Kuinka kauan menee, että lapsi menettää luottamuksen vanhempaansa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zvirbulis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kasvatus ja perheneuvolasta saisi varmaan hyviä neuvoja. itse olen sitä mieltä että totuus on paras! En sanoisi noin että kalja on tärkeämpää kuin lapsi (vaikka näin olisikin), sanoisin totuuden ja kertoisin että isä tekee väärin.

jos on tuommoista tärkeysjärjestysongelmaa, niin kumpikaan ei saa luvata lapselle mitään mitä ei voida varmasti pitää. eikä äiti myöskään julista lapselle miten hän lapsen isää paheksuu, se on halpamainen tapa kerätä irtopisteitä, joka viime kädessä saa lapsen ajattelemaan, että hänessäkin on vikaa kun hänen isänsä kerran on kelvoton lumppu. täytyyhän sen olla periytyvää.

[QUOTE="Helmi";28291142]kasvatus ja perheneuvolasta saisi varmaan hyviä neuvoja. itse olen sitä mieltä että totuus on paras! En sanoisi noin että kalja on tärkeämpää kuin lapsi (vaikka näin olisikin), sanoisin totuuden ja kertoisin että isä tekee väärin.[/QUOTE]

No en tietenkään tuolla tavalla sanoisi. Eikä mielestäni kalja ole hänelle lasta tärkeämpi, "ainoastaan" tärkeämpi kuin lupaukset.

jos on tuommoista tärkeysjärjestysongelmaa, niin kumpikaan ei saa luvata lapselle mitään mitä ei voida varmasti pitää. eikä äiti myöskään julista lapselle miten hän lapsen isää paheksuu, se on halpamainen tapa kerätä irtopisteitä, joka viime kädessä saa lapsen ajattelemaan, että hänessäkin on vikaa kun hänen isänsä kerran on kelvoton lumppu. täytyyhän sen olla periytyvää.

En minä paheksu isää, mielestäni isä vain toimii väärin. En minä kuitenkaan voi keksiä mitää tekosyitäkään, niistäkin jää nopsaan kiinni ja asia muuttuu pahemmaksi.

Kuitenkin mielestäni minun on kerrottava lapselle, että se on isä, joka toimii väärin, eikä antaa lapsen olettaa, että lupauksia ei tarvitse pitää. Eikä se todellakaan ole lapsen vika, että niitä ei pidetä.

Lapsi tietty oppii esimerkistä, mutta onneksi sillä on muitakin, parempia, malleja elämässään :hug:

Kiitos.

Mä en todellakaan ymmärrä, miksei voi etukäteen sopia, että tuolloin lähden kavereiden kanssa ulos ja silloin ei tulla kotiin, asian voisi kertoa etukäteen myös lapselle ja lapsi tietää, että vasta huomenna nähdään ja että isi voi olla väsynyt.

Tänään poika isälleen murjotti, että isi ei lähtisi ja isi kirkkain silmin sanoi, että tulen pian takaisin, saatan vain veljeni kotiin. Lupasi vaikka mitä kivaa huomiseksi. Varmasti toteutuu.

Yhteistyössä