Kuinka kauan menee kiinteytymiseen jos käy kerran viikossa kuntosalilla?

  • Viestiketjun aloittaja riuku
  • Ensimmäinen viesti
riuku
Olen muuten tyytyväinen vartalooni, mutta lihaksia ei ole nimeksikään. Tarkoituksenani olisi kiinteyttää ja saada etenkin nätit olkapäät ja peppu. Ei siis mitään himolihaksia, vaan silleen että saisin vähän lihaa luiden päälle. Tarviisko vielä jotain tohon lisäksi, uinti tai joku?
 
Kun silloin joskus jaksoin vartaloani muokata niin mulle tehtiin sellainen ohjelma että vuoropäivinä ylä ja alavartalon kiinteytystä Mä kävin n. 3 krt viikko. Ja sitten mä kävin circuitissa ja pallojumpassa vielä. Ja kroppa tykkäs ja minä. Ei repsottanut maha eikä peppu. Toista on nyt!!
 
reanna
Kerta viikossa on aika vähän, suosittelisin paria kertaa. Voithan tehdä lisäksi pilatesta kotona tms. Aerobisen tarve riippuu vartalon muokkauksen kannalta varmaan siitä, että onko sulla läskiä kuinka paljon. Jos haluat laihduttaa samalla, niin aerobinen on ehdoton vaatimus. Mutta kannattaahan sitä aerobista harrastaa ihan terveyden ja kunnon vuoksi.

Huolehdi sopivasta ravinnosta.
 
vieras
Kolme kertaa viikossa. Jos käyt vaan kerran viikossa, voi olla ettei tuloksia juuri huomaa, edes vuodessa. Uinti on hyvä lisäksi. Kaksi kertaa viikossa sali ja kerran uinti, vois jo tulla tuloksia. Vaikea mennä sanomaan missä ajassa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kävisin kyllä ainakin 2 kertaa, ellen jopa kolmestikin että tulokset näkyisivät.
Näkyisikö jos lisäisin tohon uinnin kerran viikossa? Ja tietenkin lenkit, mutta ne eivät kai käsiin taida lihaksia tuoda :D Kun jotenkin tuntuu paljolta käydä yhtäkkiä kolme kertaa viikkoon salilla.
 
ap
Voi kamala kun täähän käy kalliiksi jos kolme kertaa viikossa käyn..8 euroa viikko. Täytyy hankkia joku kausikortti. Eikä läskiä löydy yhtään (ei varmasti olisi haitaksi enempikin, painoindeksini 17), eli laihduttaminen ei tässä tapauksessa tule kuuloonkaan!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi kamala kun täähän käy kalliiksi jos kolme kertaa viikossa käyn..8 euroa viikko. Täytyy hankkia joku kausikortti. Eikä läskiä löydy yhtään (ei varmasti olisi haitaksi enempikin, painoindeksini 17), eli laihduttaminen ei tässä tapauksessa tule kuuloonkaan!
TAi sitten osta käsipainot. Kotona sitten lisäksi.
 
no
Silloin kun itse kävin salilla, kävin siellä 4kertaa viikossa niin, että ke,la ja su oli lepopäiviä. Kerran viikossa on kyllä liian vähän. Suosittelen sen 3kertaa viikossa. Jos harrastat muutakin voi kaksi kertaakin riittää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi kamala kun täähän käy kalliiksi jos kolme kertaa viikossa käyn..8 euroa viikko. Täytyy hankkia joku kausikortti. Eikä läskiä löydy yhtään (ei varmasti olisi haitaksi enempikin, painoindeksini 17), eli laihduttaminen ei tässä tapauksessa tule kuuloonkaan!
TAi sitten osta käsipainot. Kotona sitten lisäksi.
Joo täytyypä alkaa ahkerasti nostella käsipainoja, ne nimittäin löytyy. Mites jos kävisin kaksi kertaa viikossa salilla (joskus toisen kerra korvaisin uinnilla) ja teen käsipainoja, vatsalihaksia ja selkälihaksia kotona? Onko liikaa jos joka ilta?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Silloin kun itse kävin salilla, kävin siellä 4kertaa viikossa niin, että ke,la ja su oli lepopäiviä. Kerran viikossa on kyllä liian vähän. Suosittelen sen 3kertaa viikossa. Jos harrastat muutakin voi kaksi kertaakin riittää.
Siis neljä kertaa viikossa kiinteytykseen? :O Mulla tilanne siis se, että lihaksia ei suoraan sanottuna löydy yhtään ja kaikki paikat on vähän vaan semmosia muodottomia, eli en oo mitään kunnon lihaksia hakemassa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tiiteli:
no onhan se yksi kerta viikossa parempi, ku ei yhtään kertaa! Kyllä mä uskon että sen jossakin täytyy näkyäkin.
Näin mäkin uskoin, kun mulla kuitenkin tilanne se, että kunnon säännöllistä liikuntaa ei ole tullut harrastettua ennen.
 
