Kuinka monella on sellainen mielikuva (sukupuolitaudeista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fjonga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei mulla oo koskaan semmonen mielikuva ollut.Tulee lähinnä mieleen "varomaton" :/ hmm...en oikein löytänyt oikeaa sanaa...mutta näin.*muoks*
taudinhan voi todella saada vaikka "vakituiselta"kumppaniltaan... :x

Ei mulla ainakaan...siveydensipulikin kun voi saada sukupuolitaudin siltä ainoalta seksikumppaniltaan, omalta siipaltaan joka on käväissyt vieraissa :xmas:

Mutta moni kyllä jostain syystä kuvittelee, että useamman kumppanin kanssa olleella olisi automaattisesti sukupuolitauteja, tai on ollut. Ei mulla ainakaan oo koskaan ollut :whistle: . Ehkäisykin on keksitty :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja catlady:
Miksi kysyt... B)

tuli mieleen mun provoaloitus aprillipäivältä joka poistettiin ja siellä oli varsinkin harmailla sellainen käsitys että kun minä olen jakorasia (säälittävän pienellä miesmäärällä) niin ja ilmoitin siinä et oon saanu taudin et kaikki johtuu siitä kun olen auliisti ollut Yleinen Hyvä :xmas:
ajattelin uuden laittaa mutta varovaisemmin ettei tätä poisteta :)

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja catlady:
Miksi kysyt... B)

tuli mieleen mun provoaloitus aprillipäivältä joka poistettiin ja siellä oli varsinkin harmailla sellainen käsitys että kun minä olen jakorasia (säälittävän pienellä miesmäärällä ) niin ja ilmoitin siinä et oon saanu taudin et kaikki johtuu siitä kun olen auliisti ollut Yleinen Hyvä :xmas:
ajattelin uuden laittaa mutta varovaisemmin ettei tätä poisteta :)

Jaaha... En ole sitä ehtinyt nähdäkään... :/

Niin, se ois tietyn eri asia, jos sukupuolitaudin saamiseksi, pitäis harrastaa seksiä esim. kymmeniä kertoja, jotta tartunta tapahtus. Sukupuolitaudit kuitenkin on yleisiä, joten ainoa mitä tulee mieleen, että nyt ei ole purrut seksivalitus kunnolla...

No mä tunnustan asenteellisuuteni tässä asiassa. Mä tiedän, että taudin voi huonolla tuurilla saada yhdestä kerrasta ensimmäiseltä kumpanilta, mutta todennäköisys sen samiseen kyllä on isompi, mitä enemmän jakaa. Kun toi kondomikin tahtoo unohtua helpommin ihmiseltä, joka muutenkin on vähän hälläväliä typpi.

Mullakin on ollut aikaisemmin hieman ennakkoluuloja sukupuolitaudin saaneita kohtaan, mutta siinä vaiheessa kun kuulin väestöliiton tädiltä, että Suomessa suurin osa hiv-tartunnoista tulee naimisissa oleville naisille jotka saavat sen omalta mieheltään, muuttui ajatusmaailma muidenkin tautien kohdalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Mullakin on ollut aikaisemmin hieman ennakkoluuloja sukupuolitaudin saaneita kohtaan, mutta siinä vaiheessa kun kuulin väestöliiton tädiltä, että Suomessa suurin osa hiv-tartunnoista tulee naimisissa oleville naisille jotka saavat sen omalta mieheltään, muuttui ajatusmaailma muidenkin tautien kohdalla.

mut välttämättä hiv ei kuitenkaan tule naiduille naisille seksin kautta vaan ruiskuista.

Eeeeii... ei minulla. Puolet niiden kantajista kai kuitenkin saantipuolella. :saint:

No joo, mutta kasvaahan riski saada, mitä useamman kanssa nai. Tosin minä en ainkaan tiedä, milloin sen sain, se saattoi yhtälailla tulla siltä jonka kanssa seurustelin lähes kolme vuotta. :/ Ja suuremmalla todennäköisyydellä, jopa. Irtoseksissä käytin aina kondomia.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No mä tunnustan asenteellisuuteni tässä asiassa. Mä tiedän, että taudin voi huonolla tuurilla saada yhdestä kerrasta ensimmäiseltä kumpanilta, mutta todennäköisys sen samiseen kyllä on isompi, mitä enemmän jakaa. Kun toi kondomikin tahtoo unohtua helpommin ihmiseltä, joka muutenkin on vähän hälläväliä typpi.

mä luulen että tämäkin on kumottavissa aika usealta, riippuen mitä tarkalleen tarkoitat tuolla hälläväliä asenteella. sitä että panee useita vai sitä että elämässä ei ole mitään merkitystä?

Eihän se suoraan tarkoita, jos pitää seksistä ja harrastaa sitä paljon eri ihmisten kanssa, että on hälläväliä tyyppi!

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:

mä luulen että tämäkin on kumottavissa aika usealta, riippuen mitä tarkalleen tarkoitat tuolla hälläväliä asenteella. sitä että panee useita vai sitä että elämässä ei ole mitään merkitystä?

No mä jotenkin liitän semmoisen "panee kaikkea mikä liikkuu" asenteen muutenkin hälläväliä menoon. Miellän etä siihen kuuluu myös runsas alkoholin käyttö ja sehän ei tunnetusti lisää vastuuntuntuoa ja esim. tavetta käyttää kondomia. Kuuluu samaan sarjaan, kun ikinä en selvinpäin ajais kännissä autoa, ni ikinä en selvinpäin naiskentelis ilman kondomia humalassa :whistle:

Mulla ei ainaakaan, sillä valitettavsti todella moni ystävistäni (kuin myös minä) on saanut tartunnan esim. kondylooma tai klamydia nuorempana. Oikeesti, ne on ihan älyttömän yleisiä.. Ja tosiaan kilttejä naapurintyttöjä ollaan.. :)

Heh. mä pokasin suurimman osan yhdenillanpanoistani selvinpäin. Pitäähän toki uros saada kyyditetyksi kotipetiinkin. Ja taudin tosiaan joltakulta sain. Joko useammassa yhdessä illassa kera kondomin tai sitten siitä pidemmässä suhteessa missä en ymmärtänyt sitä enää alun jälkeen käyttää.

No, hälläväliä sinällään, että siitäkin selvittiin, vaan arvoitukseksi jää.

Yhteistyössä