Kuinka monen lapsi nukkuu välissä?

Meillä minä ja kaksi lastani nukutaan vierekkäin...nukkuivat aiemmin omissa sängyissä, mutta se alkoi mennä sellaseksi että ensin tuli toinen viereen ja sitten toinen ja mä heräsin aina. ..ihan hyvin näin tulee nukuttua kun kukaan ei enää ramppaa. Isompi on alkanut jo esittää toiveita siirtymisestä takaisin omaan sänkyyn ja kyllähän se passaisi...pelkään vain ettei ainakaan yksin nuku omassa huoneessaan eli silloin pienemmänkin sänky pitäis siirtää takas sinne ja sit se yöhipsuttelu saattas taas alkaa. Mutta aikansa kutakin sano...joku ku jotain teki.
 
Meillä vauva ja kaksivuotias nukkuvat meidän kanssamme, mutta meillä onkin parisängyn lisäksi kolmas sänky rivin jatkona, niin on tilaa. Meillä kaikki ovat nukkuneet meidän sängyssä noin nelivuotiaaksi, jonka jälkeen ovat aika lailla mielellään siirtyneet omaan sänkyyn. Joinakin öinä kyllä isommatkin tulevat meidän sänkyyn, on meillä joskus ollut neljä lasta sängyssämme. Silloin kyllä alkavat jo omat unet kärsiä, mutta se on niin harvinaista, ettei haittaa.
 
Mami3
Meillä nyt lapset 4v ja 3v ja kohta 6kk.
Alussa opetettiin esikoinen 1,7v vanhana omaan huoneeseen yksin nukkumaan..kauheeta...sieltä se kuitenkin tuli sitten viereen ja kakkonen nukkui omassa sängyssään meitin sängyn vieressä,jonkin aikaa jaksoin opettaa heitä nukkumaan illasta aamuun kaksin samassa huoneessa,mutta mitä ramppausta se oli mulle enkä saanut nukkua ollenkaan..kolmannesta raskaana ollessa nukuttiin koko perhe samassa parisängyssä,kunnes en enää mahana kanssa mahtunut sinne...Nyt vauvamme nukkuu pinnasängyssä tai minun kainalossa ja toinen isoista pojista tulee minun viereeni ja toinen menee isukin kanssa toiseen huoneeseen vierekkäin isoon sänkyyn ja meillä nukutaan kaikki hyvin.Isot pojat toki nukutetaan aina iltaisin omaan huoneeseensa omiin sänkyihin mutta sieltä havahtuvat ja tulevat viekkuumme,ovathan ne lapset niin pieniä niin vähän aikaa että miellä annetaan läheisyyttä näin myös...ollan mietitty myös parisängyn leventämistä toisella sängyllä jolloin kaikki vois nukkua samassa huoneessa...meillä näin ja muilla toisinlain...kyllä sitä omatkin periaatteet muuttuu kun lapsia lisää syntyy.. :)
 
sassa
Monet sanovat, että on niin ihanaa pitää sitä kääröä vieressä jne. Ok. Te voitte olla sitä mieltä, mutta minä itse ainakan pidän tärkeimpänä, että mies on siinä vieressä. Parisänkymme on meidän kahden. Vauvamme nukkuu aina välillä siinä, varsinkin silloin kun olen yksin kotona.

Ponttini tässä on se, etten halua, että parisuhteemme unohtuu, vaikka nyt meillä onkin perhe. Mielestäni lapsille riittää läheisyys, joka annetaan hereillä ollessa. Tietty lapsetkin on erilaisia.. Nukkuvat erilailla. Meidän parikuukautisesta pojasta on huomannut jo alusta asti tietyn "itsenäisyyden". Viihtyy itekseenkin välillä. Jotkut toiset vauvat/lapset ovat paljon huomion kipeempiä. Uskoisin myöskin, että lapsi aistii vanhempien epävarmuuden. Jos turvallisuuden tunne on kohillaan niin lapsikin todennäköisesti nukkuu hyvin.
 
Meillä poika 2½ vuotias ja nukkuu meidän vieressä.Nukahtaa aina omaan sänkyyn illalla, mutta sitten yöllä tulee peitto ja nalle kainalossa iskän ja äidin väliin.

Ollaan ajateltu että saa nukkua siinä, kyllä se omaan sänkyyn jää rippikoulu ikään mennessä!

Ja minusta on ihanaa nukkua lapsen kanssa yhdessä, kuunnella tuhisevaa suloista omaa lastaan.
 
meillä poika nukkuu välissä ja olkoon siinä niin kauan kuin haluaa, kunhan ei rupee tyttöystäväänsä siihen kampeemaan ;) :LOL: ja aikoinaan oli myös kaksi kissaakin ,nykyään elossa ainoastaan yksi kissavanhus ja sekin saa olla hamaan lopuunsaakka meitin sängyssä nukummassa. meillä on 180 senttinen sänky joten kaikilla on tilaa ;)
 
meillä vanhempi, 2½v, nukkuu omassa sängyssä/meidän sängyssä, millon misäki tahtoo! Oma sänky on kiinni meidän sängyssä, joten siitä on hyvä pyöriä äiten kylkeen yöllä :heart: En halua laittaa erilleen meijän sängystä, jos vaikka pyösis lattialle ku tottunu et sängys leveys kaiken kaikkiaan on 240cm... ja tykkään et nukkuu vieressä! :heart: Tiiän ettei kumpikaan nukuttas jos ois omassa sängyssä vaikka ois samasa huoneessa!
kupus nukkuu omassa :( oisin halunnu pienen kans viereen, mutta eipäs herra halunnut nukkua äiten kaa kylki kylessä vaan kitisi ja heräilli joka yö... joten laitettiin omaan jossa nukkuu täysiä öitä (n10-11h)! ehkä herää kerran 5-6 välillä syömään, ehkä ei (ikää 10kk) :heart: :heart:
 
onnellinen yyhoo
Mun 3v tytär on nukkunu mun kanssa parisängyssä jo yli 2 vuotta,eli siitä asti kun kolmas osapuoli lähti. Pinnasänky oli muutenkin jo alussa melko turha hankinta. En tiedä koska hommaan likalle oman sängyn,toistaiseksi menee makoisasti yöt näin. Ja säästyy tilaa,koska isosta sängystä en luovu.
 
Melkolailla joka aamuyö keskimmäinen(3v) hiipii viekkuun. Ollaan tämä suotu hänelle. Kuopus(2v) ei edes osaa nukkua vieressä ja erittäin harvoin hiipii viekkuun, esikoinen onkin jo kymmenen eikä tuu =)
 

Yhteistyössä