Kuinka kauan on työttömyyspäivärahan karenssiaika kun..

darkstarmama
Kerro niille mahdollisimman vakuuttavasti että olet kovasti etsinyt töitä muttet ole löytänyt uudelta paikkakunnalta ja miten kohtuuttomalta tuntuu olla erossa perheestään kun asuvat jo eripaikassa niin jospa ne heltyvät. =) Edit: Kurkkasin profiilia että siun lapseshan on niin pienikin vielä että voit sitäkin käyttää perusteluna. =)
 
Minä sanoin itseni irti espoosta vakituisesta työstä paikkakunnan vaihdon vuoksi niin olisi tullut 3 kk karenssi jos ei työnantaja olisi ymmärtänyt tilannetta, minulla oli sellainen mies silloin joka uhkaili minua kaikella mahdollisella ja teki minun asumisen siellä mahdottomaksi. Silloin hän kirjoitti määräaikaisen sopimuksen joka päättyi, muuten olisi tullut 3 kk...

Että ei muuta kun tarinan kertomiseen vaan jotta pääset vähemmällä
 
työtön
Kysyjän tapauksessa kyllä näyttäis olevan kyseessä muu kun uusi tai uusioperhe, joten ei kai tuollaiseen sitä hullua karenssia isketä... mutta kannattaa ottaa selvää.

Minä taasen irtisanoin itseni vakipaikasta paikkakunnalta muuton vuoksi, karenssi 90pv + omavastuu päälle 10pv. Töissä olevan yksinhuoltajan ei kannata löytää hyvää miestä toiselta paikkakunnalta tai varsinkaan muuttaa yhteen ennenkuin on saanut uudelta paikkakunnalta työpaikan tai tekassu yhteisiä lapsia. Työpaikan löytämiseen saattaa tosin mennä aikaa joillain aloilla... saati että heti lapsia tekemään ennenkuin ees yhteen muutettu... : / joten me tehtiin sellainen ratkaisu että kituutetaan sitten se sata päivää yhdellä liksalla, mutta yhteen haluttiin.
Ei siihen auttanu mikään itku eikä sepustus, avoliittoon muuttaminen ja yhteisen onnellisen elon aloittaminen saman katon alla ei ole pätevä syy irtisanoa itseään sen päättävän raadin mielestä.



