Kuinka kauan teillä on lapset ruokapöydässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moekoe harmailee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

moekoe harmailee

Vieras
Tai ehkä pikemminkin: syökö teidän lapset reippaasti?
Ja onko teillä joku aikaraja?
Meidän kolmevuotias on alkanut nyt ihan muutamassa viikossa värkkäämään kaikkea muuta kuin syömistä. Leluja ja lehtiä ei saa kukaan meistä viedä ruokapöytään, mutta tuo istuu ja mietiskelee, saattaa lauleskella yms. Ja niin kauan, että kun muut on syöneet ja alan korjaamaan pöytää niin tämä ei ole kuin maistanut ruokaansa.
Jos haluan, että syö reippaammin, saan olla muistuttamassa kokoajan ja siinä kyllä aika äkkiä häviää hyvä fiilis itse kultakin, kun joutuu jankkaaman...

Nyt sovimme, että laitamme ajastimen soimaan jonkun ajan päästä, ja kun ajastin soi, niin lautaset korjataan pois. Nyt pitäiskin tietää, että onko vartti paljon vai vähän? :)

Nuorin on noin 10-15 min, keskimmäinen 2 min, jonka jälkeen saa passituksen pöydästä pois, kun ei osaa käyttäytyä ja vanhin on 20 min, kun syö ja haaveilee samaan aikaan.

meillä ne istuu tasan niin kauan että vatsa on täynnä. ja sitten kun ilmoittavat (nostavaat perseesä penkistä) olevansa valmiita niin sitten poistutaan. menee 2-15min, riippuen siitä syövätkö vai ei. ikää siis 2v ja 4v

Syökö nuo, jotka ovat pöydässä pidempään, reippaasti?
Onko tollanen vanuminen ja jahkailu normaalia?
Kuinka kasvatan pinnaani kestämään sen?
=)

Pienimmällä kertää aina hetken, että edes aloittaa. Mutta sitten syö ihan kohtalaisella nopeudella. Tosin aikaa menee välillä vähän siihen, että ruokaa tungetaan maitomukiin ja maitoa lautaselle...

Vanhin on ns. taiteilijaluonne...pukeminen kestää 20 min, ruokailu toiset 20 min ja hampaiden pesukin vartin. Sen kun tietäis, että miten sen oppii kestämään. Aina ei pinna vaan yksinkertaisesti riitä.

meillä syödään se mikä syödään, eikä tuputeta, jos ei ole nälkä niin ei se lapsi väkisin syö. syö sitten seuraavalla kerralla. ikää 3 ja 4v ja minä en edes edellytä ton ikäsiltä aikuismaista ruokailu tapaa saa haaveilla ja puhua pöydässä muttei sotkea ja huutaa. tommonen jahkailu on musta ihan normaalia leikkiikäisten käytöstä.

3v ja 6v isuvat molemmat sen aikaa lunnes ei ruoka enää maistu,yleensä isompi syö n.5-10minuutissa ja pienempää joskus vielä syötän jos on kiukkuinen eikä suostu ite ottaa.jos itse syö niin varmaan 15min kestää.

meillä jokainen syö 5-10min.yleensä tuo 5min.riittää kun eivät hötkyile pöydässä eikä venkoile ylimääräisiä.syövät ja kiittävät ja poistuvat näin meillä.jos meillä joku alkaisi jotain pelleilemään niin kohtahan siinä olisi koko porukka mukana kun lapsia useampi.nuorinkin 2v. tietää että kun lautanen eteen annetaan niin silloin syödään omalla paikalla ja kunnolla ilman mitään pelleilyä.

Eikös se ole parempi, että syö rauhassa ja hitaasti? Ei tule vatsavaivoja, oppii huomaamaan milloin vatsa on täysi eikä syö liikaa.

Mä pidän itseäni liian nopeana syöjänä, kun hotkaisen ruokani 5 minuutissa. Pitäisi opetella syömään hitaammin ja pureskella kunnolla, valitettavasti työni hoitoalalla on opettanut kahmaisemaan lautasen minuuteissa tyhjäksi.

[QUOTE="vieras";25071021]Eikös se ole parempi, että syö rauhassa ja hitaasti? Ei tule vatsavaivoja, oppii huomaamaan milloin vatsa on täysi eikä syö liikaa.

Mä pidän itseäni liian nopeana syöjänä, kun hotkaisen ruokani 5 minuutissa. Pitäisi opetella syömään hitaammin ja pureskella kunnolla, valitettavasti työni hoitoalalla on opettanut kahmaisemaan lautasen minuuteissa tyhjäksi.[/QUOTE]

Mä olen itse kans hitaan puoleinen syömäri, eikä se ole ongelma lainkaan, vaan se, että muksun aika näyttää menevän siihen haahuiluun ja ihmettelyyn. Ja kun noin 20 min päästä alan siivota pöytää niin yks on ihan kauhuissaan, että eieieiei, mulla on ihan kauhea nälkä!! Syö pari haarukallista ja sit jämähtää kans...

ÄÄÄÄÄ!!!