Kuinka kauan te käytätte vaatteita ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Reettajamuutimmeiset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Reettajamuutimmeiset

Vieras
Niin

Kuinka kauan te käytätte vaatteita ennenkuin heitätte sen/ne pois
tai myytte whatsoever ?

Ja mitäs sitten jos vaate nukkaantuu kun sitä on esmes kolme kertaa pesty niin vaikuttaakos se siihen että heitätte vaatteen pois tai vaikuttaakos hinta tai se että te pidätte vaatteesta niin te pidätte sen vaikka se olis jo kulahtanut..?

Siis jos vaikka on joku huppari jota pitää päällä melkees kuukauden yhtä soittoa ja pari kertaa pesee sen kanssa mutta se on aika nukkaantunut jo parista pesusta niin heitättekö pois vai mitä teette..?

Niin mitä teette ja miksi..vai fiiliksen mukaan..?

Pidän kirpparilla pöytää ympäri vuoden eli heti ku johonkin vaatteeseen tulee nukkaa niin myyn sen eteenpäin tai myyn huutonetissä.
Yleensä lempivaatteita hommaan heti kerralla pari kappaletta.
Tilaan kaikki vaatteeni nykyään Saksasta, neuleet, paidat, farkut maksaa siellä n. 13 €
Suomessa samat maksaa 40-60€. Yleensä saan omani pois, kun myyn käytetyt tuotteet etiäpäin, niin miksi edes käyttää tuotteita loppuun asti kun samalla rahalla saa jo uuden.

Aika loppuun käytän vaatteet, harvoin edes löydän vaatetta, josta pitäisin oikein paljon. Kun sellaisen löydän, en meinaa raskia siitä luopua. Olen alkanut nyt tehdä sitä, että kun löydän mieleisen, ostan kaksi kpl, vaikka eri väreissä, että riittäisi pitempään :) Kotivaatteina käytän nukkaisia ja saa niissä joku pieni reikäkin olla. Pitäisi kyllä aiemmin osata luopua. En myy eteenpäin, koska eivät ole siinä kunnossa enää, kun luovun. Harhaostokset, joita en käytä, laitan SPR:lle.

Tällä hetkellä vanhin vaatekappaleeni on puuvillainen, hihaton paita ala-asteen loppuvuosilta eli mitä toi nyt olisi, joku 15 vuotta vanha (olen hyvin pienikokoinen). Käytän sitä kyllä harvoin. Paljon käytän huppareita, farkkuja ja collegeja. Ostan suurimman osan vaatteistani kirppareilta ja kierrätyksistä ja käytän vaatteita niin pitkään kun ovat käyttökelpoisia, vaatekantani keski-ikä on varmaan joku 1,5 vuotta. Vaatteita on niin monen laatuista, joku kestää vuosia ja joku on roskiskamaa jo kolmannen pesun jälkeen.

Siitä puheenollen, taidanpa lähteä tänään kirpparikierrokselle. :D

Mulla on yhä pari käyttövaatette 90-luvun puolivälistä. Suurin osa päätynee poistoon parin vuoden kuluttua. Työvaatteet menevät uusintaan pari kertaa vuodessa. Ja jotkut surkealaatuiset päätyvät roskiin lähes heti.

Myyn kun kyllästyn, tai huomaan ettei se vaate sovikaan minulle niin hyvin.
Sellaisia mistä todella pidän korjaan niin paljon kuin pystyy. Roskiin menee vain todella kulahtaneet/nukkaiset tai rikkinäiset vaatteet. Korjauskin menee kyllä siinä käsin ompelemisen rajoissa, mulla ei ole edes ompelukonetta enkä osaisi mitään isompaa muutenkaan tehdä. Jos jostain vaatteesta hajoaa vaikka vetoketju tai se ratkeaa pahasti, mutta kangas on kivaa niin yleensä yksi kaverini haluaa sen omiin askarteluihinsa.

En kehtaisi myydä kirpputorilla nukkaisia/kulahtaneita vaatteita. Hirvittää aina törmätä sellaisiin, oli kuinka merkkiä tai kuinka uutena maksanut mansikoita.

roskiin ei kannata vaatetta heittää. esim.HM kerää vaatteita lumpuiksi. kun vie pussillisen puhdasta vaikka risaakin vaatetta niin saa jonkun alennuksen seuraavasta ostosta. olikohan -15% minkä sai seuraavasta ostoksesta (siis yhdestä vaatteesta).

[QUOTE="juups";29384489]roskiin ei kannata vaatetta heittää. esim.HM kerää vaatteita lumpuiksi. kun vie pussillisen puhdasta vaikka risaakin vaatetta niin saa jonkun alennuksen seuraavasta ostosta. olikohan -15% minkä sai seuraavasta ostoksesta (siis yhdestä vaatteesta).[/QUOTE]

Oikeesti? En oo kuullutkaan, miten tässä ei missään oo suuremmin mainostettu?

Oikeesti? En oo kuullutkaan, miten tässä ei missään oo suuremmin mainostettu?

olin itsekkin yllättynyt. kysyin mikä tuo loota on ja näin kertoivat että saa tuoda max kaksi muovipussia kerralla vaatetta ja ihan mitä vaan kuhan on pesty. niistä tehdään kait uudelleen lankaa jossain.. iisalmessa ainakin tälläinen laatikko. ei ne siitä mainitse edes siellä kassalla. laatikko vaan on siellä, huomaa kuka huomaa ja saa sen alennuksen.

Yhteistyössä