[QUOTE="shihtzu";22227569]Esikoinen ei mennyt hoitoon, vaikka palasinkin heti töihin vanhempainvapaan jälkeen, vaan minä tein pääasiassa vain muutaman tunnin työpäiviä ja lasta hoiti joko isä tai tätini tai vanhempani. No nyt tilanne onkin ihan erilainen, olen yh ja toinen lapsi syntyy kuukauden sisällä ja minulla on asuntolaina mukavasti harteilla, koska en halunnut tästä talosta luopua, vaan minä jäin tähän kun mies lähti. Säästöjä ei ole, joten joudun luultavasti ensi syksynä menemään töihin heti vanhempainvapaan jälkeen tai ainakin hyvin pian, koska pelkällä kotihoidontuella ei pärjää. Mulla on vielä se tilanne, että palkkani on sen verran pieni, että lasten hoitomaksut tuskin tulevat olemaan suuret, jos niitä on ollenkaan, se on aika siinä ja siinä.
Luultavasti tulen tekemään jatkossakin töitä osa-aikaisesti, ainakin talven yli, kesällä voi sitten tehdä enemmän, kun on mun vanhemmat auttamassa lastenhoidossa.[/QUOTE]
Niin ja silloin kun exän kanssa tämä talo hankittiin, niin silloin ei ollut mitään puhettakaan lapsista, ei vielä edes tiedetty tuleeko niitä ikinä vai ei.