Olikohan toi nyt ihan tarpeelista???Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 22:28 äiti 40plusplus kirjoitti:tytön poikakaveri lähtee
anteeksi nyt kamalasti! mutta ihan hyvä minusta että seurustelee sellaisen kanssa joka haluaa isänmaallisen velvollisuutensa suorittaa.Alkuperäinen kirjoittaja 08.07.2006 klo 15:44 Triangeli kirjoitti:\Olikohan toi nyt ihan tarpeelista???Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 22:28 äiti 40plusplus kirjoitti:tytön poikakaveri lähtee
mistäspäin sä olet, ja mihin miehes lähti?Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2006 klo 23:18 surullinen kirjoitti:mun mies ja lapsemme isi lähti armeijaan tänään.. :'( ja mä oon niin surullinen ja ikävä on ihan hirveen kova! kolme viikkoa kiinni, sain just tietää.. kyyneleiden määrää ei kukaan usko! nyt olo on enemmän ku epätoivoinen, mut tiiän ettei oo miehelläkää sen helpompaa siellä.. tää tuntuu nyt niin kauheelta, mut kai tää tästä kuhan aikaa kuluu.. ois kiva kuulla kohtalotovereiden mietteitä, miten muilla menee.. ja niiden juttuja joiden miehet pääsi intistä, miten selvisitte sen intti ajan.. tsemppajia tässä tarvii!
näättekö te sitten koko päivän ajan normaalisti jos ikävä on kerta tullut het samana päivänä kun ukko läks?Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2006 klo 23:18 surullinen kirjoitti:mun mies ja lapsemme isi lähti armeijaan tänään.. :'( ja mä oon niin surullinen ja ikävä on ihan hirveen kova!
meillä vauva syntyy tammikuussa ja mies lähtee inttiin heinäkuussa... yksinäinen olo tulee jo kun ajattelee..Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 15:29 uusipalstalainen kirjoitti:Pitkän harkinnan jälkeen suunnitelmissa olisi nyt jättää ehkäisy pois, vauva olisi hyvin tervetullut.
Miehellä vain armeija on vielä edessä (on nyt ammattikoulun viimeisellä luokalla) niin milläs perustein sitä lykkäystä siihen saa? Jos vaikka sattuisi että onni suosisi ja vauva saataisiin, mutta iskä joutuisi heti sitten lähtemään armeijaan... :/
tietääkseni ei pelkän lapsen takia lykkäystä saa. Mutta jos on esim. töitä, niin sitten saa.Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 15:29 uusipalstalainen kirjoitti:Pitkän harkinnan jälkeen suunnitelmissa olisi nyt jättää ehkäisy pois, vauva olisi hyvin tervetullut.
Miehellä vain armeija on vielä edessä (on nyt ammattikoulun viimeisellä luokalla) niin milläs perustein sitä lykkäystä siihen saa? Jos vaikka sattuisi että onni suosisi ja vauva saataisiin, mutta iskä joutuisi heti sitten lähtemään armeijaan... :/
joo lapsen takia ei saa lykkäystä,mielestäni pitäisi kyllä saada,6päivän isyyslomakin on ihan naurettavaAlkuperäinen kirjoittaja 16.07.2006 klo 19:07 Hay-D kirjoitti:\tietääkseni ei pelkän lapsen takia lykkäystä saa. Mutta jos on esim. töitä, niin sitten saa.Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 15:29 uusipalstalainen kirjoitti:Pitkän harkinnan jälkeen suunnitelmissa olisi nyt jättää ehkäisy pois, vauva olisi hyvin tervetullut.
kyllä saa lykkäystä, ainakin sodankylään menijät!Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 11:10 tamppa kirjoitti:\joo lapsen takia ei saa lykkäystä,mielestäni pitäisi kyllä saada,6päivän isyyslomakin on ihan naurettavaAlkuperäinen kirjoittaja 16.07.2006 klo 19:07 Hay-D kirjoitti:\tietääkseni ei pelkän lapsen takia lykkäystä saa. Mutta jos on esim. töitä, niin sitten saa.Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 15:29 uusipalstalainen kirjoitti:Pitkän harkinnan jälkeen suunnitelmissa olisi nyt jättää ehkäisy pois, vauva olisi hyvin tervetullut.
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 15:29 uusipalstalainen kirjoitti:Pitkän harkinnan jälkeen suunnitelmissa olisi nyt jättää ehkäisy pois, vauva olisi hyvin tervetullut.
Ei tartte välttämättä ite maksaa ekaksi. Jos liikkeestä antavat laskun mukaan niin sen vaan toimittaa selvityksen kera kelaan ja asia on sillä selvä. Jostain liikkeestä ei saa laskua, mutta jostain taas saa. Pitää vaan olla päätös sotilasavustuksen saamisesta kelasta niin sillä todistetaan että on oikeutettu noihin ostoksiin myös. Yhdistelmät sai maksaa max. 500? tai sitten jos haluaa kalliimmat niin maksaa itse loput.Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 12:29 äippä1984 kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 15:29 uusipalstalainen kirjoitti:Pitkän harkinnan jälkeen suunnitelmissa olisi nyt jättää ehkäisy pois, vauva olisi hyvin tervetullut.
Tähän vastaisin: Siitä en tiedä saako lykkäystä lapsen takia armeijasta mutta jos lapsi syntyy sinä aikana kun isä on armeijassa kela "ostaa" teille vaunut,sängyn,istuimen,hoitopöydän ja ynnä muuta mitä tarvitsee...
Ensin ne joutuu kyllä itse maksamaan ja sitten kuitit kelaan ja rahat tilille, ihan kalliimmaasta päästä ei kaikkea kannata ostaa ne korvaa vain tietyn osuuden.
Siskoni sai 500 vaunut, 150 sängyn, 200 istuimen jne.
Mutta toivottavasti teillä tärppää ja saatte vauvan =)