Kuinka kauan kansalaisuuden saaminen kestää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis suomen kansalaiduuden hakeminen. On kielitestit ym. tehtynä jo sekä työpaikat jne.... mietin vaan että kuinka kauan menee käsittelyssä? Jostain luin että vuosia, voiko tosiaan mennä niin pitkään?

(ja ei, en ole kääntymässä muslimiksi tai hankkimassa eläintä/elättiä )

Jos ulkomaalainen hakee suomen kansalaisuutta, pitää asua yhtenäisesti suomessa viis vuotta ja sitten voi hakea kansalaisuutta. Itse hakuprosessista en tiedä sen enempää, mutta päätös tulee kyllä aika pian, ehkä 1-2kk.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Siis suomen kansalaiduuden hakeminen. On kielitestit ym. tehtynä jo sekä työpaikat jne.... mietin vaan että kuinka kauan menee käsittelyssä? Jostain luin että vuosia, voiko tosiaan mennä niin pitkään?

(ja ei, en ole kääntymässä muslimiksi tai hankkimassa eläintä/elättiä )

Ei siin sit kauaan mene kun on vain läpäissyt kasalaisuustestit jotka ei ole helppoja tänäpäivänä, moni suomalainenkaan ei läpäisisi niitä ekalla kerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja kati:
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Ei siin sit kauaan mene kun on vain läpäissyt kasalaisuustestit jotka ei ole helppoja tänäpäivänä, moni suomalainenkaan ei läpäisisi niitä ekalla kerralla.

Mikä on kansalaisuustesti? Onko se kielitestistä vielä erillinen koe? Mitä pitää osata? Kansallislaulu vai mitä? :)

Olin hakenut suomen kansalaisuus ja asun suomessa yli viisi vuotta ja olen turvanpaikka hakija , ja minullla on suomen peruskoulutodistus maahanmuuttaja , kysymys on kuinka kauan kansalaisuus saaminen kestää jos olin haen huhtikuu 2013

Yhteistyössä