Kuinka leveä verhokappa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja verhokappa-avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

verhokappa-avuton

Vieras
Ikkunan leveys esim. 178cm (lasi) ja siihen päälle toki karmit eli yhteensä muutama sentti yli 2m. Kuinka leveä tulisi olla verhokapan? Sellainen ryppyyntyvä verhotankoon pujotettava. Vaikka tollanen: http://media.redcatsnordic.com/jotex//images/products/normal_2/10-09/10-0903.jpg

En itse tajua näistä mitään ja nyt pitäs vihdoin saada verhot hommattua.. Ikkunat on hankalan muotoiset ja pitkiä verhoja en halua. Mieluiten ottaisin sellaiset laskosverhot, mutta niitä ei saa mistään valmiina riittävän leveitä. Ja en tosiaan ole näppäräsorminen enkä osaa ommella yhtään mitään, edes suoraa saumaa :D. Eli valmista tuotetta tässä haetaan. Nyt sitten keksin että jos laittas tollaset kapat vaan kun niissä riittää leveys. Jotexilta sais metritavarana tuota kappaa ja olen ihan äimänä että kuinka paljon pitää varata siihen rypytykseen ylimääräistä..

Vinkkejä?

Hei, kiitos kovasti! Toi puolitoista kertaa ikkunan leveys-sääntö kuulostaa hyvältä. Niin helppo että minäkin ymmärrän ja ehkä muistan sen :D.

Rypytyksen määrällä ei ole niin väliä, sellainen mitä nyt yleensä on tapana olla. Mulla ei ole näkemystä eikä kokemusta. Saahan sitä saksittua sitten lyhemmäksi, jos liikaa meinaa ruttaantua :P..

Yhteistyössä