Kuinka monella mies paljon töissä?

• Viestiketjun aloittaja Tiuna83
  • Ensimmäinen viesti
Rossetti harmaana
Mun miehelle tulee vuodessa noin 150 matkapäivää eli on todella paljon poissa kotoa, välillä viikkojakin kerrallaan. Tämä kuitenkin on ollut ihan tietoinen valinta ja toki keskusteltiin asiasta kun perhettä alettiin suunnitella. Sitten kun on kotona, yritetään elää tavallista arkea että hänkin pääsisi osalliseksi. Onneksi tyttö vielä niin pieni, ettei niin kamalasti osaa kaivata. Toisaalta on huoli, että heidän suhteensa kärsii. Ollaan kuitenkin tehty sopimus, että kun tyttö täyttää 2 v., mies vähentää töitään tai jopa vaihtaa paikkaa. Tsemppiä sinulle, toiv. voit keskustella asiasta miehesi kanssa!

Ei varmasti helppo tilanne... Kuten edellinenkin kirjoittaja sanoi, niin kannattaa puhua asiasta. Meillä lähipiirissä tilanne, jossa pariskunta ei ole puhunut asiasta keskenään. Mies on myyntiedustaja ja on paljon poissa kotoa. Perheenäiti sitten marmattaa muille, kuinka on kurja tilanne ja ei haluaisi, että mies on paljoa poissa kotoa..Eivät puhu asiasta keskenään ja sitten tämä nainen marmattaa asiasta muille...

Oma mieheni on pitkiä päiviä töissä, mutta meillä puhuttiin asia jo ennenkuin mies edes haki paikkaa. Välillä on rankkaa, mutta vapaa-aika panostetaan täysillä lapsiin.

Vaivaantunut
Hep! *nostaa käden*

Mies on arkiviikot muualla töissä ja tulee -suoraan sanottuna- vaan kotiin lööbaamaan ja valittamaan kipeitä paikkojaan.
On kuulemma pakko olla töissä ja lähempää ei paikkaa saanut. Ei tarvitse kituutella työttömänä kun on töitä. Mutta minne se "ylimääräinen" raha menee? *etsii* ei näy.
Laskuja jopa enemmän, matkoihin bensa-autolla menee rahaa aika huimasti...

Vali vali ja jäkä jäkä, tiedän. Mutta työstä se kolmen alle 5v. lapsen hoitaminenkin käy. Kaikki raha-asiat yms. jäävät myös minulle. En edes tiedä paljonko miheni tienaa tai milloin palkka maksetaan (oma mokani)
Harvase päivä kyttään netistä joko tilille jotain tuli että saan laskut maksettua.

Vkl:t ovat mielestäni #&%?$!*ä. Toivon ettei hän edes tulisi kotiin. Miksi pitäisi? Ollaan vaan hänen riesana kun lapsetkin huutaa ja pieni vauva on kroonisesti sairas.

Vide! Nyt loppu. Jääkööt sinne, pakkaan sen kamat saman tien!

Paaljoon
Juu, lähtee la tai su ja tulee takaisin pe tai la. Mutta tietoinen valinta, enkä valita. Hän hoitaa pääasiassa laskut ja asumiskulut ja mie sit ruokamenot. Meillä odotellaan aina vapaita, lomia... pian kesäloma. Ja meillä 2 alle 2 v, ei kuitenkaan kaksoset. Kyllähän sitä saa miettiä aina, että miten pääsisi vaikka hammaslääkärille tai kampaajalle!

Josa
Meillä mies on kans paljon poissa. Ekaks tekee vakiduunissa 48h/viikko ja siihen päälle vielä oman yrityksensä työt. Jos vakipaikassa ei oo viikonloppuna töitä niin pyrkii oleen kotona.
Sit tähän päälle vielä harrastukset, jotka vie muutaman tunnin viikosta.

yksinäinen
Mulla mies ei ole vaan paljon töissä, hän on AINA töissä.
tälleen kesäisin kaikki v.loput, pyhät, päivät ja yöt.
Meillä ei ole yhteisiä lomia ja oikeestaan nähdään vaan yöllä jos sillonkaan.
Isäntä lähtee aamulla niin varhain etten viellä ole herännyt tai jos olen herännyt niin se on vaan heippa ja muiskut oven raosta ja yöllä palatessaan käy muiskun antamassa minulle kun jo nukun.

