Kuinka kauan elättäisit miestäsi?

• Viestiketjun aloittaja marilyyy
  • Ensimmäinen viesti
marilyyy
Miehesi joutuisi työttömäksi, ei hae töihi /opiskelemaan. Sinä maksat KAIKEN lukuunottamatta miehen puhelinlaskuja ja autonsa tankkaamista.
Kuinka kauan kattelisit?

"vieraana"
Ihan riippuu.

Työttömänä tosin kyllä tienais enempi kuin opiskelijana, jopa peruspäivärahalla.

Mutta joo. En tiiä. Joku muukin syy siellä taustalla olis, jos ei tahtois töihin mennä.

Aiemmin olen elännyt miestäni silloin kun opiskeli, parisen vuotta siinä tais mennä.

"minnis"
Jos mies ensinnäikin jäisi nyt työttömäksi, toivoisin sen saavan ansiosidonnaista päivärahaa. Sen aikana vaatisin sen vähintäänkin olemaan aktiivinen uuden työn saamiseksi. Voi olla, että jotain rahallisia järjestelyjä jouduttais tekemään, mutta pelkästään mun tuloilla ei elettäis kuukauttakaan.
Meillä tähänkin asti kaikki tulo on yhteistä ja kaikki laskut maksetaan yhdessä. Jopa ne jomman kumman omat humputtelut.

dsdsdsd
Ei näy päivärahat missään kun menevät ulosottoon.. eikä tästä itse ole kertonut. Puolitoista vuotta kulunut
Ei se ulosotto kaikkea vie todellakaan. Perheellisellä on suojaosuus, jota mahdolliset yhteiset lapset vielä korottaa. Ilman lapsiakin se on kuitenkin (tai oli aikoinaan kaverilla) kuutisen sataa? Kyllähän sillä jo osallistuu jonkin verran. Jos taas kaikki muka menee niin tällöin mies on itse suostunut ulosmittaukseen kaikilla tuloillaan ja sua huijaa, jotta saa nopeammin velkansa maksettua?

Muutoin kysymykseen: Elättäisin niin kauan kuin on vilpitön ja makselee vähistään minkä pystyy. Lisäksi kodinhoito yms olisi 90% miehen hommia tuollaisessa tilanteessa. En nainut miestäni rahan vuoksi ja avioliitossa on elatusvelvollisuus myös naisella, HUOM. ;)

marilyyy
Avoliitossa ollaan. Kotitöitä... noh on se kaks kertaa imuroinu tän 1,5v aikana. Tiskikonetta täyttää ja tyhjentää sillon tällöin, siinä hänen osuus. Mä teen 3vuorotyötä paskapalkalla. Onhan tuo raha riittänyt, mitään vaan en saa itselleni ostettua.

vierasd
En kovin kauan, jos jättäytyisi ilman mitään etukäteen käytyä keskustelua lojumaan kotona ilman aikomustakaan hakea työ- tai opiskelupaikkaa. Jos asiasta sovittaisiin yhdessä, voisin kyllä jonkin aikaa elättää, jos puoliso haluaisi vaikkapa miettiä rauhassa tulevaisuudensuunnitelmia ja hengähtää. Tai esimerkiksi jos sovittaisiin, että mies jää kotiin jotta voi huolehtia lapsista ja kodista ja mä saan keskittyä enemmän uraan.

Jos vaikuttaisi siltä, että mies vain makaa kotona eikä aio jatkossakaan hankkia itselleen työtä, eikä tee kotonakaan mitään järkevää, huolestuisin varmaan aika pian ja patistelisin lääkäriin miettimään, mistä väsymys ja mielenkiinnon puute johtuu.

vierass
Mies on nyt pari vuotta ollut ilman tuloja, firma menee miinuksella. Ei minun tuloillani eleltäisi että on joutunut omaisuuttaan laittamaan rahaksi, myymään puita yms. jos menot olisivat sitä luokkaa että mun palkka riittäisi niin kyllä siinä yks mies menisi lasten kanssa syödessä.

"Tyytyväinen"
Meillä mies ei ole tuloton, vaan saa työmarkkinatukea. Ansiosidonnaista ei saa enää, sillä hän on ollut työttömänä jo useamman vuoden. Mulla ei ole valittamista. Voidaan jatkaa näin vaikka kuinka kauan. Mies on paljon mukavampi kuin töissä ollessaan, jolloin oli tosi stressaantunut. Itse pääsen helpommalla, kun mies hoitaa ruuanlaitot ja kaupassa käynnit ja omakotitalossa on paljon muutakin puuhaa. Tulemme hyvin toimeen minun palkallani. Rahat ovat meillä olleet aina yhteisiä, joten ei tarvitse ajatella kumman rahoilla mitäkin maksetaan. Säästöihin miehen töissäoloajalta ei ole tarvinnut koskea, vaan ollaan jopa saatu säästettyä lisää.,

Yhteistyössä