teille
mikrossa kun keittää kaurapuuron noissa arabian isoilla lautasilla niin ei koskaan mene yli. Onkos nuo nyt sitten Teeman sarjaa, meillä noi on punaisia. Ihan sairaan hyvät mikropuuron tekoon.
kun oli yksi lapsi, keitin 3dl vettä ja 1,5dl hiutaleita puuron, vauvalle eka tarvittava määrä, ja söin loput itse. näin. ja nyt vain sitten teen n 4lle hengelle ja kaikki menee.Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Millaisella kattilalla ap keittää sellaisen 1dl puuroa
Kerropa lähemmin niistä ihanista mieliinpainuvista tekemisistä jota teet lapsen kanssa kolmessa minuuttissa? Lapsi muistaa ne varmasti ikuisesti...Ja tämän kommentin jälkeen jatketaan neljättä tuntia nettailua, kun on aamulla säästetty se arvokas kolmeminuuttinen lapselle.Alkuperäinen kirjoittaja pöh:Mieluummin mä sen 3-10 minuuttia teen lapsen kanssa jotain kivaa. Kuuman hellan ääreen kun sitä en suostu seurakseni ottamaan.
Ne on sairaan hyviä. Täydellisiä. Se peruskulho on liian pieni kuohumisen takia...Alkuperäinen kirjoittaja teille:mikrossa kun keittää kaurapuuron noissa arabian isoilla lautasilla niin ei koskaan mene yli. Onkos nuo nyt sitten Teeman sarjaa, meillä noi on punaisia. Ihan sairaan hyvät mikropuuron tekoon.
meillä kuumenee kyllä vain yksi takalevy, eikä koko hella =), ja tuon ajan voi myös touhuta muutakin, vaikka kattaa pöytää lasten kanssaAlkuperäinen kirjoittaja pöh:Mieluummin mä sen 3-10 minuuttia teen lapsen kanssa jotain kivaa. Kuuman hellan ääreen kun sitä en suostu seurakseni ottamaan.
enhän mä sanonut että se loppu jää syömättä?Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Toi on aikamoista ruuan heittämistä hukkaan, jos tekee triplamäärän ruokaa. Lisäksi pieni kattila isolla levyllä on myös energiankäytön puolesta huonoa.Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:mä keitän pikkukattilassa niin että vajaa desi hiutaleita ja pari vettä. Tuleehan siitä tietenkin vähän enemmän kuin desi valmista mutta mun mielestä se on parempaa enkä jaksa seistä vahtimassa mikroa, millon puuro kuohuu yli tai vastaavasti aina siivota sitäAlkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Millaisella kattilalla ap keittää sellaisen 1dl puuroa
ja teen niin että laitan hiutaleet jo kylmään veteen, puuro on jo melkein valmista kun alkaa kiehua.
Mulla on kyllä 2dl kattila (voisula), mutta siinä puuron tekeminen on minusta aika turhaa astioiden likaamista.
meille ainakin neuvolassa sanottiin, että ruokien ei tarvi olla sileitä, jos vauva ne mukisematta nielee. on uusin suositus, haarukalla muussaaminen riittää yleensä ja hiutaleet saa näkyä ja tuntua. siis jos vauva ei ole sihtikurkku. ja vauva 5kk, alkaa juuri maistella puuroja ynnämuuta.Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:No onhan niissä vauvanpuuroissa paljon enemmän ravintoaineita kuin tavallisessa kaurapuurossa? Ja maistuu paremmalta ja on sileämpää. Söisin minäkin niitä, jos ei tulisi turhan kalliiksi, vaikka muuten en puuroa syökään.
Ja kyllä, teen jauheesta puurot vauvalle, kuten edellisellekin. Joskus olen käyttänyt myös niitä valmispuurotetroja.
Eikä...uudelleen lämmitettyä puuroa :/Alkuperäinen kirjoittaja Vilja:Mä keitän aina joka toinen aamu kahden päivän satsit puuroa. Nuorimmainen syö iltapalaksi sitä samaa aamulla keitettyä puuroa jonka sitten lämmitän mikrossa ja sotken maitoon - ja avot se on kuin juuri hellalta tullutta puuroa! Sitä syödään sitten vielä seuraavana aamuna (ja nuorimmainen vielä illalla) samallailla mikrottamalla. Tässä säästyy joka toinen aamu puuronkeittämiseltä - ja sitä sähköäkin säästyy Ja jos sattuu jäämään puuroa vielä yli niin siitä pyöräyttää helposti makoisat, viljaisat sämpylät!
joo, mullekin eka fiilis oli, että :x en söis itse enkä tarjois lapsilleni. mut hyvähän se on, et jotkut tykkää - onhan tuo kätsyä.Alkuperäinen kirjoittaja hyh:Eikä...uudelleen lämmitettyä puuroa :/Alkuperäinen kirjoittaja Vilja:Mä keitän aina joka toinen aamu kahden päivän satsit puuroa. Nuorimmainen syö iltapalaksi sitä samaa aamulla keitettyä puuroa jonka sitten lämmitän mikrossa ja sotken maitoon - ja avot se on kuin juuri hellalta tullutta puuroa! Sitä syödään sitten vielä seuraavana aamuna (ja nuorimmainen vielä illalla) samallailla mikrottamalla. Tässä säästyy joka toinen aamu puuronkeittämiseltä - ja sitä sähköäkin säästyy Ja jos sattuu jäämään puuroa vielä yli niin siitä pyöräyttää helposti makoisat, viljaisat sämpylät!
Tää tykkää sileämmästä tää vauva. Ja nuo aiemmat syyt lisäksi. Ja kun vauva syö vain vähän, eikä kukaan muu perheessä puuroista tykkää, niin olisi varsin turhaa keitellä hiutaleista.Alkuperäinen kirjoittaja vieraas:meille ainakin neuvolassa sanottiin, että ruokien ei tarvi olla sileitä, jos vauva ne mukisematta nielee. on uusin suositus, haarukalla muussaaminen riittää yleensä ja hiutaleet saa näkyä ja tuntua. siis jos vauva ei ole sihtikurkku. ja vauva 5kk, alkaa juuri maistella puuroja ynnämuuta.
mä laitoin tavis kaurahiutaleita tehosekottimeen ja tadaa, niistä tuli todella sileetä "pölyä", josta tehtyä puuroa meidän hienokurkkukin suostui syömäänAlkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:Tää tykkää sileämmästä tää vauva. Ja nuo aiemmat syyt lisäksi. Ja kun vauva syö vain vähän, eikä kukaan muu perheessä puuroista tykkää, niin olisi varsin turhaa keitellä hiutaleista.Alkuperäinen kirjoittaja vieraas:meille ainakin neuvolassa sanottiin, että ruokien ei tarvi olla sileitä, jos vauva ne mukisematta nielee. on uusin suositus, haarukalla muussaaminen riittää yleensä ja hiutaleet saa näkyä ja tuntua. siis jos vauva ei ole sihtikurkku. ja vauva 5kk, alkaa juuri maistella puuroja ynnämuuta.