Kuinka iso asunto ja kuinka monta lasta teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä, mies, poika reilu 5v., syksyllä vauva.
Asuntona 76,5 neliöinen kolmio.
Hyvin mahdutaan, neliöt kaikki käytössä. Nykyinen pojan huone on iso, sinne mahtuu hyvin 2 lasta.
Olkkari on myös iso ja yleensä poika leikkii olkkarin matolla. Vauva nukkuu vanhempien huoneessa.

Lapsuuden kotin on samanlainen kuin mun asunto. Meitä asui siellä äiti, isä ja 3 lasta. Äidillä oli päivisin hoitolapsia. Hyvin mahduttiin. Tosin meillä lapsilla on n. 5 vuoden ikäerot että meitä omia ei ollu kolmea pientä samaan aikaan äidillä hoidettavana.

90m2, kaksi aikuista ja kaksi lasta. Ei omia makkareita kellään.

Mutta ei ole minulla ollut koskaan omaa huonetta lapsuudessa, eikä ollut miehelläkään, paitsi yksinasuessa, joten en usko että tulee lapsillakaan koskaan olemaan, ei ole mikään syy/peruste muuttaa isompaan asuntoon.

Neliöitä on 124, mutta vain kaksi makuuhuonetta. Pienellä remontilla saadaan kolmas, jos tarve vaatii. Tällä hetkellä perheeseemme kuuluu minun ja mieheni lisäksi yksi leikki-ikäinen lapsi, mutta toinen on ollut "tilauksessa" jo toista vuotta. Samaan huoneeseen meinataan lapset laittaa sitten, kun vauva-aika on ohi. Huoneet ovat sen verran suuria, että tilaa riittää hyvin.

77m2 kolmio, kaksi aikuista ja kolme lasta (6v, 5v ja vauva). Isommilla lapsilla on yhteinen huone ja vauva on vielä meidän huoneessa. Pohjaratkaisu on hyvä mikä saa asunnon tuntumaan tilavammalta, tarkoitus on asua tässä niin kauan kun kuopusta hoidetaan kotona eli sinne 3v paikkeille.

Saa nyt nähdä mitä järjestelyjä tehdään kun kuopus muuttaa pois meidän huoneesta. Huoneita vaihtamalla ja isomman makkarin lapsille antamalla siellä olisi kyllä tilaa niin isompien kerrossängylle kuin kuopuksen sängyillekin. Tai sitten voidaan laittaa meidän sänky vain huoneenjakajalla erotettuja olkkariin (mihin jää vielä ihan ok tilaa) ja jakaa nuo kaksi makkaria kolmen lapsen kera.

okt 180m2 4 makuuhuonetta ja kun on 3 lasta niin jokaisella on oma huone. yhdessä tasossa asutaan, joten on todella avara, ja neliöitä tuntuu olevan hirveesti enempi kuin oikeesti on. tilaa lapsilla juosta ja touhuta, mut meidän aikuisten aluekin on riittävä isollekin porukalle ja pysyy yllättävän siistinä kun lapsilla on tarpeeks omaa tilaa eikä leluja tarvii tuoda muihin huoneisiin. tykkään!

Meillä vähän neliöutä, mutta riittää hyvin, kun luovuttiin ylimääräisestä krääsästä. 2 aikuista, 1 kokoaikainen lapsi, 2 joka toinen viikonloppu. 64 m2. Tingittiin neliöistä, mutta pyörällä keskustaan n. 3 minuuttia. Merinäköala. Ei olla muuttamassa. Aikaisemmin 100m2 kaukana keskustasta.

Meillä 2 aikuista ja pian 3 lasta. Rivarissa asutaan ja neliöitä on 88. Ainakaan vielä ei ole tuntunut liian ahtaalta, mutta lapset ovatkin pieniä, eikä jokaisella tarvi olla omaa huonetta. Nyt meillä on 4h+k+s

Meillä on minä mies ja 3 lasta (13v, 8v ja 2v), neljäs syntyy lokakuussa. Tällä hetkellä 67m2, 3h+k+s. Vähän meinaa olla ahdasta... Onneksi tänään sain tiedon että elokuun alus päästään muuttaan asuntoon jossa on 5h+k+s, 120m2. Vuokra on tosin sitten melko huima mutta kai sen kans jotenkin pärjää.

Yhteistyössä