Kuinka lievänä vesirokko voi tulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miia77"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miia77"

Vieras
Eli otsikossa kysymys. Poikani päiväkodissa sisaruksilla oli vesirokko ja he olivat kaksi viikkoa kotona,tällä viikolla ovat tulleet takaisin. Ti iltana oma lapseni raapi vatsaansa ja siinä oli ilmeisesti ollut vesikellukka,kun se oli puhki. Seuraavana aamuna eli eilen oli nenässä vesikellukka,joka myös puhkesi ja on nyt jo kuiva,kuin myös vatsassa ja sormessa oleva. Ei kuumetta ja muuten hyvin voiva. Eilen illalla valitteli päänsärkyä ja on siis nyt toista päivää kotona. Voiko olla jotain mutta vai onko tosiaan lievä vesirokko?

Itselleni selvisi, että olen sairastanut vesirokon kun asiaa selvitettiin ollessani raskaana. Elikkäs niin lievänä on tullut etten itse tiennyt sitä sairastaneeni (enkä äitini mukaan sitä pienenä sairastanut). Kuitenkin vasta-aineet verestä löytyi, joten tauti on minulla ollut.

Sitä juuri mietin,että jos tosiaan on näin lievänä niin varmasti tulee uudestaan? Olisiko järkevää käydä ottamassa vesirokkorokote? En muuten ole ottanut mitään ns. Ylimääräisiä rokotuksia lapselle ja ajattelin myös vesirokon kohdalla,että se sairastetaan meillä eikä oteta rokotuksia mutta mutta....

[QUOTE="Miia77";29266927]Sitä juuri mietin,että jos tosiaan on näin lievänä niin varmasti tulee uudestaan? Olisiko järkevää käydä ottamassa vesirokkorokote? En muuten ole ottanut mitään ns. Ylimääräisiä rokotuksia lapselle ja ajattelin myös vesirokon kohdalla,että se sairastetaan meillä eikä oteta rokotuksia mutta mutta....[/QUOTE]

Ei välttämättä tule uudestaan. Siskoltani löytyi tutkittaessa vasta-aineet. Yhdellä koulukaverilla vesirokko oli kaksi kertaa ja rajuna molemmat kerrat

[QUOTE="Miia77";29266927]Sitä juuri mietin,että jos tosiaan on näin lievänä niin varmasti tulee uudestaan? Olisiko järkevää käydä ottamassa vesirokkorokote? En muuten ole ottanut mitään ns. Ylimääräisiä rokotuksia lapselle ja ajattelin myös vesirokon kohdalla,että se sairastetaan meillä eikä oteta rokotuksia mutta mutta....[/QUOTE]

Eihän se uudelleen tuleminen mitenkään varmaa ole. Mullakin on vain epäilys siitä toisesta kerrasta.

Yhteistyössä