Kuinka koulu vaikuttaa negatiivisesti? Muita koulupelkoisia paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkuper.

Vieras
Luin viikonloppuna jostakin lehdestä artikkelin suomalaisesta tutkimuksesta jossa oli selvitetty, millä tavalla koulu vaikuttaa negatiivisella tavalla itsetuntoon ja oppimiseen. Lukiko joku muu saman, muistatko mikä lehti se oli?

Itselle aihe kolahti, jopa artikkelissa ollut kohta jossa sanotaan opettajan saattavan joskus sanoa "sinusta ei koskaan tule mitään". Minulle on opettaja sanonut niin, ja koko peruskoulu oli yhtä pelkoa suorittamisesta ja pärjäämisestä päivästä toiseen.

Onko muita kohtalotovereita?

[QUOTE="lena";26648469]Jep! Opettaja sanoi, että oot hiljainen. Toi kolahti ihan hemmetin kovaa.[/QUOTE]

:laugh: Mulle opettaja on sanonut, että 'oletpa sinä Minna äänekäs.'
Ei sen kummempaa kuin vaikka 'olet 9-vuotias'

Mihin tämä maailma on menossa?
Ja koittakaa ymmärtää: Koulu ei ole samanlainen kuin teidän aikananne

mua ahistaa nykymeiningissä se kaiken ylös kirjaaminen ja mappien siirtäminen ihmisten mukana.Ennen kuin opettaja edes tapaa henkilöä se saa eteensä tiedot ihmisestä jota se ei koskaan tavannut, ja se paperi on toisen ihmisen näkökulmasta jostain kolmannesta joka ei edes tiedä mitä siellä lukee.
Tuntuu että jos olet jo tarhassa vilkas riiviö, kannat leimaa otsassasi kunnes koulut loppuu.Ja vielä senkin jälkeen saat selitellä käytösnumeroitasi(jotka olet saanut yhden elämäsi hirveimmän hormonimyllerryksen aikaan)

Meidän yläasteeella oli yksi opettaja joka aina joskus huusi pää punaisena jollekin oppilaalle. Kerran näin kun hän huusi yhdelle rinnakkaisluokan pojalle kuinka tästä ei koskaan tule yhtään mitään. Pojalla oli vaikeuksia pitää pokkaansa siinä opettajan höyrytessä. Tämä poika on nyt samassa koulussa erityisopettajana.

Yhtä opiskelukaveriani ala-asteen opettaja piti täysin toivottomana tapauksena. Nyt tämä opiskelukaveri on maisteri ja suunnittelee jatko-opintoja.

Yhteistyössä