Kuinka kauan tuo Te-toimisto saa tehdä päätöstä työttömyydestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtön

Vieras
Olen jo ilmoittautunut työttämäksi helmikuussa. He ovat pyytäneet lisäselvityksiä ja olen ne toki toimittanut. Nyt pari viikkoa sitten vasta muuttivan hakemuksen tilan "valmis käsittelyyn", kun ahdistelin heitä puhelimessa.

Kuinka kauan tuossa työttömäksi pääsyssä saa oikein kestää? Olen jo ollut ilman mitään tuloja helmikuusta asti. Sitten kun Te-toimisto tekee päätöksen, niin sit pitää vielä odottaa, et KELA käsittelee päivärahahakemuksen. Tajutonta!

Ehkä sun olis pitänyt ilmoittautua työttömäksi uudelleen sen jälkeen, kun olit saanut kieltävän päätöksen ja toimittanut uutta ilmoittautumista varten tarvittavat selvitykset. Ku ei niillä oo mitään keskeneräisten asioiden listaa, vaan siinä vaiheessa tehdään vaan ratkaisuja tai hylkäyksiä.

Mun käsittääkseni se niiden vastausaika on juurikin toi kaks viikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja työtön;28514996:
Olen jo ilmoittautunut työttämäksi helmikuussa. He ovat pyytäneet lisäselvityksiä ja olen ne toki toimittanut. Nyt pari viikkoa sitten vasta muuttivan hakemuksen tilan "valmis käsittelyyn", kun ahdistelin heitä puhelimessa.

Kuinka kauan tuossa työttömäksi pääsyssä saa oikein kestää? Olen jo ollut ilman mitään tuloja helmikuusta asti. Sitten kun Te-toimisto tekee päätöksen, niin sit pitää vielä odottaa, et KELA käsittelee päivärahahakemuksen. Tajutonta!

No ei todellakaan pitäisi kestää noin kauan. Milloin olet toimittanut viimeisimmän lisäselvityksen? Sossusta voi hakea toimeentulotukea niin kauan kun ei saa työttömyyskorvausta.

Herranjestas ei oo mahdollista tuommoinen. Itse ilmottauduin työttömäksi ensin netissä huhtikuun lopussa, sitten kävin paikan päällä viikon päästä siitä, varattiin aika alkukartoitukseen 16.5. Kartoituksen jälkeen tuli lausunto päivän päästä, kaikki liitteet ja todistukset otin mukaani tuohon kartoitukseen.

Ehkä sun olis pitänyt ilmoittautua työttömäksi uudelleen sen jälkeen, kun olit saanut kieltävän päätöksen ja toimittanut uutta ilmoittautumista varten tarvittavat selvitykset.

Mun käsittääkseni se niiden vastausaika on juurikin toi kaks viikkoa.

Lue aloitusviesti tarkemmin: En ole saanut mitään kieltävää päätöstä työttömyydestä. Asiani on ollut nyt käsittelyssä helmikuusta lähtien.

Olen toki täyttänyt niitä kuukausittaisi työttömyysilmoituksia päätöstä odottaessa. Tässä on vaan tilanne, et rahat on ihan loppu, kun en ole saanut mitään rahaa mistään.

Missä ajassa TE-toimiston pitäisi antaa päätös? Mä olen itse kuvitellut, et työttömäksi pääsee, kun vaan marssii toimistoon ja ilmoittautuu.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen työtön;28515018:
No ei todellakaan pitäisi kestää noin kauan. Milloin olet toimittanut viimeisimmän lisäselvityksen? Sossusta voi hakea toimeentulotukea niin kauan kun ei saa työttömyyskorvausta.

Viimeisin lisäselvitys on toimitettu:

09.04.2013 Selvityspyyntö: Palautus 23.04.2013 mennessä. Käsittelyssä

Alkuperäinen kirjoittaja toinen työtön;28515018:

En usko, että saan toimeentulotukea, koska puolisolla on tuloja.

Aika kohtuuttoman pitkä aikahan tuo on. Mitä lisäselvityksiä sinulta vaadittiin?

Itselläni kesti päätöksessä 2 kuukautta. Syy se, että virkailija oli hukannut paperini, laittanut ne väärään paikkaan. En saanut edes pahoitteluja. Kela onneksi toimi sitten kuitenkin nopeasti.

[QUOTE="vieraana";28515912]Aika kohtuuttoman pitkä aikahan tuo on. Mitä lisäselvityksiä sinulta vaadittiin?

Itselläni kesti päätöksessä 2 kuukautta. Syy se, että virkailija oli hukannut paperini, laittanut ne väärään paikkaan. En saanut edes pahoitteluja. Kela onneksi toimi sitten kuitenkin nopeasti.[/QUOTE]

Selvitys puolison yritystoiminnasta. Ihmettelen vaan, että eikö ole jotain lakia, minkä mukaan te-toimiston pitäisi toimia. Eihän nyt voi kestää oikeasti 6kk, et pääsee työttömäksi?!

Yhteistyössä