no
Ei minulla nyt mitään kauheita lihaksia ollut vaikka noinkin ahkerasti salilla kävin. Kiinteä olin kyllä. Ei ne lihakset yht´äkkiä hirveiksi kasva, varsinkaan naisilla. Enkä minä ainakaan millään maksimipainoilla treenannut.
 
Jos sä tuloksia ajattelit saada aikaiseksi niin sitten sun täytyy vähän uhrata aikaa siihen. Se että käyt kiinteytystä voit kuitenkin suorittaa kotonakin. Just käsipainot, pilates on hyvä. Uinti ja sali hyviä. Mutta kyllä joku 3-4 krt viikko olis suositeltavaa.
 
ap
Millaista liikuntaa kannattaa harrastaa jos haluaa "sutjakkaat" lihakset. Siis esimerkiksi sellaiset pitkät ja hoikat reidet? Mulla on hyvät, "laihat" reidet enkä halua niihin lisää pinta-alaa väärällä treenillä. Pilates?

Entäs onko liikaa jos joka ilta tekee vaikka 100 vatsalihasta ja selkälihasta ja 100 nostoa käsipainoilla? Siis ei yhteen putkeen, vaan vaikka 50+50. Vai pitäisikö lihasten välillä saada levättyä?

Entäs peppu, miten saa kotikonsteilla nostetta takapuoleen?
 
ap
Noniin, suunnittelin itselleni "kunto-ohjelman" täksi viikoksi, vaikuttaako huonolta? Tiedän, että jos en selkeää suunnitelmaa tekisi, niin kuntoilu jää vaan ajatuksen tasolle ja satunnaiseksi :D

Huom! Syön terveellisesti ja tarpeeksi, joten siinä ei ole mitään huolen aihetta.

Tiistai

-Kuntosali
-Vatsalihas,selkälihas,käsipainot 100kpl kutakin
-Venyttely ja jumppa

Keskiviikko

-Lumityöt
-Reipasta kävelyä reilu 6km
-Vatsalihas,selkälihas,käsipainot 100kpl
-Venyttely ja jumppa

Torstai

-Kuntosali
-Reipasta kävelyä reilu 12 km
-Vatsalihas,selkälihas,käsipainot 100kpl
-Venyttely ja jumppa

Perjantai

-Pyörälenkki (n.1h)
-Vatsalihas,selkälihas,käsipainot 100kpl
-Venyttely ja jumppa

Lauantai

-Uinti
-Vatsalihas,selkälihas,käsipainot 100kpl
-Venyttely ja jumppa

Sunnuntai

-Vatsalihas,selkälihas,käsipainot 100kpl
-Venyttely ja jumppa

Jos jatkan tällaisella ohjelmalla, missä vaiheessa tuloksia alkaa näkymään? Nouseeko kunto kuinka nopeasti (olen ihan rapakunnossa) ?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja . :
missä lunta luot? hyvältä kuullostaa en jaksais itse.
Levitän tuolla takapihalla nuita lumia (katolta tippuneet) että sulaisivat nopeammin :) on siinä vielä aikamoinen urakka, tuskin jaksan tehdä yhdellä kerralla :D
 

Yhteistyössä