Talvisin sitten saattaa olla viikonkin loma ja on lyhyemmät päivät ja viikonloput (yleensä) vapaana.

Mietinkin miten te kaikki joilla mies on aina töissä jaksatte?
Mulla joskus tuntuu et olen niin yksin kun vain ihminen yksin voi olla...nyttenkin :snotty:

Onhan mulla tietty kavereita ja ystäviä, mutta ystävät asuuvat toisella paikkakunnalla ja kavereilla kaikilla on omat perheet ja tietenkin haluavat olla perheen kesken niin en nyt aina viitsi sielläkään istuskella.

Jotenkin näitä kesiä on ruvennut ihan inhoomaan kun tietää et kesän mukana tulee nää ikuisuudelta tuntuvat illat yksikseen...ystävät lomareissuillaan.

Onhan se tietysti niin että köyhän on yritettävä, mutta itse kun työttömänä niin voitte uskoa että aika käy hieman pitkäksi.
Olihan tää alussa hienoa, sai omaa aikaa ja tehdä kaikennäköistä itsekseen, matkustella jne. mut nykyisin haluisin tehdä kaiken mieheni kanssa...tää on vähin niinkuin eläis yksinään...no eipä ole riitoja...tai pääse toisen naama kyllästyttää...

ainavaantöissä
Meillä oli sama juttu, eli minä olin se joka olin aina töissä.(olen siis aviomies).
Kun ensimmäinen lapsi syntyi, niin voi sanoa että olin mukana synnytyksessä, mutta voin myöntää että en juuri sen jälkeen ehtinyt ottaa kasvatukseen osaa, mikä sekin on näkynyt jo 15- vuotiaaksi ehtineen esikoisen kanssa.
Sen jälkeen olemme saaneet kaksi muutakin poikaa.

Jouduin olemaan aina töissä, klo 7.00-------------???????

Vaimokin sanoi että ota patja mukaan ja muuta sinne duunipaikalle.

Mutta siinä firmassa ei edes maksettu ylityökorvauksia, sanottiin vaan että meidän kaikkien täytyy yrittää!!!!

No lopultahan siinä kävi niin, että paloin loppuun ja olin pitkällä sairauslomalla jonka jälkeen sitten sanoin itseni irti.

Että terveisiä kaikille niille jotka ajattelevat parantavansa elintasoaan terveydensä kustannuksella, niin se ei todellakaan kannata.
Siinä tottakai ensin kärsii perhe ja sen jälkeen terveys.

Täällä myös mies paljon töissä,on yks.yrittäjä joten pakko on tehdä töitä,sillon ku niitä on,jos meinaa verot ym laskut maksaa.
On sitten myös esim talvella hiljaisempia aikoja jolloin on kotona,onneks :)

:p Kohta kahdeksantoista vuotta yhteiseloa takana, perheessä pikkumies 6 vuotta... avomieheni on ollut koko ajan viikot pois kotoa.. Lähtee maanantaiaamuisin noin kello 5 ja palaa yleensä torstaisin noin kello 18 (joskus menee perjantaihinkin). Olen tähän tottunut, pienellä miehelle on tosin usein iltaisin iskää ikävä. Silloin soitetaan ja jutellaan päivän tapahtumat.

Meillä oli vuosi sitten vielä niin, että mieheni teki n. 50-60 h vkoa. Rahaa oli, mutta miestä ei näkynyt. Itse nautin vapaa-ajastani, mutta ajattelimme lastamme. Nyt kaksi lasta ja mies tekee vkossa n. 30h. Rahaa ei ole ja mun hermot menee kun mies on aina maisemissa ;) Lapsille mahtavaa ja kyllä myös minulle, nyt saan harrastaa aivan vapaasti mitä haluan!

Itsellä mies ei ole "yötä päivää" töissä. Onneksi. Mutta te, joiden miehet ovat töissä mielestänne koko ajan, oletteko miettineet, että ehkä miehenne oikeasti haluaa ja tekee töitä perheensä eteen, ei huvikseen.

Toinen mutta: itse olen kuitenkin sitä mieltä, että jos ei 8 tuntia työtä päivässä riitä leivän tienaamiseen ja elämiseen, niin silloin ennemmin työttömänä. Työn teolla ei rikastu! Ja varsinkin, jos työn teon "kustannuksella" kärsii perhe- ja muu elämä, niin ei kiitos pitkille työpäiville.

Yhteistyössä