Kuinka monelle/ Kuinka monen miehelle tulisi mieleen

• Viestiketjun aloittaja ei vaan käsitä miehiä
  • Ensimmäinen viesti
ei vaan käsitä miehiä
Pyhkiä keittiön työtasot samalla rätillä, millä on pyyhkinyt pölyjä? (kun eihän ne keittiön tasot sen ihmeempiä ole, kuin muutkaan kodin tasot, esim. ikkunalaudat ja lampunvarjostimet). Ensin menee monta kuukautta saada mies siivoamaan ja sitten kun se siivoaa huomaa toivovansa että se lopettasi samoin tein, kun kuitenkin saa perässä siivota.

v
Tossa järjestyksessä mä voisin. Keittiön bakteereja ei tietty ole hyvä kantaa muualle huusholliin, mutta jos ekaks käytetty muualla, niin ei se nyt iso juttu ole. Jä rättejähän voi pestä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Tossa järjestyksessä mä voisin. Keittiön bakteereja ei tietty ole hyvä kantaa muualle huusholliin, mutta jos ekaks käytetty muualla, niin ei se nyt iso juttu ole. Jä rättejähän voi pestä.
Meidän taloudessa on kyllä keittiö kodin puhtain huone. Käytämme siellä vain ja ainoastaan siihen tarkoitukseen varattuja siivousliinoja, jotka pesemme erikseen. Keittiössä käytän vahvoja pesuaineita. Lattian ymv. pyyhkimiseen ei käytetä keittiön siivousliinaa, vaan sitä käytetään vain keittiön tasojen pyyhkimisessä. Tämä siksi, että meillä on ahdas keittiö ja haluan esim. leipoa keittiön tasoa käyttäen, koska meillä ei ole tilaa kunnolliselle leivinlaudalle. Pölyt pyyhitään sitten miedommilla pesuaineilla ja erillisillä, myöskin pestävillä siivousliinoilla.

