Kuinka kauan jaksaisitte tämmöistä koiraa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermot riekaleina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kyllä se koira pitää päästää tuskistaan, varsinkin tässä tapauksessa kun se on alkanut iän myötä päästelemään matolle. Ja sitten vielä skein että jos koira on ennen saanut olla vapaasti omakotitalon/rivitalon pihalla ja sitten vanha koira teljetään jonnekin kerrostaloon niin eihä siitä nyt mitään tule. Toki se koira on varmasti tärkeä sille omistajalleen, mutta kyllä irti päästäminen on välillä suurinta rakkautta.

Niin missähän luki että koira olisi koskaan asunut muualla kuin kerrostalossa? Mäkin oon sen kannalla että koira olis jo hyvä lopettaa, mutta eipäs nyt taas aleta vääristelemään ihmisten juttuja.

Juu alkaa koiralla olemaan kunnioitettu ikä ja voisi olla parempi että nyt päästäisitte vanhuksen ikuiseen lepoon. Toi pissaus ja kakkaus voi olla merkki esim syövästä jossain ja vanhalla koiralla tosiaan toi pidätys kyky heikkenee huomattavasti. Meidän tipsulla oli virtsateissä syöpää ja juurikin oireili pissailuna ja syömättömyytenä. :/ Hän oli jo 10 vuotias.

En väitä ymmärtäväni koirista mitään, mutta eikö se yleensä näy jotenkin, jos koira kärsii? Tuolla on erinomainen ruokahalu (odottelee kuola valuen omaa ruokaansa ja kärkkyy herkkupaloja aina) ja liikkuu suhteellisen ketterästi eli tapailee vielä juoksuaskeleita ulkona kun vapaaksi päästetään. Vanhuus näkyy lähinnä siinä, että nukkuu aika paljon päivisin. Mutta täytyy keskustella miehen kanssa. Minusta olisi vaan hyvä tehdä joku päätös ennen kuin viedään eläinlääkärille, että mitä tuon kanssa tehdään jos jotain vikaa löytyy tai ei.

Väitinkö minä että parketit ovat suurin murhe tässä? Kyllä minun tulee ikävä tuota koiraa sitten kun sitä ei enää ole, vaikka ärsyttääkin siivoilla joka päivä sen jälkiä.

No sehän näkyy, että se kärsii! EI OLE NORMAALIA, ETTÄ KOIRA EI VOI PIDÄTELLÄ! Vie se eläinlääkäriin. Voi olla, että sillä on jokin vaiva, esim tulehdus, jota voidaan vielä hoitaa.

[QUOTE="möh";22642507]Niin missähän luki että koira olisi koskaan asunut muualla kuin kerrostalossa? Mäkin oon sen kannalla että koira olis jo hyvä lopettaa, mutta eipäs nyt taas aleta vääristelemään ihmisten juttuja.[/QUOTE]

Koira on asunut omakotitalossa viimeksi n. 10 vuotta sitten, mistä en usko sen muistavan mitään eli minun mielestäni on käytännössä aina asunut kerrostalossa. Me asutaan ihan metsän reunassa, jonne koira päästetään joka ulkoilutuksella juoksemaan vapaasti ja ajattelen että ehkä se selittää osittain koiran hyvää kuntoa, kun on saanut omaan tahtiinsa liikuskella metsässä eikä ole tarvinnut käpytellä kovalla asvaltilla remmin päässä.

Minulla ei tosiaan ole koirakokemusta muista koirista kuin tästä yhdestä, enkä ymmärrä miksi heti ollaan syyttelemässä ja suurin piirtein vetämässä hirteen eläinrääkkäyksestä, kun en ole älynnyt vaatia muuten täysin terveen ja iloisen oloisen koiran viemistä eläinlääkäriin. Jos joku ei tiedä asioita, niin silloin voi ystävällisesti neuvoa, niin kuin jotkut ovat täällä tehneetkin. Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille:) Sovittiin miehen kanssa, että viedään koira eläinlääkäriin tarkastukseen, että onko sillä joku vaiva. Lopettamista en ottanut puheeksi, eläinlääkäri varmasti suosittelee sitä, jos jotain vakavampaa vikaa löytyy. Veikkaan että mieheni ei edelleenkään suostu lopetukseen pelkän lattioiden sotkemisen takia.

Hyvä kun keskustelitte ja viette eläinlääkäriin. Siellä kyllä osataan kertoa jos on jokin vaiva mikä pissailun ja kakkailun sisälle aiheutta.
Sehän voi myös olla mielenosoitusta niin kuin joku tuolla ehdotti.
Toivotaan parasta koirallenne =).

Minulla ei tosiaan ole koirakokemusta muista koirista kuin tästä yhdestä, enkä ymmärrä miksi heti ollaan syyttelemässä ja suurin piirtein vetämässä hirteen eläinrääkkäyksestä, kun en ole älynnyt vaatia muuten täysin terveen ja iloisen oloisen koiran viemistä eläinlääkäriin. Jos joku ei tiedä asioita, niin silloin voi ystävällisesti neuvoa, niin kuin jotkut ovat täällä tehneetkin. Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille:) Sovittiin miehen kanssa, että viedään koira eläinlääkäriin tarkastukseen, että onko sillä joku vaiva. Lopettamista en ottanut puheeksi, eläinlääkäri varmasti suosittelee sitä, jos jotain vakavampaa vikaa löytyy. Veikkaan että mieheni ei edelleenkään suostu lopetukseen pelkän lattioiden sotkemisen takia.

Juu, kyllä se lekuri sanoo sit kun on aika luovuttaa ja siinä se omistajan rakkaus punnitaan. Joskus on vain rakkaan kannalta parempi se piikki. Mutta sitä ennen hoidetaan jos voidaan, asia kerrallaan - ja nyt ekaks sinne lääkäriin ja tutkimuksiin.

Myönnän ihan suoraan, että olen ihminen en pyhimys. Hermoni palaa välillä tuohon ainaiseen lattioiden siivoamiseen, vaikka kaikki muut täällä tekisivät sen ilomielin laulellen monta kertaa päivässä, kuukaudesta toiseen.

No ei, ymmärrän kyllä vitutuksesi, mutta tosiaan, jospa siihen pidätysvaivaan löytyisi joku ratkaisu eläinlääkärillä?

Myönnän ihan suoraan, että olen ihminen en pyhimys. Hermoni palaa välillä tuohon ainaiseen lattioiden siivoamiseen, vaikka kaikki muut täällä tekisivät sen ilomielin laulellen monta kertaa päivässä, kuukaudesta toiseen.

No ehkä ne ei oo ollu ite siinä tilanteessa, maalta on helppo huudella kun merellä on hätä.
Meillä oli kissa joka oksenteli pari vuotta viikkoittain/päivittäin, mutta syytä ei löytynyt vaikka kuinka tutkittiin ja kokeiltiin ties mitä. Siivosin, raivosin, vihasin, itkin ja rakastin. Kunnes tuli päivä jolloin piti tehdä se raskas luovutus (siihen asti lekurit suositti hoitoja kun oli muuten virkeä, hyvinvoivan oloinen jne.) kun tila paheni päivissä. ISO ikävä jäi ja pysyy.

En väitä ymmärtäväni koirista mitään, mutta eikö se yleensä näy jotenkin, jos koira kärsii? Tuolla on erinomainen ruokahalu (odottelee kuola valuen omaa ruokaansa ja kärkkyy herkkupaloja aina) ja liikkuu suhteellisen ketterästi eli tapailee vielä juoksuaskeleita ulkona kun vapaaksi päästetään. Vanhuus näkyy lähinnä siinä, että nukkuu aika paljon päivisin. Mutta täytyy keskustella miehen kanssa. Minusta olisi vaan hyvä tehdä joku päätös ennen kuin viedään eläinlääkärille, että mitä tuon kanssa tehdään jos jotain vikaa löytyy tai ei.

Väitinkö minä että parketit ovat suurin murhe tässä? Kyllä minun tulee ikävä tuota koiraa sitten kun sitä ei enää ole, vaikka ärsyttääkin siivoilla joka päivä sen jälkiä.

Tämä on vanha ketju, mutta vastaan , jos joku lukee. Koirasta ei läheskään aina näy, jos se kärsii. Jos sillä on nivelrikkoa, niin ulkona lenkillä se peittää kivun, koska se on eläimen luontaista selviytymisvaistoa: heikko joutuu toisen eläimen tappamaksi. Sillä saataa olla diabetes, ja se pissaa sen takia. Se ei näy ulospäin. Sillä saattaa olla kesvaimia tai sisäelimet heikentyneet, ja se voi näkyä lisääntyneenä pissaamisena. Yleensä koira siis piilottaa kipunsa ja kärsimyksensä, sen takia ihmisen on vietävä se eläinlääkäriin tutkimuksiin.

Yhteistyössä