kuinka jaatte kotityöt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jatta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jatta"

Vieras
Kuinka paljon te äidit, jotka ootte kotona pienen/pienten lasten kanssa niin vaaditte miestä tekemään kotitöitä ,kun hän tulee töistä kotiin??Vai tekeekö mies ihan omasta tahdostaan kotitöitä ja hoitaa lapsia töiden jälkeen? Itse aina mietin,että mitä voin käskeä miestä tekemään,kun hän on pitkän työpäivän jälkeen väsynyt,yleensä hän tykkäisi vaan olla eikä mm. osallistu lapsen nukuttamiseen:( Mutta minä olen myös illall väsynyt ,kun olen koko päivän hoitanut lasta ja olisi kiva olla illalla edes pieni hetki ihan rauhassa.

Ollaan jaettu kaikki kotityöt. Mies käy töissätöissä ja minä teen kotona ihan kaiken.

Ei sentään. Nurmikkoa en ole koskaan leikannut leikkurilla. Enkä leikkaa!

Meillä mies on mielellään vauvan kanssa, vaikka koko illan tarvittaessa. Keittiön siivous ruokailun jälkeen kuuluu miehelle.. on jäänyt tavaksi, minä kun yleensä "sotken" sen eli teen ruokaa. Pyykkihuollon teen päivän aikana.
Vois sanoa, että aikalailla tasapuolisesti menee hommat ja saan omaa aikaakin illalla.

Pyydän miestä toisinaan laittamaan tiskit, koska en tykkää siitä touhusta :D Kaiken muun hoidan itse. Mies käy töissä, minä kotona ja mun mielestä ois kohtuutonta pyytää miestä siivoamaan työpäivänsä jälkeen.

Tarpeen vaatiessa mies kyllä siivoaa oma-alotteisesti esimerkiksi vapaapäivinään.

Joo minä myös mielellään siivoan kaiken ihan itse kotona mutta välillä kyllä harmittaa,että mies ei voi hoitaa lapsen nukuttamista,että saisin katsoa illalla lempparisarjan tv:stä.. onko se liikaa pyydetty???

[QUOTE="jatta";21927898]Joo minä myös mielellään siivoan kaiken ihan itse kotona mutta välillä kyllä harmittaa,että mies ei voi hoitaa lapsen nukuttamista,että saisin katsoa illalla lempparisarjan tv:stä.. onko se liikaa pyydetty???[/QUOTE]

Sano sille, että jos ei tee tuon vertaa, ostaa sulle tallentavan boxin.

Ei ole liikaa pyydetty. Ei muuta kuin istumaan alas miehen kanssa ja juttelemaan asiasta. Meillä ei oo sinänsä jaettu mitään, olen vauvan kanssa kotona ja teen yhtä lailla kotitöitä kuin mieheni 3-vuorotyön lomassa. Onneksi mieheni on oma-aloitteinen ja tyhjentää astiat/pyykit koneesta pyytämättä, laittaa ruokaa vapaalla ollessaan ja on muutenkin aktiivinen vauvan kanssa. Toki itellä tulee tehtyä välillä enemmänkin ku isäntä on sellasessa vuorossa ja harrastuksissa.

normioloissa mies auttelee ihan kivasti. Vaihtelevasti työpäivien mukaan.

mutta nyt kun tehdään remonttia ja rakennetaan, mies on päivät siellä työmaalla ja mä ruokin remppamiehet ja hoitelen tätä kämppää missä asutaan. Tänään kyllä nakitin miehen nukuttamaan ton esikoisen, vähän sillä takaajatuksella että nukahtaisi itsekin. Ja niinhän siinä kävi. Jospa sais kunnon yöunet nukuttua.

Se, kuka on ollut kotona on kyllä selkeesti tehnyt enempi kotitöitä m. ruuanlaitto, pyykit, yleinen siivous, kaupassa käynti jne.... Lastenhoito on jaettu aika tasan.
Nyt kun molemmat ollaan töissä niin tasan jakautuu.

niin kauan kun olin kotona, mies teki jopa enemmän kotitöitä. Koska se, joka tekee niitä, niin sen ei tarvii vahtia ja viihdyttää lapsia.
Meillä on siis ihan normaalit terveet lapset, mutta sen verran vilkasta sorttia, että niitä ei sovi sekunniksikaan jättää silmistään. Imurointi on hermolepoa.

[QUOTE="vieras";21928959]Ilmeisesti sitten myös maksat sen talon? Kato sellasta ei okkaa ku ilmasta kyökkipiikaa![/QUOTE]

Juupati juu ei meidän perheessä tapella mistään tiskien pesusta, ne ovat niitä henkisesti keskenkasvuisten juttuja, tykkään myös rakennella mökillä kaikkea, enkä tee niistä mitään numeroa.

Yhteistyössä