kuinka kuivaksi??

Miten saan tytön (3.5vuotta) käymään vessassa? ollaan oltu vuoden päivät ilman vaippaa ja alku menikin ihan hienosti. Nyt kuitenkin on alkanut sattua vahinkoja. Eikä mitään silloin tällöin vahinkoja vaan päivittäin!! Ja välillä monta kertaa päivässä.(Siis pissat menee housuun, kakan kanssa ei ole mitään ongelmaa.) Mitään suuria muutoksia ei elämässäme ole ollut. Tyttö on muuten kehityksessä ikäistensä tasolla, on iloinen ja aktiivinen. Onko kellään muulla ollut samaa ongelmaa? Miten saitte taas homman "hallintaan"?? Antakaa neuvoja jos sellaisia löytyy!!
 
a-k79
meilläkin kävi just noin että oli ollu jo melkein vuoden ilman vaippaa ja sit alkoi pissaamaan milloin sänkyyn, sohvalle matolle jne.. mut meni ohi reilussa kuukaudessa, on vaan jotain uhmaa! Pitää olla vaan huomioimatta vaikka kuinka raivostuttais ja siivota tyynenrauhallisesti, meillä ainakin toi autto ja neiti teki silti kakat aina pottaan, mut pissas ympäri kämppää..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2004 klo 21:22 Mamma kirjoitti:
Miten saan tytön (3.5vuotta) käymään vessassa? ollaan oltu vuoden päivät ilman vaippaa ja alku menikin ihan hienosti. Nyt kuitenkin on alkanut sattua vahinkoja. Eikä mitään silloin tällöin vahinkoja vaan päivittäin!! Ja välillä monta kertaa päivässä.(Siis pissat menee housuun, kakan kanssa ei ole mitään ongelmaa.) Mitään suuria muutoksia ei elämässäme ole ollut. Tyttö on muuten kehityksessä ikäistensä tasolla, on iloinen ja aktiivinen. Onko kellään muulla ollut samaa ongelmaa? Miten saitte taas homman "hallintaan"?? Antakaa neuvoja jos sellaisia löytyy!!
Onko tätä nyt kestänyt kauankin? Pissatulehdusta yleensä voi epäillä jos jo kuivaksi oppinut lapsi alkaa uudestaan pissailemaan housuun.
 
On tätä jatkunut jo 1kk ainakin, en muista enää tarkkaan millon alkoi.. En usko et on tulehdusta koska pissaaminen ei kuulema satu. Ja pissit tulee ihan hienosti pottaan/pönttöön sillon kun saan tytön ajoissa houkuteltua vessaan. Tämä on enemmänkin uhmaa??? Tuntuu et tää ois jotain valtataistelua missä tyttö käyttää housuun pissimistä aseena mua vastaan. Olen kokeillut kaikkea(?) mahdollista et homma taas sujuis. olen ollut kun en huomaiskaan, olen yrittänyt lahjoa,palkita onnistumiset, huutanut ja kiristänyt mutta mikään ei tunnu auttavan. Alan olla jo aika neuvoton mitä tehdä?! Neuvolasta en apua saanut; sieltä vastaus oli et katsellaan tätä sitten uudestaan 4vuotis neuvolassa. Siis puolenvuoden päästä!!! Jos tätä viel 1/2vuotta jatkuu niin APUA!
 
Heips.
meillä ihan sama tilanne 2-vuotiaan pojan kanssa...ja keinoa ei vielä löytynyt. Poika oli jo kolme kuukautta ihan kuiva mut sit alko takapakki. Eilen kaks kertaa kastu paikat, toinen kerta ihan varmaan vahinko mut toinen äitin sukan päälle ja aivan tahallaan. yövaipat on ollut pakko ottaa käyttöön mutta päivällä ei viittis enää puljata vaippojen kanssa...
neuvolata ei meillekkään saatu mitään apua. Ollaan vähän epäilty huomion kalastelua...mutta kuinka huomioida enemmän "meidän huomion keskipistettä", kun sattuu olemaan se ainoa.
 
Kauheen tutulta kuulostaa,meillä tyttöllä niin kova uhma päällä että luulisin liittyvän siihen.Jos antaa rauhassa olla eikä patistele vessaan niin menee varmaan ohi.Itse olen ajatellu tehä niin.Mutta vaippaa en laita uudelleen,kaipa rupee vaivaamaan kun aina housut märät.Siivoamista vaan tulee... :saint:
 
Vaimo-otus
Meillä meni " tahallaan " kastelu pian ohi kun en reakoinut siihen, vaan annoin tahallani minäkin muksun olla märissä pissisissä housuissa hetken aikaa. Huomasi kait ettei se tunnu mukavalta ja alkoi taas juosemaan vessaan. Meillä ei kylläkään osattu pottaa käyttää ollenkan vaan tarpeet tehtiin suoraan isoon pönttöön.
 

Yhteistyössä