Kuinka kamalaa se on, jos kummi ei anna joululahjaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pihikö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pihikö?

Vieras
Mun mies on kummi (epävirallinen) ja ei hän ole yhtenäkään jouluna antanut kummilapsellensa joululahjaa. Synttärilahjoina on tuotu lapselle käteen 5e lahja.

Kuinka moni vetäisi herneen nenään?

No varmaan riippuu vähän siitä, että miten kummisetä muuten on lapsen elämässä mukana.. Ja tietenkin jos taloudellinen tilanne on huono, niin ei silloin tarvitse lahjaa ostaa. Mutta tuota synttärilahjaa en ymmärrä, miksi juuri nimenomaan 5?:n lahja?

En vetäisi hernettä nenään, koska kummin ei kuulu olla mikään lahja-automaatti. Ei meidänkään lapset kummeiltaan mitään saa, eikä tarvitse siis mielestäni saadakaan. Mä ostan niille itse ihan riittävästi paketteja.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
En vetäisi hernettä nenään, koska kummin ei kuulu olla mikään lahja-automaatti. Ei meidänkään lapset kummeiltaan mitään saa, eikä tarvitse siis mielestäni saadakaan. Mä ostan niille itse ihan riittävästi paketteja.

:D

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:

:D

Pois, pois, poiiiis tästä ketjusta ilkkumasta :D

Pakko todeta että en minä tuollaisesta kummista kauheasti välitä, tietysti herää kysymys, että onko mies kummilapsen kanssa tekemisissä muuten, jos ei niin sitten ihmettelen että miksi on edes kummi, jos ei yhtään kiinnosta.

5e lahja on toki lapsen vanhempien toivomus :) Lapselle kyllä laitetaan 200e rahastoon, mutta lapsen näkökulmastahan sitä ei ole. Ei ole varallisuusnäkökulma, mutta miksi pitää ostaa joululahja...

Jaa'a. En tiedä miksi mies on ns. kummiksi ryhtynyt - ei siis kuulu kirkkoon. Mutta miksi se lahjominen on joko äitien tai lapsien näkökulmasta niin tärkeää? Mä en ymmärrä.

Kummeus=rahananto ja lahjominen, sehän ei todellakaan ole tarkoitus vaan kasvatusvastuun jakaminen vanhempien kanssa!Ja Umalaa unohtamatta, mutta tämähän on niin hukassa nykyään...valitettavasti

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
5e lahja on toki lapsen vanhempien toivomus :) Lapselle kyllä laitetaan 200e rahastoon, mutta lapsen näkökulmastahan sitä ei ole. Ei ole varallisuusnäkökulma, mutta miksi pitää ostaa joululahja...

Jaa'a. En tiedä miksi mies on ns. kummiksi ryhtynyt - ei siis kuulu kirkkoon. Mutta miksi se lahjominen on joko äitien tai lapsien näkökulmasta niin tärkeää? Mä en ymmärrä.

Siis miehesi laittaa joka vuosi 200e rahastoon kuitenkin?

Mun lapsen kummi ei halua nähdä lasta kuin noin 3krt/vuosi, olen kyllä yrittänyt. Aina lupaa nähdä ja aina peruu. Joulu ja synttärilahjat ovat arvoltaan 5euroa. Lupaa aina ostaa jonkun lapsen toivoman jutun ja sitten paketista paljastuu karkkipussi ja sukat! Arvatkaa ottaako kupoliin kun kertonut kummille lapsen lahjatoiveen,hän luvannut sen ostaa ja sitten itse ei sitä osta kun kuvittelee kummin ostavan!!

Miksi lahjan pitää aina olla joku materialistinen,lelu?Jos en lelulahjaa haluaisi ostaa,niin veisin kummilapsen vaikka uimahalliin tai elokuviin (riippuen iästä) tai vaikka kutsuisin hänet leipomaan joulupipareita porkkiin joka jouluna avataan tms.Ei maksa ja kummilasta kuitenkin muistaa.Mutta ei,en vetäisi hernettä nenään =)

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Mun lapsen kummi ei halua nähdä lasta kuin noin 3krt/vuosi, olen kyllä yrittänyt. Aina lupaa nähdä ja aina peruu. Joulu ja synttärilahjat ovat arvoltaan 5euroa. Lupaa aina ostaa jonkun lapsen toivoman jutun ja sitten paketista paljastuu karkkipussi ja sukat! Arvatkaa ottaako kupoliin kun kertonut kummille lapsen lahjatoiveen,hän luvannut sen ostaa ja sitten itse ei sitä osta kun kuvittelee kummin ostavan!!

No minusta 3 krt/vuosi on jo paljon. Lapsillani useampi kummi asuu satojen kilometrien päässä ja pari kummikaveria on vuosien saatossa jäänyt kelkasta. Eikä kummina olo minusta velvoita aina lahjojen ostoon!

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Pakko todeta että en minä tuollaisesta kummista kauheasti välitä, tietysti herää kysymys, että onko mies kummilapsen kanssa tekemisissä muuten, jos ei niin sitten ihmettelen että miksi on edes kummi, jos ei yhtään kiinnosta.

en tiedä noista kummiusasioista juurikaan, mutta palstalla on aika monta kertaa ollut ketjuja siitä, voiko kummiudesta kieltäytyä ja yleinen mielipide on että ei voi koska se on kunniatehtävä tms :|
joten voisi olettaa että todella moni on kummina vastentahtoisesti ja vain siksi että siitä loukkaannutaan verisesti jos hommasta kieltäytyy

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo. Tuliko hänestä nyt sitten kunnollinen kummi eli raha ratkaisee?

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:

No minusta 3 krt/vuosi on jo paljon. Lapsillani useampi kummi asuu satojen kilometrien päässä ja pari kummikaveria on vuosien saatossa jäänyt kelkasta. Eikä kummina olo minusta velvoita aina lahjojen ostoon!

No meillä kummin luo matkaa noin 4km! Ja ei vaan halua nähdä lasta,vaikka kummi mun lapsuudenystävä. Joo,ei tartteis ostaa lahjaa ollenkaan,mutta ei sitten myöskään lupais niin voisin itse ostaa sen lapsen toivoman lahjan.

no eikö toi ole muistaminen/lahja?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

no eikö toi ole muistaminen/lahja?

Lapsi ei tiedä siitä mitään ja sitä ei anneta jouluna. Eli vanhemmille se lahja olikin tärkeintä?

Yhteistyössä