Kuinka kauan säilyy kerran lämmitetty kotonatehty velli?

RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni

Aktiivinen jäsen
09.09.2007
5 194
0
36

Äidinmaitoon tehty pepovelli jäi muksulta puoliks syömättä. Kauan se säilyy? Voiko sen laittaa jääkaappiin vai oisko parempi vaan jättää esille ettei tarvii lämmittää?

En haluais heittää kankkulan kaivoon... Säilyiskö yhteen yöllä? Vai onko silloin jo pilalla?

minusta oli yliliioiteltua että äidimaitopurkki heitetään heti pois jos lapsi ei juo. sama vellissä. Itse ainakin keitän pari pullollista ja niitä juodaan illalla ja sitten seuraavanakin aamun, aamupäivänä, jopa illalla. ne on jääkaapissa. ei ole ollut lapsi sairaana eikä ripulissa. teitenkin valmistajat sanoo että heti pois heitettävä. mutta ehkä ihan pikkuvauvan kohdalla voi olla "tarkempi".

Alkuperäinen kirjoittaja quiqui:
minusta oli yliliioiteltua että äidimaitopurkki heitetään heti pois jos lapsi ei juo. sama vellissä. Itse ainakin keitän pari pullollista ja niitä juodaan illalla ja sitten seuraavanakin aamun, aamupäivänä, jopa illalla. ne on jääkaapissa. ei ole ollut lapsi sairaana eikä ripulissa. teitenkin valmistajat sanoo että heti pois heitettävä. mutta ehkä ihan pikkuvauvan kohdalla voi olla "tarkempi".

Ok, kiitos sulle! Mulla siis ei mitään haisua tässä asiassa. Yleensä mä ite syön kaiken mikä ei juokse karkuun, mut vauvan kanssa oon vähän varovaisempi. Mutta saa jo kiinteitä, ni ei kai se enää niin prikulleen oo?

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Alkuperäinen kirjoittaja hanna08:
Korvikkeita ja vellejä ei saa lämmittää uudestaan vaan pitää heittää pois, en myöskään suosittelis sitä pöydälle jättämistä. Eli pitää vaan heittää menee.

Mut koskeeko tää kaupan vai omatekemiä vai molempia?

Eiköhän toi suositus koske ihan molempia, jos se on jo kertaalleen lämmitetty. Mä en ainakaan lähtis antaa mun muksulle mitään uudestaan lämmitettyä tai semmoista mikä on seissyt pöydällä yli tuntia, kuopuksella on 9,5kk ikää.

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Korvikkeita ja vellejä ei saa lämmittää uudestaan vaan pitää heittää pois, en myöskään suosittelis sitä pöydälle jättämistä. Eli pitää vaan heittää menee.

Mut koskeeko tää kaupan vai omatekemiä vai molempia?

Eiköhän toi suositus koske ihan molempia, jos se on jo kertaalleen lämmitetty. Mä en ainakaan lähtis antaa mun muksulle mitään uudestaan lämmitettyä tai semmoista mikä on seissyt pöydällä yli tuntia, kuopuksella on 9,5kk ikää.

Jaa. Taidampa kokeilla kuitenki ja maistaa eka vaan ite. Uskois maitopohjasessa huomaavan, jos jotain vikaa on... :whistle: