Kuinka kauan kesti ennenkuin menkat alkoi synnytyksen jälkeen?

Tuossahan on toi kysymykseni...

Esikoisen kohdalla alkoi kun täytti 4kk, kuopus tulee 6kk ja menkkoja ei ole vieläkään näkynyt. Tosin nuorempi on ollut täysimetyksellä viime viikkoon asti. Mahtaiskohan tuo vaikuttaa sitten niin paljon?
 
"miima"
1v synnytyksestä, 1½ v synnytyksestä, 1v synnytyksestä ja 1v synnytyksestä. Kahden ekan kohdalla alkoivat vasta kun imetys oli kokonaan lopetettu, kahden jälkimmäisen kohdalla imetys jatkui edelleen.
 
Kyllähän se täysimetys varmasti vaikuttaa. Oma lapseni on korvikkeella kasvanut melkeinpä alusta asti, ja ensimmäiset kuukautiset synnytyksen jälkeen mulle tulivat jälkivuodon loputtua. Tosin se vuoto oli parin ekan päivän jälkeen vain pelkkää tuhrua, mutta kuukautiset ne selkeästi olivat, sillä tietty määrä päiviä kului seuraaviin kuukautisiin. Nyt ovat sitten tainneet palautua ennalleen... :)
 
"shihtzu"
Minä en edes muista miten ekan kohdalla kävi, kun aloin syömään cerazetteja ja ne vievät multa menkat muutenkin, taisi menkat tulla sitten kun nuo pillerit lopetin, joskus kun esikoinen oli vuoden ikäinen.

Nuorempi on nyt 8kk ja täysimetyksellä ja menkoista ei tietoakaan, enkä käytä mitään ehkäisyä.
 
"shihtzu"
[QUOTE="shihtzu";24185653]Minä en edes muista miten ekan kohdalla kävi, kun aloin syömään cerazetteja ja ne vievät multa menkat muutenkin, taisi menkat tulla sitten kun nuo pillerit lopetin, joskus kun esikoinen oli vuoden ikäinen.

Nuorempi on nyt 8kk ja täysimetyksellä ja menkoista ei tietoakaan, enkä käytä mitään ehkäisyä.[/QUOTE]

Siis 5,5 kk täysimetyksellä ja imetys jatkuu vieläkin
 
"Carmen"
ekan kanssa alkoi kuukautiset noin 9kk synnytyksestä, täysimetin 4kk ja imetin yhteensä 1v8kk.

toisen lapsen kohdalla alkoivat 13kk synnytyksen jälkeen, täysimetin 7kk ja imetin yhteensä 2v2kk.
 

Yhteistyössä