Kuinka monella kaksi autoa ja mistä syystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HaaveitaVain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HaaveitaVain

Aktiivinen jäsen
25.03.2008
1 023
0
36
Niin, mikä on siis riittävä syy hankkia toinen auto. Ollaan miehen kanssa vähän kahden vaiheilla. Eli asutaan lähellä palveluita n.3km säteellä. Aikasemmin ei autolle ole ollut tarvetta, mutta nyt alkaa tuntua että lapsia saa olla kokoajan viemässä johonkin ja se olen minä (kävellen) joka lapsia vie. Vauva syntyy loppuvuodesta ja alkaa oikeesti tuntumaan siltä että toinen auto helpottaisi elämää kummasti. Mies käy usein metsällä ja silloinkin ollaan lasten kanssa ilman autoa, mihinkään ei voi mennä. On alkanu tökkimään tää kotona jumissa oleminen ja se että aikaa kuluu matkoihin tuhottomasti kun lapsia vien ja haen. Kai sitä jokainen itse päättää milloin tarvii kaksi autoa ja milloin ei. Voisin kuvitella, (mikäli edelleen lähellä palveluja asumme) lasten kasvaessa kun itse jo kulkevat paikasta toiseen, niin luopuvani toisesta autosta. Mutta nyt kun ovat pieniä ni se kummasti helpottaa tämän jengin liikuttamista.

Me asutaan 10km:n päässä palveluista ja miehellä työmatkaa 36km/suunta, joten kaks autoa on melkein välttämättömyys.
On joskus pärjätty yhdelläkin, sillon ei ollu lapsia. Olihan se aika ankeeta kun mihinkään ei kotoa pääse, eikä tässä alle 10km:n säteellä asu ees ketään tuttuja kenen luokse pääsis käymäänkään ilman autoa.

Sillon kun asuttiin 2,5 kilometrin päässä palveluista, niin meillä oli vain yksi auto ja kolme lasta. Minä olis meillä se joka kuljetin myös lapsia kävellen, sekä hoidin lasten kanssa kaupassa käynnit sun muut kävellen. Ja kävellen kuljettiin ystävien luonakin 5km säteellä. Nyt asutaan 23km päässä palveluista ja työpäikoista, oten kaksi autoa on pakko olla. Mä olen kova liikkumaan ja ulkoilemaan joten mä vaan tykkäsin kulkea lasten kanssa kävellen.

Meille ollaan hankkimassa kolmatta autoa... eli mun pitäis saada itselle auto, kun työmatkat ei onnistu julkisilla enää. Miehellä on käyttöauto jolla ajaa työmatkat ja tehään kauppareissut ja sitten on kesä/harrasteauto.

Keskustaan (= kauppaan ja muihin palveluihin ) on nelisen kilsaa matkaa, mies tekee vuorotyötä, minä päivätyötä. Lapsia on kuskattava vähän väliä, varsinkin talvella, kesällä voivat kulkea pyörällä.

Yhdellä pärjättäisiin jos täällä toimisi joukkoliikenne, sekä se että tämä ei sais olla niin kallista että omalla autolla on edullisempaa liikkua. Jos laittaisin lapset talvella linja-autolla kouluun, niin hinta olisi noin 5 ?/lapsi/päivä. Lisäksi tulisivat mun työmatkat linja-autolla = 5 ?. Tämä siis jos täällä edes olisi toimivaa joukkoliikennettä, nyt ei ole kuin satunnaiset koululinkkarit kouluaikoina.

No meillä on kolme, molemmilla vanhemmilla tavan henkilöautot ja lisäksi vielä vanha farmari subaru (neliveto) jolla käydään kala- ja metsästysreissuilla koiran kanssa. Täällä on pitkät välimatkat ja miehellä työmatkaakin yli 70 kilsaa suuntaansa, itse olen äitiyslomalla enkä kyllä luovu omasta autosta kirveelläkään. Parin vuoden kuluttua vanhin lapsikin jo alkaa olla ajokortti-iässä eli ei varmaan autot ainakaan vähene meidän taloudessa...

meillä kaksi autoa, asutaan taajaman ulkopuolella, mun töihin 35km ja miehen 25 julkisia ei ole käytössä, mies vuorotyössä eli vaikka nyt kun olen äippälomalla en mene töihin, niin en pääsis mihinkään kauppaa, lapsia harrastuksiin, kylään, sukulaisiin, neuvolaan tms.

asutaan 10 km:n päässä palveluista ja lasten harrastuksista. mies vuorotyössä ja mulla usein työt eri paikkakunnalla; pakko olla kaksi autoa että päästään kulkemaan ja kuljettamaan.

Meillä on kaks autoa koska mies käy kaukana töissä ja minä kuljettelen toisella sitten lapsia.
Tosin ei meiltä keskustaan ole matkaa kuin n.3km, mutta en ala kyllä tuon meidän "rallipolun" varrella lapsia jalan raahaamaan tai kauppakantamuksia. Pyöräteitäkään kun ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Pakko. Asutaan ihan mettässä, eikä toimivaa julkista liikennettä ole lähimaillakaan.

Peesausta tälle.
Miehellä paku työautona ja minulla tila-auto lasten kuskaamiseen. Mä olisin ihan pussissa täällä jos minulla ei olis autoa. Lähin julkinen menee 13kilsan päästä ja kaupat on myös siellä.

2 autoa tällä hetkellä käytössä... mulla tila-auto ja miehellä pieni toyota, tosin sillä ei olla ajettu sitten heinäkuun jälkeen... Sitte tallissa on mun projektini atomeiksi purettuna :D ja pihassa 4 lisää...

Meillä on kaksi autoa, oikeestaan nykyään pärjättäis yhdellä.
Autot on hankittu silloin, ku toinen oli miehen ja toinen mun. Sittemmin toista autoa on kyllä vaihdettu uudempaan.
Mies teki muinoin pelkkää yövuoroa ja sittemmin 3-vuorotyötä ja mä 2-vuoroa.
Mulla ei ollut muuta mahdollisuutta kulkemiseen ku auto. Ja mieskin kulki mieluummin autolla.

Nykyään mä kuljen autolla työmatkat,
mies duunissa keskutassa ja kulkee fillarilla ja julkisilla.
Kumpikaan ei oo varsinaisesti vuorotyössä enää.

Yhteistyössä