Kuinka miehelle voi sanoa liiasta bilettämisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sini

Vieras
niin ettei se kuitenkaan kuulosta nalkuttamiselta?

Mies lähtee kavereiden kanssa laivalle tänään ja ens viikolla menee työkavereiden.Muutenkin jatkuvasti pois kotoa ja tuntuu välillä et olen yh,koska lapset mun vastuulla ja aina mun kanssa

Sanomalla, että en halua nalkuttaa, mutta mille tilanne tuntuis toisin päin, että mies olis jatkuvasti lasten kans yksin kotona. Sanot suoraan ja kiertelemättä, mitä mieltä olet, ja sitten annat asian olla. Se, että jatkuvasti, päivästä toiseen motkotat asiasta, niin se on MUN MIELESTÄ enemmän sitä nalkuttamista kun se, että sanoo mielipiteensä.

Mun mies kävi joka viikonloppu! Sanoin että on likaa juhlimassa, kun sillä on minut ja lapsi.
Ei auttanut. Sitten se meni "nalkuttamisen" puolelle ja sitten otin eron!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
että ne lapset on yhteisiä ja miehen kuuluu myös niistä hulehtia! Voitko sä itte lähteä joka viikko bilettää?
Ja saa se kuulostaakin naölkuttamiselta!

En ole käyny missään ekan lapsen syntymän jälkeen,5vuoteen

Alkuperäinen kirjoittaja sini:
että ne lapset on yhteisiä ja miehen kuuluu myös niistä hulehtia! Voitko sä itte lähteä joka viikko bilettää?

Huoh, taas näitä tossun alla olevia surkimuksia... onks nää naiset ihan oikeesti todellisia vai keksitäänkö nää jutut aina..

okei.... varmaan vähän myöhästä sit sanoo miehelle et ottais vähän iisimmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Sanomalla, että en halua nalkuttaa, mutta mille tilanne tuntuis toisin päin, että mies olis jatkuvasti lasten kans yksin kotona. Sanot suoraan ja kiertelemättä, mitä mieltä olet, ja sitten annat asian olla. Se, että jatkuvasti, päivästä toiseen motkotat asiasta, niin se on MUN MIELESTÄ enemmän sitä nalkuttamista kun se, että sanoo mielipiteensä.

Totta tuokin.

Mutta, jos sanot asiasta miehelle, ja mitään muutosta ei tapahdu, mitä pitäisi tehdä?

Ja ihan asiallisesti v*ttuilematta nyt tätä kysyn, koska mä olen miehelleni sanonut samaisesta asiasta kuin ap, eikä hän tapojaan muuta (mies siis).

Ettekö käy laisinkaan yhdessä missään?Mieheskö aina on menossa?
Kyllä mää olisin jo aikaa sanonut asiasta,ottaa toinen sit nalkutuksena tai ei.Voi vielä kuvitella,ettei tuollainen meneminen haittaa edes sua.Puhukaa asiasta.

Totta tuokin.

Mutta, jos sanot asiasta miehelle, ja mitään muutosta ei tapahdu, mitä pitäisi tehdä?

Ja ihan asiallisesti v*ttuilematta nyt tätä kysyn, koska mä olen miehelleni sanonut samaisesta asiasta kuin ap, eikä hän tapojaan muuta (mies siis).

Ei mene perille? Miksei mene? Kokeile sitten, että alat itsekin käymään, jätät lapset miehelle, etkä puhu asiasta sen enempää. Luulis, että alkais ajattelemaan omaa käytöstään.

Sanot että "kulta musta tuntuu että sä biletät vähän liikaa ja se tuntuu musta pahalle"? Itse huomautin miehelle hänen afterwork-kaljoittelusta joka vei 100?/kk niin tavalla "kulta mä en tarkoita tätä nalkutusmielessä enkä halua estää sua tapaamasta kavereitas,mutta arvaappas paljonko sulla meni kaljalla käymiseen tammikuussa" mies arvasi ihan poskelleen ja oli järkyttyny kun tajusi summan olevan niin iso..

Totta tuokin.

Ei mene perille? Miksei mene? Kokeile sitten, että alat itsekin käymään, jätät lapset miehelle, etkä puhu asiasta sen enempää. Luulis, että alkais ajattelemaan omaa käytöstään.

