Kuinka kauan vuotoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Pari päivää sitten keskenmeno raskauden alussa :'( :'( :'(.

Kävin vuodon takia ultrassa ja silloin löytyi vielä merkit alkuraskaudesta. Heti seuraavana yönä alkoikin sitten kouristelut ja vuoto. Lääkärissä en ole vielä uudelleen käynyt mutta lienee ihan selvää, että on mennyt kesken. Suru on valtava.

Kuinka kauan vuoto normaalisti jatkuu? Onko normaalia, että välillä rauhoittuu ja sitten jatkuu taas runsaana? Tehdäänkö kaavinta lähes aina? Lääkäri kun muistaakseni mainitsi, että jos kesken menee, on niin alussa ettei tarvitse kaavintaa? Tästä syystä en ole hoppuillut lääkäriin, vaan odotellut ja seuraillut... Mutta ihmetyttää tämä aaltoileva vuoto... välillä hurjasti ja niitä ökköjä joukossa ja sitten ei taas vähään aikaan mitään... Näinkö se menee, normaalia?

Voih, :'( :'( :'(

Heippa kohtalotoveri!
Olen kokenut 4 täysin erilaista km:a. Yksi oli alkuraskauden( viikkoja oli 8, mutta sikiö oli menehtynyt viikolla 6) ja menin kovien kipujen takia sairaalaan. Mulla oli ollut kovat kivut 1,5vkoa aina välillä ja välillä pois. Eräänä yönä sit alkoi sietämätön kipu ja sit menin sinne sairaalaan. Vasta, kun gyne tutki, niin alkoi vuoto. Mulle sanottiin, että koska vuoto alkoi, niin kotiin vaan kipulääkkeiden kanssa. Söin muuten Panacodia tiuhaan tahtiin. Alussa vuoto oli aika runsasta, noin 2vkoa ja sit rauhoittui hiljalleen. Lääkäri sanoi, et jos vuoto jatkuu runsaana eikä rauhoitu, niin tule uudelleen. Kaiken kaikkiaan vuoto kesti noin 3vkoa ja menkat alkoi lähes normaalisti siis normaalin kierron mukaan. Sit menin ultraan jälkitarkastukseen. Kerran tehtiin kaavinta, ku olin viikoilla lähes 11 ja eräänä yönä alkoi vaan yhtäkkiä kovat supistukset. Taas sairaalaan ja sit se käynnistettiin pillereillä. Synnytin pikkuiseni pois. Tätä käynnistystä kesti aamukahdeksasta iltaseitsemään ja illalla puoli 10 lääkäri katsoi ultralla ja totesi jäljellä olevan vielä istukkaa. Sit mut kaavittiin. Silloin vuoto kesti kans noin 3 vkoa ja taas jälkitarkastukseen.Voin kertoa kokemuksesta, että älä pitkitä kovin kauaa ja mene ehdottomasti jälkitarkastukseen!!!!!!!!
Todellakin ymmärrän tuskasi ja voin luvata, että aika parantaa haavat. Koskaan et unohda, mutta vereslihalla et ole lopun elämääsi. Luoja hoitaa sairaat yksilöt pois. Itse olen tässä usein miettinyt, että miksi niin usein ja paljon tuskaa, mutta siihen ei koskaan saa vastausta...Sinun ei ole pakko hyväksyä asiaa, mutta opettele elämään sen kanssa - näin sinun on parempi olla. Onko sinulla muuten yhtään lasta?Tällä hetkellä käyn suuren suurta prosessia läpi. Kannan kuollutta sikiötä sisälläni...hän kasvoi sektioarvessa...noin 2vkoa häntä yritettiin lopettaa....viimein se onnistui...nyt vaan odotan, että lääke kuivattaa istukan ja pikkuiseni pois. Olen hakenut apua ulkopuolelta...suuri halaus sinulle ja voimia arkeen. Muista, että sillä tarkastuksella on äärettömän suuri merkitys ajatellen tulevia raskauksia!!!!
Olen kanssasi!!!

Voih, :'( :'( :'( ... Hirmuisen suuri myötätuntohalaus sinulle!!! :ashamed: En varmasti pysty ymmärtämään sinun tuskaasi ja kokemustasi, jossa tällä hetkellä elät... Voin vain toivoa sinulle tuhannesti voimia ja siunausta!!! Voimaa sinussa varmasti on paljon, kun olet noin valtavasti joutunut menetyksiä kokemaan ja silti jaksanut uskoa tulevaan ja jatkanut eteen päin. Olet kaiketi jaksanut kivusta huolimatta uskoa, että elämä kantaa. Itkettää puolestasi kovasti :'( :flower: ! Voimia voimia!!!

Kiitos vastauksestasi. Oletan siis tämän vuodon olevan normaalia. Oma raskauteni oli ilmeisesti hyvin alussa mutta henkinen tuska sen ja unelmien menetyksestä on todellakin valtava. Olin ultrassa vuodon takia ja uusi ultra varattiin kahden viikon päähän tilanteen selvittämiseksi. Lääkäri ennusti tässä vaiheessa jo keskenmenoa. Jos ei tämän kurjemmaksi vointi muutu, voinen kai rauhassa odotella tuonne parin viikon päähän?

Kyselit onko minulla lapsia. On yksi luojan lahja, hänestä en voi olla kyllin kiitollinen :saint: .

Vielä kerran voimia sinulle :ashamed: ! Täällä myös eletään tuskassasi mukana!!! Sanoja ei ole :ashamed: ...

Yhteistyössä