Kuinka kauan kissan kiima kestää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermoheikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu.. heti kun mulla on rahaa.. ja eka kiima tämä nyt on. Tai luulen ainaki että on. Eikait se muutakaan voi olla kun mouruaa vaan ja vikisee. Laahaa välillä takapäätä kävellessäkin. Ja on NIIN hellyyden kipeä. Ryökäle meni just ja pasko mun matolle.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Aika hintavaa nartun leikkautus on, muistaakseni 80-90 kunnan/kaupungineläinlääkärillä ja jopa 300 yksityisellä...

mEILLÄ ON onneksi eläinsuojeluyhdistyksen kautta kissanpentu ja leikkaus kuuluu hintaan.

kohta vuoden. olisko kolmas päivä ehkä... aliksi ei pitäny nuin paljo meteliä. välillä kävelee sillee typerästi,niinku haluais hankata takapuolta lattiaan. sit tulee kiehnää ja menee mekuulle kerjään rapsuttelua. Ei oo ennen multa tuollei tullu..enemmän lapsilta. Ja muutenki.. tänään ollu lasten ihan lelliteltävänä ja kannettavana vaikka yleensä ei sitä kauan jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kohta vuoden. olisko kolmas päivä ehkä... aliksi ei pitäny nuin paljo meteliä. välillä kävelee sillee typerästi,niinku haluais hankata takapuolta lattiaan. sit tulee kiehnää ja menee mekuulle kerjään rapsuttelua. Ei oo ennen multa tuollei tullu..enemmän lapsilta. Ja muutenki.. tänään ollu lasten ihan lelliteltävänä ja kannettavana vaikka yleensä ei sitä kauan jaksa.

Kauanko kestänyt? Mullakin pentu kohta vuoden.

Alkuperäinen kirjoittaja kissaihminen:
Viikon-pari kestää, meidänki vuoden ikänen narttu kurnuttaa koko ajan yms.

oNKS TEITÄ paljon, joiden kissa ei oo leikattu? Mietin et onks pakko leikata.
Eli pari viikkoako kestää? Kuinka usein kiima tulee?

Ei tietenkään ole pakko leikkauttaa, jos jaksaa kuunnella mouruamista eikä välitä siitä, että kissalla on hirmuinen pakkomielle ja turhautuminen päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja kissarakas:
No meillä on montakin kissaa, joista suurin osa leikkautettu. Kun rahatilanne joskus parempi vien tuon yhden leikkaukseen myös

Niin et sen verran sietämätöntä se on sekä kissalle, että omistajalle.
Et halua kertoa montako kissaa teil on? Mä haluisin lisää kissoja, mies on luvannut yhden. Saa nähdä. Minkä värisii teil on?

Alkuperäinen kirjoittaja joku edellinen:
Alkuperäinen kirjoittaja kissarakas:
No meillä on montakin kissaa, joista suurin osa leikkautettu. Kun rahatilanne joskus parempi vien tuon yhden leikkaukseen myös

Et halua kertoa montako kissaa teil on? Mä haluisin lisää kissoja, mies on luvannut yhden. Saa nähdä. Minkä värisii teil on?

Et halua kertoa montako kissaa teil on?

Mä haluisin lisää kissoja, mies on luvannut yhden. Saa nähdä.
Minkä värisii teil on?

Kannattaa leikkauttaa kissa jos ei halua teettää pentuja. Sisäkissalle kamalaa kun ei pääse toteuttaan viettiään ja jos ulkokissa niin naapuritkaan tuskin tykkää että kissa käy mouruamassa ja kuseksimassa nurkissa. Meillä kesti toisen kissan kiima 1vko ja leikattiin heti perään. Oli kuulemma jo toinen kiima alkamassa. Jotku lääkärit ei suostu leikkaan kiiman aikana koska rauhaset turvoksissa, tulee enemmän verta jne. Myöskään ennen ensimmäistä kiimaa ei leikata koska kissa ei ole vielä täysin kehittynyt. Nyt toisella kissalla ollut kiima 2 pvä ja tilattiin lääkärin aika tuohon pääsiäisen kiepeille. Rauhoittuupa sitten....

Miedän naapurin katin kiima on jatkunut jo yli vuoden! :kieh: siitä asti kun tänne muutettiin se on pyörinyt pitkin pihoja ja mouruaa yöt ja päivät!
Miten voikaan niin pienestä eliöstä lähteä niin kamala ääni ! :headwall:

Meillä kesti yhdellä kissoista kiima aina viikon ja toistui kahden viikon välein. Jihuu... Siamilainen vielä huutaa melkoisen paljon kovempaa kuin peruskissa... Joillakin taas tulee harvoin.
Kiima voi myös jäädä päälle, niin kuin meilläkin jäi pentujen jälkeen, eikä lopu ollenkaan. Leikkauta ihmeessä, jos et pennuttaa meinaa. Turhaan stressaat kissaa ja laihtuukin, kun ei varmaan hyvin syö? Voi myös alkaa pissailla minne sattuu.

Meillä kesti aina noin viikon... ja viikon päästä sen loputtua alkoi uudelleen!! Tais olla muutama peräkkäin. Leikkaukseen vein heti yhden kiiman loputtua...
Kissan VOI leikata ennen ekaa kiimaa.

Kissahan kiimailee niin kauan kunnes se leikataan tai odottaa pentuja- siinä on viikko- pari väliä ja kiima alkaa aina uudestaan. Huomattavasti helpompi leikkauttaa kissa mahd. nopsaan. Mä olen laikkauttanut kaikki kissani ennen ensimmäistä kiimaa.