kuinka kauan laitoksella?

eli kysymys kuuluu että monta päivää olette joutuneet olemaan laitoksella synnytyksen jälkeen?
itse olen molemmista ollut 4 päivää. (viimisimmästä synnytyksestä 3v aikaa).
onko mahdollista että jos tänää on alkuillasta synnyttänyt niin huomenna jo pääsis vauvan kanssa kotia?
minulle ainakin aikoinaan perusteltiin että lastenlääkäri ei suostu tutkimaan alle 3vrk ikäistä lasta.

mä olin esikoiselta 4pvää, tokalta 3pvää ja nyt 48h =)

tääl oulus on ny muutenki et jos on uudelleen synnyttäjä, äiti haluaa ja kaikki ok voi lähtä 24h kuluttua. mul vaa se et ku asun lähikunnassa ni tää kunta ei oo tota sopimusta tehny OYSin kaa ni mun piti olla se 48h :(

Periaatteessa kuka vaan voi lähteä ja tuoda vauvan 2 vrk ikäisenä tarkastukseen, mutta aina se ei ole yksinkertaista puhua ja se pitäisi neuvolassa puhua etukäteen. Itse täällä ollaan oltu esikosta joku 5 päivää minkä yleensä ollaankin, tosin aivan turhaa minusta kun toisissa paikoissa max 3 pv. Tokasta olin täsmälleen tasan 2 vrk, ja sekin oli liikaa koska olimme hyvin terveitä. Ja kolmannesta taas 2 vrk..

Poika synty tiistaiaamuna ja kotiin pääsin torstaina puolen päivän jälkeen. Eli pari yötä vietin laitoksella. Tokasta ainakin täälä pääsee kotiin jo vuorokauden kuluttua jos lääkärintarkastuksessa kaikki ok, ilm pitää käydä näytillä parin päivän päästä sit lisäks. Toki toikin varmaan riippuu kätilöstä ja äidistä.

JONSERED Karhunkantaja
Ensimmäisestä melkein kolme vuorokautta pitivät puoliväkisin rukoiluistani huolimatta (missasin tentinkin sen vuoksi...), toisesta pari päivää, siis yhden yön yli (menetin 1,5 l verta), kolmas oli sektio, siinä vierähti melkein kolme päivää ja neljännestä seuraavaan aamuun saakka, ei ollut lastenlääkäri paikalla antamassa kotiutumislupaa... Lapsi siis syntyi virka-ajan jälkeen illalla.

vieras
3 pvää molemmista. vaikka toinen oli hätäsektio, parantuin niin joutuisaan. jos vauva pääsee pois alle 3pvän ikäisenä niin joudut sen viemään tarkistukselle sitten 3 pvän vanhana. kaikissa sairaaloissa ei ehkä päästetä pois aikaisemmin.

Esikoisesta olin 3 päivää, keskimmäinen syntyi torstai aamuyöllä klo 3 ja perjantaina päästiin puolilta päivin kotiin. Kuopus syntyi päivällä klo 17 ja päästiin seuraavana päivänä 12 aikaan kotiin, ei siis ollut edes vuorokauden ikäinen.

Nii, kuopuksen jälkeen kätilö soitti sit 2vrk päästä kotiin ja vajaan viikon ikäisenä oli sit lääkärintarkastus sairaalassa.

Ekan jälkeen olin 2vrk.
Tokan ja kolmannen kanssa vähän alle vuorokauden.

Ei ollut ongelma siis ainakaan Kätilöopistolla tai Hyvinkäällä se ajoissa kotiin lähteminen. Muistin ääneen toivettani ilmoittaa joka välissä ja se myös otettiin huomioon.

Kummallakin alle vrk kerralla lastenlääkäri on tietysti tehnyt lähtötarkastuksen.
Hyvinkäältä myös soittivat vielä kotiutumista seuraavana päivänä ja kyselivät onko kaikki ok.

Ja sitten on erikseen käyty näyttäytymässä 3 vrk ikäisenä. (Kaikkia sydänvikoja yms. ei kuulemma voi todeta alle sen, mutta jos kaikki on muuten ok niin se on heidän puolestaan ihan sama, viettääkö sen ajan sairaalassa vai kotona. Näin mulle lääkäri sanoi.)

Mulla tyttö synty torstai aamuna 3.26.. Kotiin lähdin perjantaina puolenpäivän jälkeen.. eli vauva oli vajaan vuorokauden. Kätilö kävi seuraavana päivänä kotona, ja soitti kahtena seuraavana.. Ja sitte tulikin oman neuvolan täti..

Esikosta (K-S keskussairaala)olin 5päivää mutta kakkosesta ja kolmosesta (TYKS)pääsin vauvan kanssa kotiin heti seuraavana aamuna. Kakkonen syntyi myöhemmin,klo 18.05 ja seuraavana aamuna yhdeksän maissa meillä oli lääkärin lupa lähteä kotiin.

1. 4 päivää
2. 2 päivää
3. 2 päivää
4. 10 tuntia...polikliininen synnytys

nelosen kanssa lekuri tarkisti pojan noin 8 tunnin ikäisenä ja sitten kävimme maanantai aamuna tarkastuksessa sairaalassa,poju syntyi perjantai-aamuna.

Esikoisesta oli 3 päivää
Toisen kohdalla vajaa vuorokausi. Mä sanoin heti hoitajille että mun olo on erinomainen, tutkikaa tää vauva. Lääkäri oli tulossa tutkimaan lapsia sillon aamulla niin pyysin että sopisko nyt samalla. Ja ilmotin et mää lähden koska mä en voi edes nukkua täällä. Kaikki oli ok ja ne päästi mut kotiin.

Non compos mentis
Esikoisen kohdalla menin sairaalaan tiistaina, lapsi syntyi keskiviikkona (pitkä synnytys) ja kotiin lähdimme muistaakseni maanantaina. Kuopuksen kohdalla lapsi syntyi perjantaina ja sunnuntaina lähdimme kotiin.

vieras
Ekan kans olin 2 yötä
tokan kans 1 yön.
Seuraavan kans (la. 01/09) toiveena olis polikliininen synnytys tai mahdollisimman pian kuitenkin kotiin. Riippuen tietysti omasta ja vauvan voinnista.

Esikoisesta olimme kolme päivää.
Tokasta olisimme seuraavana päivänä lähteneet kotiin mutta pienen sydämestä kuului jokin sivuääni jota piti tutkia.Seuraavana päivänä ääntä ei enää kuulunut ja saimme kotiutua.Eli sillä reissulla meni 2 päivää.
Kolmannesta olimme laitoksella 17 tuntia mukaanlukien synnytys (2 tuntia).

Vierailija
Ensimmäisen jälkeen kuusi päivää perjantaista torstaihin (ajoivat väkisin pois, itse en olisi uskaltanut lähteä ollenkaan), toisen jälkeen kolme perjantaista maanantaihin (mielelläni lähdin).

Yhteistyössä