Mun mieheni!! :wave: Mutta kun ei viittis sanoa sitten taas kovin usein tollasista "pikku" asioista, jotta se ei sitä vähäisintäkään jättäis tekemättä.
Pyykin pesusta mies on jo vapautunut ihan kokonaan, tiskikoneen täytösä ja tyhjennyksestä, imuroinnista ja luutuamisesta. Niistä kaikista ihan vaan koska mä olen kyllästynyt aina huomauttamaan jostain. :snotty:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lumentuva:
Mun mieheni!! :wave: Mutta kun ei viittis sanoa sitten taas kovin usein tollasista "pikku" asioista, jotta se ei sitä vähäisintäkään jättäis tekemättä.
Pyykin pesusta mies on jo vapautunut ihan kokonaan, tiskikoneen täytösä ja tyhjennyksestä, imuroinnista ja luutuamisesta. Niistä kaikista ihan vaan koska mä olen kyllästynyt aina huomauttamaan jostain. :snotty:
Onko se sitten reilua, että miehen ei tarvitse tehdä mitään, koska ei välitä tehdä niitä kunnolla? Tai siis, kyllä kai jopa miehen on pakko tajuta, että kädet pestään ennen ruuanlaittoa (varsinkin jos on tullut juuri ulkoa ja kaupasta), vessa pestään puhtaasta likaiseen päin (ei aloiteta vessanpytystä, jos meinaa samalla rätillä vielä pyyhkiä muutakin vessassa), rätillä, jolla on juuri pyyhkinyt koko kämpän pölyt ei pyyhitä enää keittiön tasoja, tiskiharjalla ei voi pestä vessan lavuaaria, tiskiharja kuuluu pestä/vaihtaa jos se likastuu jne. jne. jne. Mä katson kuitenkin montaa pikkujuttua sormien läpi (en puutu miehen ihmeellisiin pesuaineen ja huuhteluaineen annosteluihin, en nalkuta kun mies avaa tiskikoneen ennen ohjelman päättymistä "kun se kävi jo" vaan laitan koneen vähin äänin pyörimään loppuun, en nalkuta vaikka mies kerta toisensa jälkeen latoo lautaset kattilakaappiin ja kattilat kuiva-ainekaappiin vaan siirrän ne vähin äänin, en nalkuta kun mies tuo kaupasta meijerivoita kun listassa lukee levite leivälle, en nalkuta kun mies polttaa uusimman paistinpannun karrelle "kokkaushommissa" jne. jne. jne.) Kuvittelisi että se joskus oppii. Oppisi jos sitä edes hiukan kiinnostaisi kodista huolehtiminen. Molemmat kuitenkin töissä käydään, joten mielestäni olisi kohtuullista että mieskin joskus siivoaisi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:
No mä teen just noin :D Meillä pyyhitään keittiön rätillä kaikki muut paitsi vessa ja eteinen.
Toisaalta mä kyllä vaihdan sen luutun varmaan kerran viikossa, kun se rupee ällöttää mua.
Sama täällä, keittiön rätillä voin pyyhkiä muitakin tasoja lukuunottamatta vessaa/pesuhuonetta ja lattioita. Vaihdan keititörätinkin parisen kertaa viikossa niin ei siinä niin ehdi bakteerit kasvaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumentuva:
Onko se sitten reilua, että miehen ei tarvitse tehdä mitään, koska ei välitä tehdä niitä kunnolla? Tai siis, kyllä kai jopa miehen on pakko tajuta, että kädet pestään ennen ruuanlaittoa (varsinkin jos on tullut juuri ulkoa ja kaupasta), vessa pestään puhtaasta likaiseen päin (ei aloiteta vessanpytystä, jos meinaa samalla rätillä vielä pyyhkiä muutakin vessassa), rätillä, jolla on juuri pyyhkinyt koko kämpän pölyt ei pyyhitä enää keittiön tasoja, tiskiharjalla ei voi pestä vessan lavuaaria, tiskiharja kuuluu pestä/vaihtaa jos se likastuu jne. jne. jne. Mä katson kuitenkin montaa pikkujuttua sormien läpi (en puutu miehen ihmeellisiin pesuaineen ja huuhteluaineen annosteluihin, en nalkuta kun mies avaa tiskikoneen ennen ohjelman päättymistä "kun se kävi jo" vaan laitan koneen vähin äänin pyörimään loppuun, en nalkuta vaikka mies kerta toisensa jälkeen latoo lautaset kattilakaappiin ja kattilat kuiva-ainekaappiin vaan siirrän ne vähin äänin, en nalkuta kun mies tuo kaupasta meijerivoita kun listassa lukee levite leivälle, en nalkuta kun mies polttaa uusimman paistinpannun karrelle "kokkaushommissa" jne. jne. jne.) Kuvittelisi että se joskus oppii. Oppisi jos sitä edes hiukan kiinnostaisi kodista huolehtiminen. Molemmat kuitenkin töissä käydään, joten mielestäni olisi kohtuullista että mieskin joskus siivoaisi.
No taas nuo sun luettelemat asiat ottais mua paljon enempi päähän kun rätin käyttäminen väärässä paikassa.
Niin ja miehen ei tarvi täyttää konetta tai tyhjätä, koska se tekee sen kuitenkin MUN MIELESTÄ väärin. Onhan se joillekin ihan sama miten päin ne astiat siellä koneessa on, kunhan ovat, mutta mulle se ei ole se ja sama... :whistle:
Imuroinnista, nyt kun mä tän valtavan mahani kanssa imuroin niin mies on kyllä hyvin tukemassa mua, nostaa tavaroita ja siirtää kaluja, mutta mä haluan sen imroinnin tehdä. Mies ei vaan huomaa niitä samoja pölykohtia ja koirankarvoja kun minä ja sitten en halua toista loukata menemällä imuroimaan heti perään samoja paikkoja.
Mä olen kerran niin tehnyt ja huomasin että ei tosiaan ollut miehiseen itsetuntoon mikään hyvä asia.
Meillä taas on muitakin hommia täällä, sellaisia johon mä en niin osallistu mutta mies taas hoitaa ne ihan automaattisesti. :)

Yhteistyössä