ja 6vapaata niin meillä menään metsässä joka hetki.. aamulla lähtee ja palaa takaisin siinä klo 12.50 ja suoraan iltavuoroon... Eli ei pelkät viikonloput riitä meillä! :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
5 viikosena? Liinassako/rintarepussa?

Kyselen tyhmiä tiedän,mutta kun itse en harasta metsästystä niin ei välttämättä asian yksinkertasuus tule luonnostaa mieleen :D :ashamed:

Siis meilläkin kummatkin tyttö ja poika ovat vielä innostuneita tai työllä alkaa pikku hiljaa innostus hiipumaan..Lähtee kyllä mukaan,mutta ei niin innokkaasti kuin ennen..Poika nyt 3v niinmainitset ampumradan/metälle lähdön niin onjo vetämässä metsästys kamppeitaan päälle..(omin sanoin laittaa pyssy housut ja pyssy liivin päälle :D )

Mutta eihän sitä tulevaisuudesta tiedä,mikä noita lapsia vetää jos sitten vaikka shakkikerho viekin voiton :LOL: ..nobody know´s..
joo rintarepussa ja välillä vaunuissa jos mentiin enimmäkseen metsäauto teitä. Mulla ei kyllä ollu haulikko mukana...

Yhteistyössä