Kuinka kauan voi olla yliopiston kirjoilla poissaolevana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedosta kiitollinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiedosta kiitollinen

Vieras
Lähinnä sitä ajattelen, että onko mun edes järkeä hakea nyt keväällä yliopistoon kun en tänä syksynä ainakaan voi aloittaa, olen ylläripylläriraskaana ja LA joskus elo-syyskuussa. Enkä ole varma, viitsisinkö vielä vuodenkaan päästä vielä laittaa 1-vuotiasta hoitoon, kun ihan pakko ei kuitenkaan ole.

Eli jos hakisin nyt syksyllä kouluun ja pääsisin sisään, voisinko pitää paikkaa syksyyn 2012 asti vai menettäisinkö paikkani sillä välin?

Käsittääkseni kaksi lukuvuotta. Mutta poissaolevaksihan ei tarvitse ilmoittautua äityisloman tai intin takia, vaan silloin saa lykkäystä, josta ei menetä noita poissaolovuosia.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Käsittääkseni kaksi lukuvuotta. Mutta poissaolevaksihan ei tarvitse ilmoittautua äityisloman tai intin takia, vaan silloin saa lykkäystä, josta ei menetä noita poissaolovuosia.

saako noita lomia käyttää myös jo kirjoilla oleva?

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Näinkö on? Tämähän olisi loistavaa, mulla olis nyt hyvää aikaa lukea pääsykokeisiin (itse asiassa olen lukenut pääsykoekirjan jo kertaalleen) kun muksu nukkuu 3 tunnin päiväunet ja iltaisinkin voi aina pari tuntia lukea kun mies on kotona. Kahden lapsen kanssa olis jo vaikeempi löytää lukuaikaa, kun on pääasiassa kotiäiti, ei opiskelija.

Kiitos sulle hurjasti!