Kuinka joku voi antaa lapselleen alle 20e viikkorahaa?

  • Viestiketjun aloittaja Hämillään!
  • Ensimmäinen viesti
Höh, samoja juttuja työpaikalla äidit pyörittävät. Alle kouluikäinen saa lanttinsa kun pyytää. 5€ eka- ja tokaluokkalaisilla. Sitten kymppi ja jos jotain suurempaa niin neuvottelu vanhempien kanssa. Näin olen korva tarkkana kuunnellut äitien keskusteluita.
 
niin...
No meillä on yksi lapsi,ikää 10 vuotta ja olemme huommannut että 15 e viikkorahaa on oikein sopiva.
Sääntönä toki on ettei poika saa ostaa namia koko rahalla,oikeestaan meillä on tapana ollut aina että me ostamme joka perjantai jonkun karkkipussin tms herkku lapselle.
Jos koulussa kokeet on mennyt hyvin,niin silloin viikkoraha nousee aina tuohon 20 euroon.

Ei todellakaan ole kovin paljon,siis tarkoitankin nyt tuon ikäiselle kun meidän lapsi.

Saa käydä ostamassa jotain kivaa aina itselleen ja jos ei juuri keksi mitään ostettavaa,niin poika on laittanut säästöön.
 
Hämillään!
Aijaa, onpas outoa. Meillä päin 20e (jonka itsekin annan viikottain) ei ole lainkaan epänormaalia. Tyttäreni saa ostaa sillä mitä haluaa, yleensä 20e menee hujauksessa. :) Kyseessä siis 11-vuotias.
 
vieras-
Mä sain teininä n.60 e kuukausirahaa ja olin hurjan kateellinen kun kuulin että jotkut saavat jopa lapsilisänsä eli 100e itselleen!
Vanhemmat oli hyvätuloisia.
Ei tulis mieleenkään antaa pikkulapselle 80 e kuukaudessa.
 
Ken guru
No meillä on yksi lapsi,ikää 10 vuotta ja olemme huommannut että 15 e viikkorahaa on oikein sopiva.
Sääntönä toki on ettei poika saa ostaa namia koko rahalla,oikeestaan meillä on tapana ollut aina että me ostamme joka perjantai jonkun karkkipussin tms herkku lapselle.
Jos koulussa kokeet on mennyt hyvin,niin silloin viikkoraha nousee aina tuohon 20 euroon.

Ei todellakaan ole kovin paljon,siis tarkoitankin nyt tuon ikäiselle kun meidän lapsi.

Saa käydä ostamassa jotain kivaa aina itselleen ja jos ei juuri keksi mitään ostettavaa,niin poika on laittanut säästöön.
Mun mielestä 10-vuotiaalle 60-100€ kuulostaa jo aika isolta kuukausirahalta.

Vanhemmat kun kuitenkin ostavat vaatteet ja kaiken muun tarpeellisen.
 
vierasss
Meillä teini saa 20e kuukausirahaa (puhelin,matkalippu,vaatteet maksetaan ja tarvittaessa mahdollisesti lisää rahaakin saa), 5 veellä ei viikkorahaa,joskus annan hiluja kukkaron pohjalta.
 
"hmh"
Mikä ihmeen kysymys se tuokin on...

Onko aloittajan ajatus ehkä että lapsen pitää viikkorahallaan hankkia kaikki perustarpeensa?

Ehkä muissa huusholleissa aikuinen hommaa ne perustarpeet, viikkoraha on sitten jotain ekstraa jonka voi säästää tai laittaa menemään..
 
Hmmm...
Saako udella mitä teidän lapset tekevät viikkorahan eteen? Ja minkä ikäinen on kyseessä? Koska meillä kohta 7-vuotias ei saa minkäänlaista viikko- tai kuukausirahaa...
 
Hämillään!
[QUOTE="hmh";29236408]Mikä ihmeen kysymys se tuokin on...

Onko aloittajan ajatus ehkä että lapsen pitää viikkorahallaan hankkia kaikki perustarpeensa?

Ehkä muissa huusholleissa aikuinen hommaa ne perustarpeet, viikkoraha on sitten jotain ekstraa jonka voi säästää tai laittaa menemään..[/QUOTE]

Haha, en kyllä näin ole sanonut missään vaiheessa. :) Minusta on kohtuutonta, että lapsi joutuu ostamaan vaatteet omalla rahalla. Minä ostan vaatteet ja kaiken mitä hän tarvitsee, hän saa käyttää 20e vaikka leffaan, karkkiin (ei tietenkään kaikkea), tarroihin, ystävien kanssa hengailuun (käydään pitsalla, hampurilaisella yms.).
 
"höh"
Minulla on pari teiniä ja heillä ei ole viikko- tai kuukausirahaa ollenkaan. Jos tarvivat jotain, sanovat ja se hankitaan. Mutta minä sanon ei tuollaiselle rahalle, joka menis vaan karkkiin.
 
"vihreä"
En mä anna penniäkään viikko rahaa lapselle käteen. Iso-vanhemmat antaa rahaa jo niin paljon tuhlattavaksi, että saa riittää. Meidän osuus menee tililleen säästöön.
 
"harmaa"
Alkuperäinen kirjoittaja Hämillään!;29236424:
Meillä tyhjentää astianpesukoneen kerran viikossa ja pitää huoneensa siistinä.
Aika vähän hommaa tuosta rahasta ja vieläpä tuon ikäisenä. Ehkä kannattaisi alkaa vaatia vähän enemmäkin. Ja oman huoneen siistinä pitäminen lienee itsestäänselvyys eikä niinkään kotityö. Imuri käteen ja sitä rataa.
 

Yhteistyössä