 
Alkuperäinen kirjoittaja kossien äitee:
Tuossa lukasin että sun profiilias, etkö voi jäädä hoitovapaalle ja sen aikana sanoa itteäs irti? Eikös se olis parempi vaihtoehto?
Kyse on mun miehestä :) Mä muutin pojan kanssa helmikuussa takaisin vanhalle kotipaikkakunnalleni,tarkoituksena että mies tulee perästä heti kun töitä löytyy..alettiin sit miettiä tätäkin vaihtoehtoa,että uskaltaisiko mies ottaa loparit ja etsiä töitä sitten muuton jälkeen paikanpäällä,mutta hirvittää ajatus,että siinä tosiaan olis se kolmen kuukauden karenssi,eihän me tultais toimeen mitenkään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Alkuperäinen kirjoittaja kossien äitee:
Tuossa lukasin että sun profiilias, etkö voi jäädä hoitovapaalle ja sen aikana sanoa itteäs irti? Eikös se olis parempi vaihtoehto?
Kyse on mun miehestä :) Mä muutin pojan kanssa helmikuussa takaisin vanhalle kotipaikkakunnalleni,tarkoituksena että mies tulee perästä heti kun töitä löytyy..alettiin sit miettiä tätäkin vaihtoehtoa,että uskaltaisiko mies ottaa loparit ja etsiä töitä sitten muuton jälkeen paikanpäällä,mutta hirvittää ajatus,että siinä tosiaan olis se kolmen kuukauden karenssi,eihän me tultais toimeen mitenkään..
Just. No teidän pitää keksiä joku hyvä selitys miksi mies sanoo ittensä irti työstä. Voisko miehesi saada jostain vaikka oppisopimus paikan sieltä uudelta paikkakunnalta jos ei muuta ole tarjolla niin sitä karenssia ei sitten tulisi. Eikä kukaan voi jättää teitä puille paljaille koska teillä on kuitenkin lapsi joka tarvitsee ruokaa ja sitä ei saa ilman rahaa. Toivottavasti miehelläsi on ymmärtäväinen työnantaja ja kirjoittaa että sopimus on päättynyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kossien äitee:
Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Alkuperäinen kirjoittaja kossien äitee:
Tuossa lukasin että sun profiilias, etkö voi jäädä hoitovapaalle ja sen aikana sanoa itteäs irti? Eikös se olis parempi vaihtoehto?
Kyse on mun miehestä :) Mä muutin pojan kanssa helmikuussa takaisin vanhalle kotipaikkakunnalleni,tarkoituksena että mies tulee perästä heti kun töitä löytyy..alettiin sit miettiä tätäkin vaihtoehtoa,että uskaltaisiko mies ottaa loparit ja etsiä töitä sitten muuton jälkeen paikanpäällä,mutta hirvittää ajatus,että siinä tosiaan olis se kolmen kuukauden karenssi,eihän me tultais toimeen mitenkään..
Just. No teidän pitää keksiä joku hyvä selitys miksi mies sanoo ittensä irti työstä. Voisko miehesi saada jostain vaikka oppisopimus paikan sieltä uudelta paikkakunnalta jos ei muuta ole tarjolla niin sitä karenssia ei sitten tulisi. Eikä kukaan voi jättää teitä puille paljaille koska teillä on kuitenkin lapsi joka tarvitsee ruokaa ja sitä ei saa ilman rahaa. Toivottavasti miehelläsi on ymmärtäväinen työnantaja ja kirjoittaa että sopimus on päättynyt.
Eli siis niinkin yksinkertaisesti vois asian hoitaa,että mies pyytää työnantajaansa "antamaan potkut"?
 
Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Alkuperäinen kirjoittaja kossien äitee:
Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Alkuperäinen kirjoittaja kossien äitee:
Tuossa lukasin että sun profiilias, etkö voi jäädä hoitovapaalle ja sen aikana sanoa itteäs irti? Eikös se olis parempi vaihtoehto?
Kyse on mun miehestä :) Mä muutin pojan kanssa helmikuussa takaisin vanhalle kotipaikkakunnalleni,tarkoituksena että mies tulee perästä heti kun töitä löytyy..alettiin sit miettiä tätäkin vaihtoehtoa,että uskaltaisiko mies ottaa loparit ja etsiä töitä sitten muuton jälkeen paikanpäällä,mutta hirvittää ajatus,että siinä tosiaan olis se kolmen kuukauden karenssi,eihän me tultais toimeen mitenkään..
Just. No teidän pitää keksiä joku hyvä selitys miksi mies sanoo ittensä irti työstä. Voisko miehesi saada jostain vaikka oppisopimus paikan sieltä uudelta paikkakunnalta jos ei muuta ole tarjolla niin sitä karenssia ei sitten tulisi. Eikä kukaan voi jättää teitä puille paljaille koska teillä on kuitenkin lapsi joka tarvitsee ruokaa ja sitä ei saa ilman rahaa. Toivottavasti miehelläsi on ymmärtäväinen työnantaja ja kirjoittaa että sopimus on päättynyt.
Eli siis niinkin yksinkertaisesti vois asian hoitaa,että mies pyytää työnantajaansa "antamaan potkut"?

:LOL: näin juuri, mutta jos kuitenkin vähän hienommin hoitais homman. Miten olis vaan että selittää asian että sinä ja lapsenne on muuttanut toisella paikkakunnalle ja miehesi haluaisi muuttaa kans että voitko kirjoittaa että sopimus on päättynyt???
 

Yhteistyössä