Kuinka mies voi helpottaa naisensa PMS-oireita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kunnollinen mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kunnollinen mies

Vieras
Naiseni kärsii pahoista PMS-oireista muutaman päivän ajan ennen menkkojen alkamista.

Viikonloppuna hän pyysi minua auttamaan itseään. Hän kertoo, että häntä ahdistaa, itkettöö ja ärsyttää, vaikka kaikki on periaatteessa hyvin. Meidän ainoat riidat käydäänkin nimenomaan PMS-oireiden aikaan.

Kuinka siis voisin auttaa häntä? Apua kaivataan.

Hierontaa, yhteisiä kävelylenkkejä..? Jotkut tietyt ruoka-aineetkin voi auttaa. En nyt muista mitkä mutta jotkut nestettä poistavat ehkä. Itse joudun ottaan ihan särkylääkettä usein kun pms päivät meinaa laukaista migreenin.

[QUOTE="vieras";25904501]olet hiljaa etkä intoudu riitelemään, anna toisen murjottaa ja äyskiä.[/QUOTE]

Pakko sanoa, että tuo on ihan paras neuvo. Ja ei kannata ottaa mitään henkilökohtaisesti jos toinen tiuskii, kun tietää että PMS on syynä.

Kyllä mä vastaisin läheisyys. Oma mies on niin fiksu että toteaa usein että nyt kainalohoitoon hetkeksi. Okei, suutun siitäkin että ei ota mua vakavasti mutta yleensä kun mies jaksaa maanitella niin hetken halaan ja sitten taas on kaikki hyvin. Jos siis kyse jostain sellaisesta että tiedän että vain kiukuttelen ja mieskin tietää. Ei mistään vakavasta.

Ole niinä päivinä herkällä korvalla ja pyri toteuttamaan naisen tahto. Jos esim ahdistaa ja itkettää,anna purkautua ja itkeä sun sylissä. Jos haluaa vaihtaa olohuoneen järjestystä,kanna se sohva mukisematta 4 kertaa eri paikkaan - ja muutkin huonekalut tottakai. Jos nainen keksii iltakymmeneltä että nyt auttais suklaa,niin sinähän hyppäät kiskalle hakemaan :)

Paljon haleja ja läheisyyttä, olla olkapäänä :). Ite oon yleensä noihin aikoihin itkuherkkä, väsyny ja ahdistunu. Voisin vaan nukkua kellon ympäri. Kaikki stressi ja kiire pahentaa väsymystä ja tekee entistä itkusemmaks sillon kun, on pms oireet päällä. Noita ei ainakaan helpota se, että sillon on myös hirveitä päänsärkyjä. Mies lähinnä on lähellä paljon, kuuntelee ja lohduttaa. Auttaa myöskin sillon tyttären hoitamisessa paljon ja on apuna kotitöissä :).

[QUOTE="vieras";25904553]Ole niinä päivinä herkällä korvalla ja pyri toteuttamaan naisen tahto. Jos esim ahdistaa ja itkettää,anna purkautua ja itkeä sun sylissä. Jos haluaa vaihtaa olohuoneen järjestystä,kanna se sohva mukisematta 4 kertaa eri paikkaan - ja muutkin huonekalut tottakai. Jos nainen keksii iltakymmeneltä että nyt auttais suklaa,niin sinähän hyppäät kiskalle hakemaan :)[/QUOTE]

Jotenki ärsyttävä teksti. Niinku oikuttelevan eukon pitäs saada kaikki läpi. Naurettavaa. Ämmän pitää tunnistaa SE aika ja yrittää käyttäytyä, vaikka vituttas.

Kainaloon minunkin naiseni aina lopulta pyytää päästä, kun on ensin kiukunnut aikansa. Taidan seuraavan kerran käskeä hänet kainaloon jo heti ensimmäisten kiukustumisen merkkien jälkeen ja katsoa, mitä tapahtuu.

[QUOTE="vieras";25904553]Ole niinä päivinä herkällä korvalla ja pyri toteuttamaan naisen tahto. Jos esim ahdistaa ja itkettää,anna purkautua ja itkeä sun sylissä. Jos haluaa vaihtaa olohuoneen järjestystä,kanna se sohva mukisematta 4 kertaa eri paikkaan - ja muutkin huonekalut tottakai. Jos nainen keksii iltakymmeneltä että nyt auttais suklaa,niin sinähän hyppäät kiskalle hakemaan :)[/QUOTE]

No ei todellakaan miehen tarvitse pelleksi ryhtyä vaan naisen on opittava elämään vaivansa kanssa. Paras vinkki toki oli tuo miehelle että ei lähde kinasteluun mukaan noina päivinä mut ei sekään oikeuta naista tuiskimaan syyttä miehelle vaikka ois mikä vaiva. Kyllä minä sanoisin vaimolle tuossa tilanteessa että jaaha taas eletään niitä päiviä joten josko jutellaan parin päivän kuluttua sitten taas.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen kirjoittaja;25904575:
Kainaloon minunkin naiseni aina lopulta pyytää päästä, kun on ensin kiukunnut aikansa. Taidan seuraavan kerran käskeä hänet kainaloon jo heti ensimmäisten kiukustumisen merkkien jälkeen ja katsoa, mitä tapahtuu.

Kokeile ihmeessä :) Tai jos tilanne ei ihan anna kainalohoidolle mahdollisuutta niin halaus (ilman seksuaalista vihjettä huom!) auttaa myös. Tää on nimittäin se tarkin vaihe. Moni mies käsittää hellyyden mutta mokaa sen sitten puristamalla persuksista halauksen päätteeksi jolloin taas menee hermo.
Eli halaus halauksena ja vihjeet erikseen.

Äläkä vaan lähde mihinkään kiskalle mitään suklaita noutamaan, ostat kumminkin väärää merkkiä ja olet liian kaun poissa.

Ai kunnollisesta naisesta ja äkäisestä äijästä? Ei.

Näsäviisaus elämänviisaus.

Ei vaan tosissaan, onko naisesi osannut kertoa mitä kaipaisi? Keksinyt itse helpotuskeinoja?
Me ihmiset tykätään niin eri asioista, vaikka kärsittäisiin samasta vaivasta.
Aika auttaa, mutta myös se että joku kuuntelee ja juttelee. Tämä mun kokemus, muista en tiedä.

Yhteistyössä