Joo, ehkä tuo asian tajuaminen käytännön kautta toimisi paremmin. En tiedä miksi ei mene perille, kai mies vaan on perusitsekäs luonteeltaan. :(

Eikö ukkos itse havahdu tilanteeseen? Meillä mies sanoo itsekin että nyt pitää rauhoittua jos joskus harvoin sattuu useampi biletyskerta vähän ajan sisälle. Pitäis olla tuollainen huomioiminen ihan luontaista isäihmisille.
Ja meillä jos jostain puolin tai toisin "nalkutetaan" lause aloitetaan hyvässä hengessä AINA sanomalla: "Mulla ois rakentavaa kritiikkiä...." Tuo aloitus jo aina laukaisee kireänkin tilanteen ja kirvoittaa niin sanojan kuin vastaanottajankin kasvoille hymyn heti alkuunsa ja harvoin tuleekaan riideltyä =)

no jos mies ei ole kiinnostunut perheestään vaan on viihteella koko ajan. Ei mene perille viestit niin onko sit muutavaihtoehtoa kun lähtee lätkiin tai tyytyä tilanteeseen?

Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:

Huoh, taas näitä tossun alla olevia surkimuksia... onks nää naiset ihan oikeesti todellisia vai keksitäänkö nää jutut aina..

Kyllä tähän voi sanoa että ihan on noiden naisten oma moka. Tottakai kuka vain tekee mitä lystää jos kaiken nielee kuin sulan paskan jäätelönä. Vähän pitäisi itsekunnioitusta löytyä!!!!! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Miksi ei sais nalkuttaa :whistle:

Nalkuttaminen nalkuttamisen ilosta on ällöttävää.

Mutta ei kai se mitään pelkkää nalkuttamisen ilosta nalkuttamista ole jos sanoo asiasta joka itsellä vaivaa. En käsitä kuinka ujoja ihmiset ovat puolisolleen puhumaan siitä mikä vaivaa, me ainakin ollaan täysin avoimia :D

Joo, ehkä tuo asian tajuaminen käytännön kautta toimisi paremmin. En tiedä miksi ei mene perille, kai mies vaan on perusitsekäs luonteeltaan. :(

Musta tuntuu, että YLEENSÄKIN asiat menee paremmin miehille perille käytännön kautta. Esimerkki: mulla oli ollu ajokortti jo pari vuotta kun vaihdettiin auto. Mies alko yllättäen uuden auton myötä huomautella mun ajotyylistä, mikä ärsytti suunnattomasti, koska siihen ei ollu tullu muutosta, ja olen aina ollu varovainen kuski. Aloin tehdä samaa, huomautin ryhmittäytymisistä, parkkeeraamisista, ohitustilanteista jne. HYYYYVIN äkkiä mies hoksasi, että mä vaan matkin, miten hän käyttäytyy. Ihan tosi, kommentointi loppu siihen.
Sama on yleisen järjestyksen ylläpitämisen kans meillä. Kannattaa kokeilla, että toimisko myös tuohon bilettämiseen se, että alat vaan ilmoitella, että MINÄ menen sillon ja sillon, ja ist seuraava kerta on sit tässä. Laita vaikka kalenteriin ne ylös! Etkjä tyydy vaan yhteen tai kahteen ketrtaan, vaan jatkat sitä niin kauan kun tarvis vaatii. Luulis hoksaavan, että mistä kenkä puristaa.

Mutta ei kai se mitään pelkkää nalkuttamisen ilosta nalkuttamista ole jos sanoo asiasta joka itsellä vaivaa. En käsitä kuinka ujoja ihmiset ovat puolisolleen puhumaan siitä mikä vaivaa, me ainakin ollaan täysin avoimia :D

No minun mielestä nalkutus ja asiasta keskusteleminen (ei siis jatkuva jankkaaminen ja vininä) on ihan eri asia. Meillä keskustellaan, kuten esimerkin tuossa yllä kerroin, mutta ei tosiaankaan koskaan sorruta vänisemään turhasta, joka ainakin meillä päin tarkoittaa nalkutusta. Yllä kysyit miksei saisi nalkuttaa?

No minun mielestä nalkutus ja asiasta keskusteleminen (ei siis jatkuva jankkaaminen ja vininä) on ihan eri asia. Meillä keskustellaan, kuten esimerkin tuossa yllä kerroin, mutta ei tosiaankaan koskaan sorruta vänisemään turhasta, joka ainakin meillä päin tarkoittaa nalkutusta. Yllä kysyit miksei saisi nalkuttaa?

Mulle nalkutus on vaan valittamista ja jos minua jokin asia vaivaa niin minä valitan jos asiaan ei tule muutosta niin valitan niin kauan että tulee. Mutta ei minua kyllä yleensä vaivaa mikään :D

Yhteistyössä